جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴

کسری‌بودجه به‌دلیل کاهش قیمت‌ نفت/ تکذیب اظهارات طیب‌نیا

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 387586
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام این که تأثیر کاهش قمیت جهانی نفت در بودجه از پایان پائیز احساس می‌شود گفت: آقای روحانی در دومین لایحه بودجه دولت یازدهم از این شرایط عبرت بگیرد.
کسری‌بودجه به‌دلیل کاهش قیمت‌ نفت/ تکذیب اظهارات طیب‌نیا
به گزارش جهان، احمد توکلی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این که در تعیین قیمت نفت در بودجه،‌ طرفدار "احتیاط نقصانی" است گفت: قیمت نفت در بودجه سال ۹۴ باید خیلی پائین‌تر از قیمت جهانی باشد تا این گونه در طول سال دچار مشکل نشویم.

وی با تأیید این که قیمت نفت در بودجه سال ۹۳ با احتیاط تعیین نشد و خوشبینانه بود گفت: به دلیل این که تصور شد امکان کاهش هزینه‌ها وجود ندارد و تمایل بر تعیین بودجه تراز بود، قیمت نفت در بودجه امسال بالا تعیین شد؛ این ایراد هم به دولت و هم به مجلس وارد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار کرد: امیدواریم که آقای روحانی زمانی که دومین لایحه بودجه را به مجلس می‌آورد، از این شرایط عبرت بگیرد و عدد بزرگی را مبانی تصمیم‌گیرها برای تعیین قیمت نفت قرار ندهد.

توکلی درباره این اظهارات علی طیب‌نیا؛ وزیر اقتصاد، که گفته بود " با وجود کاهش قیمت نفت، کسری بودجه نخواهیم داشت؛ چراکه پول نفت فروخته شده، چهار یا پنج ماه بعد وصول می‌شود" گفت: حداکثر زمان وصول درآمدهای نفتی دوماه است؛ در نتیجه در پایان پائیز تأثیر کاهش درآمدهای نفتی احساس خواهد شد البته با توجه به اینکه زمستان سردی پیش‌بینی می‌شود، احتمال افزایش قیمت نفت به دلیل افزایش تقاضا در زمستان وجود دارد.

وی گفت:‌ احتمال دارد که دولت دچار کسری بودجه نشود، البته این موضوع به چگونگی هزینه اعتبارات و منابع درآمدی از سوی دولت بستگی دارد؛ چراکه سه چهارم سال را گذرانده‌ایم و به همین دلیل کاهش قمیت نفت تأثیر شدیدی در پی نخواهد داشت. در صورت بروز کسری بودجه نیز این کسری از کاهش هزینه‌های جاری و عمرانی جبران خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر دم از این دولت خبری می رسد
باید بررسی شود که چرا در ابتدای هر دوره وزارت ژنرال قیمت نفت دچار سقوط ازاد میشود
اصغر.ز
خوش خدمتی به عربستان وافتخار به ملاقات با آنها همین نتایج را هم دارد بی توجهی به بیانات امام ورهبری همین است .باز هم وارو ونیم وارو مقابل آنها بزنید وخودتان را وملت بزرگ ایران را کوچک کنید
این تحلیل هم مثل رانت 600 هزار یورویی خواهد بود؟ فقط و فقط بزرگنمایی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!