يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۱
۱۰

قیمت بنزین در سال ۹۴ +جدول

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 407682
با احتساب مصوبه امروز نمایندگان مجلس قیمت هر لیتر بنزین آزاد و سهیمه در سال ۱۳۹۴، با افزایش پنج درصدی به ترتیب به حدود ۱۰۵۰ و ۷۳۵ تومان خواهد رسید.
قیمت بنزین در سال ۹۴ +جدول
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز نوبت جدید رسیدگی به بودجه ۹۴ را آغار کرده اند با تصویب بند "ی" تبصره ۲ بودجه ۹۴ با افزایش پنج درصدی قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی موافقت کردند.

در بند "ی" تبصره ۲ بودجه ۹۴ آمده است که «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد (۵%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌گردد و معاف از مالیات است».

بر این اساس قیمت هر لیتر فرآورده نفتی از ابتدای سال ۱۳۹۴ به شرح جدول ذیل است:

 فرآورده نفتی  قیمت فعلی برای هر لیتر  در صورت افزایش پنج درصدی
بنزین معمولی سهمیه 700 تومان 735 تومان
بنزین معمولی آزاد 1000 تومان 1050 تومان
بنزین سوپر سهمیه 800 تومان 840 تومان
بنزین سوپر آزاد 1100 تومان 1155 تومان
گازوئیل سهمیه‌ای 150 تومان 157.5 تومان
گازوئیل آزاد 350 تومان 357.5 تومان
نفت کوره 250 تومان 262.5 تومان
گاز مایع 210 تومان  220.5 تومان
نفت سفید (مصارف خانگی با کالابرگ) 150 تومان 157.5 تومان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی مسخره اس ما الان داریم به قیمت امریکا بنزین میخریم ولی با کیفیت افغانستان تازه اقایون منت هم سر ما میزارن
دلیل گرانی هرساله چیه ؟
دست تو جيب مردم كردن !!!! اخه اموراتشان نمي گذره ! مديريت با جيب مردم يعني ترك تحريمها و يعني غلبه بر مشكلات دولت ! آخه مردم حيفه اين همه تو آسايش باشند و دولت اين همه فقر و نداري !!!
این تازه یک محصول است که باافزایش 5درصد کرایه های خودرو 25درصد افزایش یافته وبااین کارمی خواهند مردم کمترتزخودرو شخصی استفاده کنند سال گذشته باان افزایشها باعث شدند تاکسی ها کمترکارکنند چون بادوبارسرویس درروزچندین برابر درمیآوردند ونیازی به ساعات کاربیشترنبود اما حالا بااین افزایش ومحصولات وویزیت دکترو...چراباید حقوق کارمندان اسما 14درصد ورسما 5درصد اضافه شود تازه اجناس درسال چندباردیگرگران می شود بدبخت کارمند که هم دولت مالیاتش را برمی دارد وهم به مغازه داران مالیات می دهد واصناف بدون دادن هیچ مالیاتی فقط مالیات مارابه دولت می دهند کاش کارمند وزارت نفت بودیم ...
Iran, Islamic Republic of
آقا یک سئوال چطور اینقدر تورم رو کاهش دادید که داره زاویه برعکس می شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
م.ر
سلام.نمایندگان محترم نمیدانند که نفت ارزان شده و پنجاه درصد کم شده که گران شده بنزین را تصویب میکنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قیمت سهمیه قدیمی رو که نمی تونند تغییر بدهند. این سهمیه ما برای ماه های قبل و ذخیره شده است و قیمت آن هم 700 تمان باید بماند. سهمیه جدید یا آزاد رو حداکثر می تونند مدیریت کنند
سال 94 قیمت بنزین افزایش نمی یابد.
انا لله و انا الیه راجعون
معنی شیب ملایم را هم فهمیدیم