سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

محور چذابه بازسازی شد

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 457885
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز کریدورهای فعلی کشور به عنوان سیاست این وزارتخانه، گفت: ایجاد کریدور جدید فعلا در دستور کار نیست مگر اعتبارات ما اجازه این مهم را بدهند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عباس آخوندی که از صبح پنجشنبه وارد استان سمنان شده بود در پایان روز پرکار خود بعد از دامغان عصر امروز وارد سمنان، مهدیشهر و سرخه شد تا تقاطع هم سطح سرخه را افتتاح و بازدیدی نیز از تقاطع غیرهمسطح این شهرستان و همچنین از تقاطع مومن آباد و درجزین داشته باشد.
 
تقاطع غیرهمسطح سرخه، دارای یک دهنه پل ۲۲ متری به طول ۲۶ متر است و در اجرای طرح این تقاطع ۲۰۰ هزار مترمربع عملیات خاکی و ۶۴۲ هزار متر مربع آسفالت انجام شده است.
 
حضور بر سر مزار مرحوم اسدالله فریدون پدر حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی و بازدید از بیمارستان مهدیشهر دیگر برنامه سفر وزیر به سرخه و مهدیشهر بود.
 
درصدد افزایش ظرفیت کریدور موجود هستیم
 
وزیر راه و شهرسازی در این بازدید که با حضور استاندار سمنان و تنی چند از مقامات استانی و شهرستانی انجام شد ضمن اشاره به لزوم افزایش ظرفیت کریدورهای فعلی بیان داشت: هم اکنون دو کریدور بزرگ و مهم کشور از جمله شمال به جنوب و شرق به غرب در استان سمنان وجود دارد که ارتقاء ظرفیت آن ها می تواند توسعه، اشتغال، ارتقاء کیفیت زندگی، گردشگری و ارائه خدمات به زائران حرم رضوی را به دنبال داشته باشد.
 
آخوندی افزود: با وجود تنگناهای اعتباری درصدد افزایش ظرفیت کریدور موجود هستیم اما اعتبارات موجود اجازه گشایش کریدورهای جدید را به ما نمی دهند.
 
جاده چذابه بهبود یافته است
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با موضوع خدمات دهی به زائران اربعین حسینی(ع)، گفت: اقدامات گسترده وزارت راه و شهرسازی در پایانه ترانزیتی مهران چه در سال گذشته و چه در سال جاری بسیار در خور توجه بوده است که این امر قطعا با هدف ارتقاء خدمات به زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین صورت می پذیرد.
 
آخوندی توضیح داد: یکی دیگر از اقدامات سازنده مجموعه راه و شهرسازی، ارتقاء کیفیت محور چذابه حدفاصل مرز بین ایران و عراق است که در سال های گذشته مشکلات بسیاری را برای زائران به وجود آورده بود اما در سال جاری این محور به خوبی بازسازی شده است.
 
وی افزود: در سال جاری اقدامات گسترده‌ای در حوزه خدمات رسانی به زائران اربعین صورت گرفته است که بهسازی جاده ایلام-مهران، ورودی شهر مهران، پایانه‌ شهر شلمچه و جاده چذابه از جمله این اقدامات است که زائران در صورت تشرف می توانند تفاوت های این پروژه ها در سال گذشته با امسال را به وضوح مشاهده کنند.
 
معماری راه ها ارتقاء یابد
 
وزیر راه و شهرسازی کابینه دکتر روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقاء معماری راه های استان سمنان گفت: در برهه کنونی، باید در راستای افزایش ایستگاه‌های بین‌راهی در جاده‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی کشور کوشید.
 
آخوندی با اشاره به کویری بودن جاده های استان سمنان، گفت: بیش از ۷۶درصد تصادفات جاده ای در این استان بر اثر خواب آلودگی است لذا مکان‌های استراحت جذابی باید در جاده‌های کشور به خصوص در استان‌های کویری ایجاد شود.
 
وی طراحی و اجرای دقیق و جذاب شرایط محیطی در جاده‌ها را عامل مهمی در کاهش وقوع سوانح رانندگی دانست و گفت: مسافران عبوری باید بتوانند در راه‌های ارتباطی در صورت نیاز به استراحت بپردازند.
 
افتتاح مجتمع ۱۴۰واحدی در سمنان
 
شهر سمنان اما آخرین مقصد وزیر راه و ترابری در سفر یکروزه به استان سمنان بود، آخوندی در خلال افتتاح مجتمع ۱۴۰واحدی این شهر و در سخنانی کوتاه، گفت: ارتقاء سطح کیفیت مورد تاکید است و افتتاح این قبیل واحدهای مسکونی می تواند در زمره این سیاست ها باشد.
 
این پروژه با حضور استاندار سمنان، معاونان و مسئولان شهرستانی سمنان در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار با ۳۶ هزار متر مربع زیربنا و با مشارکت مجموعه وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
 
هر واحد این مجموعه ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد و تاکنون ۸۰ درصد واحدهای آن بفروش رفته است.
 
این پروژه تاکنون سومین پروژه مفتوحه سفر یک روزه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان است که محمدرضا خباز استاندار و علی رضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه و جمعی از مدیران کل او را همراهی کرده اند.
 
حضور در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان، حسن ختام سفر یکروزه وزیر راه و ترابری به این استان بود که با توجه به انتظار حدود دو ساعته خبرنگاران متاسفانه انجام نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *