چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

وضعیت هوای کرمانشاه دوباره بحرانی شد

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 290385
مسوول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان کرمانشاه گفت: از نظر میزان غلظت ذرات معلق موجود در هوا، شهر کرمانشاه امروز(۱۲ خرداد) در وضعیت «بحران» قرار دارد.
به گزارش جهان، سعید دزفولی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میانگین هشت ساعته غلظت ذرات معلق از ۱۲ شب دیشب تا هشت صبح امروز ۵۳۶ میکرو گرم بر مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به این‌که میزان ذرات معلق هوا از ساعت ۱۲ دیشب تا صبح امروز سیر صعوی داشته است، ادامه داد: بیشترین ساعت آلودگی بین هفت تا هشت صبح امروز و با غلظت ۱۰۴۱ میکرو گرم بر مترمکعب هوا بوده است.

به گفته‌ این مسوول، غلظت کنونی ذرات معلق در هوا حدود ۷۲۴ میکرو گرم بر مترمکعب است، در حالی‌که غلظت استاندارد ذرات آلاینده هوا باید ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد.

مسوول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان کرمانشاه PSI هوای فعلی که بیانگر شاخص آلودگی است را نیز ۴۳۲ اعلام کرد که بیانگر وضعیت بحران است.

دزفولی‌نژاد افزود: هنگامی‌که PSI بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ باشد وضعیت هشدار و چنانچه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ باشد وضعیت اضطرار و بیش از این مقدار باشد نیز وضعیت بحران است که در چنین مواقعی اغلب تعطیلی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً میزان غلظت ذرات معلق هوا در شهرستان‌های مرزی استان بیش از این میزان است.

به گفته‌ی این مسوول، پیش از این و از ابتدای سال تاکنون یک روز در فروردین‌ماه، یک روز در اردیبهشت‌ماه و حدود سه روز در خردادماه وضعیت هشدار را تجربه کردیم.

کاهش دید افقی به ۵۰۰ متر در کرمانشاه

به گزارش ایسنا، «مجتبی میلادی»، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمترین دید افقی استان در نواحی مرزی حدود ۵۰۰ متر است، گفت: گرد و غبار از اواخر وقت امروز(۱۲ خرداد) از استان خارج می‌شود.

وی در خصوص شرایط غبارآلود کنونی استان، به ایسنا گفت: طبق پیش‌بینی‌ها توده‌ی گرد و غباری که روی صحاری عراق ایجاد شده بود از دیشب جو استان را تحت تاثیر قرار داد و سبب کاهش دید افقی تا کمتر از ۱۰۰۰ متر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با تاکید بر این‌که این توده گرد و غبار از اواخر وقت امروز آسمان استان را ترک می‌کند، افزود: از فردا شب توده‌ی غبار جدیدی وارد استان می‌شود و می‌توان گفت روز سه‌شنبه نیز شرایطی مشابه شرایط امروز را تجربه می‌کنیم.

به گفته‌ی این مسئول، هم‌اکنون کمترین دید افقی استان حدود ۵۰۰ متر و از شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب و تازه‌آباد گزارش شده است.

میلای با بیان این‌که در دیگر مناطق استان نیز بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ متر است، در ادامه دید افقی در شهر کرمانشاه را نیز ۱۲۰۰ متر اعلام کرد و افزود: منشاء تشکیل این توده میدان‌های وزش باد بر صحاری عراق است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *