شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد:

لزوم گسترش شفافیت اطلاعاتی

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 410480
عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد گفت: اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی دولت می‌تواند به دستگاه اجرایی در زمینه واردات به نفع تولید جهت‌دهی مناسب دهد.
به گزارش جهان، محمد عاشق معلی، عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با فارس، در مورد نقش اتاق در جهت دهی به واردات کالا بیان کرد: در حال حاضر جهت دهی به واردات کالا از یک نظام کاملی برخوردار نیست و این به نوعی به بحث تولید ارتباط پیدا می کند.

وی افزود: جهت دهی غلط در واردات کالا جلوی تولید را می گیرد و اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد مشورتی می تواند با مجلس و دولت مشورت کرده و این جهت دهی مدیریت کند.

عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد یه رابطه میان دولت و اتاق بازرگانی اشاره و خاطرنشان کرد: هر چه قدر اتاق بازرگانی قوی تر باشد و اصلاعات صحیحی به عنوان یک بازوی مشورتی به دولت بدهد، دولت قوی تر از قبل خواهد شد.

عاشق معلی با اشاره به آمار بالای قاچاق در کشور تصریح کرد: قاچاق وقتی صورت می گیرد که ما به صنعت خودمان بها ندهیم و سرا راه پیشرفت صنعت مانع تراشی کنیم.

وی افزود: وقتی صنعتگر موفق نباشد، تولیدی در سطح مملکت صورت نمی‌گیرد و عدم میزان تولید کافی، جامعه را خواسته و و یا نخواسته به سمت قاچاق هدایت می کند.

عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد با انتقاد از ورود کالاهای چینی به کشور تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از لوازم و کالاهای داخلی ما به صورت قاچاق و یا غیر قاچاق از کشور چین وارد می شود و آنها از این قضیه سود می برند.

عاشق معلی ادامه داد: درست است که دولت وظیفه کنترل قاچاق را بر عهده دارد، اما همه کارها را نمی‌تواند انجام دهد و مردم و بخش خصوصی هم باید کمک کنند، تا ما از جنس قاچاق نجات پیدا کنیم.

وی با شاره به توانمندی حوزه پتروشیمی خاطرنشان کرد: به این دلیل در حوزه پتروشیمی قاچاق کمتر است که در این حوزه توانمندی داخلی وجود دارد، اگر صنایع دیگر هم مثل پتروشیمی توانمند شوند، قاچاق کاهش پیدا می کند.

عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد با تاکید بر نقش اتاق بازرگانی در مواجه با قاچاق بیان کرد: وظیفه اتاق این است که بخش های مختلف صنعت را یک پله بالاتر ببرد و مشاوره های لازم را به دولت بدهد، تا دیگر صنایع ما هم به اندازه صنعت پتروشیمی قدرت داشته باشند.

عاشق معلی با تاکید بر نقش اتاق بازرگانی در تسهیل واگذاری ها بیان کرد: چون واگذاری به بخش خصوصی یک بحث تخصصی است وظیفه تبیین آن به عهده اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد تخصصی در این زمینه است.

وی با انتقاد از عدم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد: چیزی تحت عنوان اصل ۴۴ در اصل اجرا نشده و به طور مثال دولت در برابر بدهی که داشته، یکی از واحدهایش را به بیمه گذار کرده است که این کار به هیچ وجه اصولی نیست.

عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد به اهمیت نقش اتاق در شفاف سازی های لازم برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: نقش اتاق در خصوصی سازی، شفاف سازی است، یعنی بخش عمده ای اطلاعات بخش خصوصی را که خودش به عنوان نماینده بخش خصوصی است، به خوبی با یکدیگر هماهنگ کند.

عاشق معلی اضافه کرد: اتاق اگر بتواند در بحث شفاف سازی واحدهایی که می تواند وارد حوزه خصوصی سازی شوند، ورود کند، در اجرایی شدن اصل ۴۴ بزرگترین گام بلندی را برداشته است.

وی در پایان گفت: باید شرایطی فراهم شود که صنعتگران باید به اتاق بازرگانی اطمینان کنند و نظراتشان را از این طریق به مجلس و دولت در خصوص مشکلات مختلف حوزه صنعت وارد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *