جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پایان اعتصاب غذای انقلابی معروف بحرینی

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 381960
پایان اعتصاب غذای 30 روزه فعال حقوق بشر بحرینی و احکام جدید دادگاه نظامی بحرین در مورد 20 انقلابی دیگر و همچنین همکاری نظامی و تسلیحاتی لندن و منامه و مشخص شدن موعد انتخابات پارلمانی از مهم‌ترین اخبار امروز بحرین بود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رسانه‌های بحرینی، پایان اعتصاب غذای عبدالهادی الخواجه و ۱۲ سال زندان برای ۲۰ انقلابی بحرینی و همکاری نظامی بین بحرین و انگلیس مهم‌ترین تیترهای خبری امروز بحرین بود.

پایان اعتصاب غذای انقلابی بحرینی

عبدالهادی الخواجه، فعال انقلابی و رئیس پیشین سازمان حقوق بشر بحرین، امروز (سه شنبه) پس از ۳۰ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

«محمد الجشی» وکیل وی این خبر را به روزنامه‌های بحرین گزارش داد. عبدالهادی الخواجه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خویش دست به این اعتصاب غذا زده بود.

در طول اعتصاب غذای وی، بسیاری از زندانیان دیگر نیز در همراهی با عبدالهادی الخواجه، دست به اعتصاب غذا زده بودند.

پیش از این سازمان حقوق بشر جهانی دستگیری این فعال حقوق بشری را سیاسی خوانده و خواستار آزادی هرچه سریعتر وی شده بود.

۱۴ سال زندان برای ۲۰ انقلابی بحرینی

روزنامه‌های البلاد و الوطن بحرین نیز گزارش دادند: دادگاهی در بحرین در محاکمه جدید انقلابیون، ۹ انقلابی را هر کدام به هفت سال زندان محکوم کرد که دادگاه جرم آن‌ها را حمله به سه مأمور امنیتی ذکر کرده است. همچنین ۱۱ انقلابی دیگر هر کدام به ۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

پادشاه بحرین، روز دوشنبه با وزیر دفاع انگلیس دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین این دیدار را نمونه‌ای از رابطه تاریخی بحرین و انگلیس توصیف کرد. این خبرگزاری در ادامه نوشت: دو طرف در مسیر همکاری‌های دو جانبه در موضوعات نظامی و دفاعی تصمیم به برداشت گام‌های بلند گرفته اند.

افزایش سطح رابطه انگلیس و بحرین در حالی است که «نبیل رجب» از رهبران انقلابیون بحرینی از گسترش رابطه منامه و لندن و از اینکه دولت انگلیس بی توجه به موضوع حقوق بشر در بحرین، سطح رابطه خود با بحرین را افزایش می‌دهد و به شدت انتقاد کرده بود.

نبیل رجب در این باره گفته بود: در حالیکه اوضاع حقوق بشر روز به روز در بحرین وخیم‌تر می‌شود، ما از دولت انگلیس می‌شنویم که اوضاع بحرین را بهتر توصیف می‌کند.

انتخابات پارلمانی و شهرداری در تاریخ ۲۲ نوامبر آینده برگزار خواهد شد.

پادشاه بحرین طی فرمانی موعد انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها را در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر ۱۳۹۳) اعلام کرد.

دور دوم این انتخابات نیز در تاریخ ۲۹ نوامبر برگزار خواهد شد.

در این فرمان حمد بن عیسی آل خلیفه، استان «وسطی» یکی از ۵ استان بحرین را حذف کرده است. این اقدام در راستای تعدیل حوزه‌های انتخاباتی انجام گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *