چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱

تکذیب حمایت جامعه مدرسین از ولایتی

يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 291663
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نظر این جامعه حمایت از دکتر ولایتی در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست گفت: نه‌تنها اکثریت قاطع که تعداد حامیان آقای ولایتی در جامعه مدرسین به یک‌سوم اعضا هم نمی‌رسد.
تکذیب حمایت جامعه مدرسین از ولایتی
به گزارش جهان، آیت‌الله رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در اطلاعیه‌ای که از سوی آیت‌الله محمد یزدی منتشر شده، نظر ایشان این نبوده است که جامعه مدرسین از آقای ولایتی حمایت کرده است، تصریح کرد: آن جلسه‌ای که در اطلاعیه به آن اشاره شده است، جلسه‌ای بود که به حد نصاب لازم اعضا نرسیده و به همین دلیل رسمی نبوده است، چرا که جلسات جامعه مدرسین حداقل با ۱۷ عضو به‌رسمیت می‌رسد که این تعداد در آن جلسه شرکت نداشتند.

آیت‌الله رجبی گفت: در آن جلسه نظر اعضای حاضر به سه نفر از کاندیدا بوده است، تعدادی به یک کاندیدا، تعداد دیگری به کاندیدای دیگر و تعدادی هم به آقای ولایتی و البته برخی هم رأی ممتنع دادند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در آن جلسه با تعدادی از افراد بیرون جلسه تماس گرفتند و نظر آنها را خواستند و آنها به آقای ولایتی تمایل داشتند، ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای جامعه مدرسین بیش از پنجاه نفر هستند، تعدادی که با آقای ولایتی تمایل داشتند به یک‌سوم اعضا هم نمی‌رسد.

وی اظهار داشت: مقصود آیت‌الله یزدی این بود که در آن جلسه‌ای که برگزار شده است، اکثریت آن جلسه غیررسمی نظرشان با آقای ولایتی بوده است وگرنه نه نظر جامعه مدرسین و نه نظر اکثریت اعضای این جامعه با آقای ولایتی نیست.

آیت‌الله رجبی با بیان اینکه در آن جلسه با کسانی تماس گرفته شده بود که نظر مثبتی نسبت به آقای ولایتی داشتند، افزود: در آن جلسه با بسیاری از آقایانی که حضور نداشتند و نظر موافقی نسبت به آقای ولایتی نداشتند، تماسی گرفته نشده و نظر آنها را نگرفتند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه جلسه تعدادی از اعضای جامعه مدرسین قبل از این مناظره برگزار شده است، با نظر به اظهارات آقای ولایتی در این مناظره این امکان وجود دارد که نظر تعدادی از حامیان آقای ولایتی در جامعه از ایشان تغییر کرده باشد.

به‌گفته این عضو جامعه مدرسین حدود ۳۶ نفر از اعضای این جامعه که دوسوم آن است، باید به یک کاندیدا رأی بدهند، تا نظر جامعه مدرسین محقق شود.

وی توضیح داد: در امور مهم مانند انتخابات ریاست جمهوری باید دوسوم اعضا رای بدهند تا به‌عنوان نظر جامعه مدرسین مطرح شود، اما در مورد آقای ولایتی نظر اعضا به یک‌سوم هم نرسید چه برسد به نصف.

آیت‌الله رجبی با بیان اینکه حداقل ۱۰ نفر از اعضای جامعه به دکتر جلیلی تمایل دارند گفت: البته ما اقدامی برای جمع‌آوری نظرات آقایان نکردیم مخصوصاً بعد از سخنان آقای ولایتی در مناظره، این احتمال که رأی آقای جلیلی با آقای ولایتی در میان اعضای جامعه مساوی باشد، وجود دارد.

آیت‌الله ممدوحی: حمایت جامعه مدرسین از کاندیداتوری ولایتی صحت ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
بابا ! جامعه مدرسین رئیس داره دبیرخانه داره حساب کتاب داره چرا حرف رئیس را رها میکنید حرف دیگران را پخش میکنید هر چند میدانم این نظر را هم پخش نمیکنید