سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

توصیه آیت الله جوادی به قوه مقننه

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 421361
رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه مهندسی ساختار وجودی انسان که توسط ذات اقدس الله صورت گرفته در داخل انسان یک قوه قانونگذاری قوی به نام عقل در نظر گرفته است، گفت: کارکنان قوه مقننه پل ارتباطی جامعه و مجلس باشند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جمعی از مدیران و کارکنان مجلس شورای اسلامی عصردیروز (چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه) با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این بنیاد بین‌المللی با حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی لزوم استقلال قوای سه گانه کشور را یادآور شد و گفت: الگوی کشورها در داشتن سه قوه مستقل قضائیه، مقننه و مجریه ظاهراً از نقشه الهی در مهندسی ساختار وجودی انسان گرفته شده است.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء بر همین اساس، تصریح کرد: مهندسی ساختار وجودی انسان که توسط ذات اقدس الله صورت گرفته در داخل انسان یک قوه قانونگذاری قوی به نام عقل در نظر گرفته است، همچنین یک بخش اجرایی به نام عقل عملی در درون انسان وجود دارد که موظف به انجام عمل صالح است و بخش سوم در درون انسان، کرسی داوری و قضاوت به نام نفس لوامه بوده که موظف است بسنجد قانون با اجرا متناسب و هماهنگ هست یا نه، تا در صورت ناهماهنگی به انسان هشدار دهد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی همچنین ادامه داد: باید دستگاه‌های سه‌گانه درون انسان به صورت کامل با هم هماهنگ و تنظیم باشند تا انسان بتواند به کمال حقیقی خود دست پیدا کند؛ اگر کسی ساختار درونی‌اش مشکل داشت و خود را به درستی نشناخت هرگز نمی‌تواند برای بیرون و برای کشور قانون مناسب و مطلوبی را تدوین و اجرا نماید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و لزوم حفظ طهارت روح تأکید کرد: لازم است اول طهارت روح در انسان حفظ و تقویت شود چرا که وقتی طهارت روح نباشد حتی عالم و غیر عالم هیچ تفاوتی با هم نخواهند داشت و نشانه این مطلب آن است که قرآن هرگز انسان را قبل از طهارت روح و پاکی نفس به علم دعوت نکرده است.

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی وظایف ادارات مجلس شورای اسلامی را خطیر و مهم توصیف کرد و با بیان اینکه ادارات مجلس، باید پل ارتباطی جامعه و مجلس باشند، اظهار داشت: ادارات مجلس شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که همواره از قوای درونی خود مراقبت و صیانت کنیم و در مرحله بعد، ادارات مجلس باید حرف‌های مجلس را به گوش جامعه و حرف‌های جامعه را به گوش مجلسیان برساند و این تعامل را برقرار سازند.

این مرجع تقلید در فراز پایانی سخنانش با اشاره به توانمندی‌های بالقوه کشور در بخش‌های گوناگون، یادآور شد: مشکلات کشور ما در اثر نبود امکانات و یا منابع نیست چرا که به لطف الهی همه چیز در این کشور وجود دارد لذا باید مشکل را در درون خود جست‌وجو کنیم و مراقب نفس خود باشیم.

در ابتدای این دیدار مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی برای تشکیل این جلسه، این نشست را توفیقی گرانسنگ و کم نظیر برای مدیران و کارکنان مجلس شورای اسلامی دانست که سبب کسب فیض و استفاده علمی و معنوی از محضر ایشان شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که بیانات حضرت آیت‌الله جوادی آملی به عنوان منشور اخلاقی سرلوحه اعمال و رفتار کارکنان قوه مقننه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *