چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

مقامی که‌ خداوند از بندگان‌ راضی‌ می شود

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 423963
راه های بسیاری وجود دارد که آدمی از زندگی خود لذت برده و شیرینی آن را درک کند، اما یک روش است که انسان به اتخاذ آن طعم گوارای زندگی را می چشد.
مقامی که‌ خداوند از بندگان‌ راضی‌ می شود
به گزارش جهان به نقل از قدس، مقام رضا از مقامات عالیه ای است که برای آدمی جایگاهی والا را رقم می زند و به تصریح قرآن در این مقام است که خداوند از بندگان راضی می شود.

آنچنان که در آیه ۲۲ سوره مبارکه مجادله بیان می کند: «خداوند از آنان خشنود است و آنان از او خشنودند، آنان حزب خدايند، بدانيد كه حزب خدا رستگارند».

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «خدا را با خشنودى عبادت كن و اگر نتوانستى چنين باشى پس در صبر بر امورى كه خوشايند تو نيست، خِير فراوان است.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «سزاوارترين چيزها به ايمانِ راستين، رضا و تسليم [در برابر قضاى الهى] است.»

ایشان همچنین فرموده اند: «گواراترين زندگى را كسى دارد كه به آنچه خدا قسمت او كرده خشنود باشد.»

امام صادق (ع) فرموده اند: «شكيبايى و خشنودى نسبت به آنچه خدا مى كند، خواه خوشايند بنده باشد يا نه، در رأس عبادت خداست و هيچ بنده اى، در پيشامدهاى خوشايند و ناخوشايند از خدا خشنود نباشد، مگر اين كه آن برايش بهتر باشد.»

همان حضرت (ع) فرموده اند: «خداشناسترين مردم، خشنودترين آنها به قضاى خدا است.»

این خشنودی به قضای الهی و سر تلسیم فرو آوردن برابر خواست او ثمراتی دارد که اگر بنده از آن باخبر باشد در برابر آنچه پروردگار برایش رقم زده بی تابی نمی کند.

پیامبر خدا (ص) در این باره می فرمایند: «دل هاى خود را از خدا خشنود كنيد، تا در روز فقر و تهيدستىِ خود، به پاداش خداوند متعال دست يابيد.»

و نیز فرموده اند: «به قسمت خدا راضى باش تا غنى ترين مردم باشى.»

پی نوشت ها:
*غررالحکم
*بحارالانوار
*میزان الحکمه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *