جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بمباران مردم غزه با سلاح‌های انگلیسی

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۷
کد مطلب: 392968
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که این کشور پیش از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، یه این رژیم سلاح و مهمات فروخته بود.
به گزارش جهان به نقل از العالم، یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که این کشور پیش از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، یه این رژیم سلاح و مهمات فروخته بود.

روزنامه "ایندیپندنت" در گزارشی به قلم "کاهال میلمو" با عنوان " مشارکت انگلیس در تسیلح کردن اسرائیل پیش از جنگ غزه " نوشت: انگلیس ۶ ماه پیش از حمله اسرائیل به غزه تسلیحاتی را به ارزش ۷ میلیون دلار به اسرائیل فروخته بود.

این تسلیحات شامل هواپیمای بدون سرنشین ، جنگنده ، بالگرد ، سلاح نشانه زنی، مهمات و غیره است.

میلمو در مقاله اش می افزاید: جنگ غزه از ژوئیه تا اوت ۲۰۱۴ ادامه داشت و بیش از ۲ هزار فلسطینی که اکثر آنها از شهروندان بودند ، در این جنگ جان خود را از دست دادند؛ جنگی که بار دیگر باعث بروز نگرانی درباره استفاده از تسلیحاتِ ساخت انگلیس در حملات اسرائیل شد.

میلمو می‌نویسد : استفاده اسرائیل از تسلیحات انگلیسی در حمله اخیر خود به غزه باعث شد که تعدادی از وزرای انگلیس خواستار بازنگری در مساله اعطای مجوز فروش تسلیحات به اسرائیل شوند.

مقاله نویس ایندیپندنت اعلام کرد : دولت انگلیس از سال ۲۰۱۰ تا اواخر سال ۲۰۱۳ مجوزهای متعددی برای فروش اسلحه به ارزش ۴۲ میلیون پوند صادر کرده بود و از ژانویه ۲۰۱۴ تا ژوئن همین سال ۶۸ مجوز برای فروش اسلحه به اسرائیل صادر کرد.

"کَتی کلارک" نماینده پارلمانی حزب مخالف کارگران اعلام کرد: دولت انگیس نَه تنها حمله نظامی اسرائیل به غزه را محکوم نکرد؛ بلکه به شرکت های اسلحه سازی نیز اجازه داد که اسرائیل را در حمله به غزه تسلیح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *