چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

از هر ۱۰ نوزاد ایرانی یکی نارس است!

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 392265
از هر ۱۰ نوزادی که در کشور متولد می‌شود، یک نوزاد، نارس است. تولدی که پیش از ۳۷ هفته صورت گیرد، زودهنگام و نارس خواهد بود؛ حاصل چنین تولدهایی به دلیل نارسی و برخی مشکلات، به بستری شدن طولانی مدت نوزاد در بیمارستان می‌انجامد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سالانه ۱۵ میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می‌آیند و آمار چنین نوزادانی از پنج تا ۱۸ درصد در کشورهای مختلف متفاوت است. با وجود پیشرف های پزشکی تولد نارس از علل عمده مرگ نوزادان است و نوزادانی که چند هفته زودتر به دنیا می‌آیند در خطر مشکلات سلامتی بعدی قرار دارند. استقرار درمانگاه های چند تخصصی برای پیگیری این شیرخواران پس از ترخیص هم می‌تواند مساعدت زیادی در ارتقا سلامت چنین شیرخوارانی داشته باشد.

عدم سزارین اختیاری قبل از سن داخل رحمی - ۳۹ هفته - یکی از اقداماتی است که اخیرا برای کاهش نارسی قابل پیشگیری توصیه می‌شود.

سزارین زودهنگام می‌تواند به نارسی و پیامدهای بعدی از جمله بستری در بخش های ویژه، مشکلات تنفسی، اختلال در روند تغذیه، افزایش میزان زردی و اختلال در ارتباط عاطفی بین کودک و والدین به دلیل جدایی ناشی از بستری شدن نوزاد در بیمارستان منجر شود.

ماه نوامبر، ابتدا در سال ۲۰۰۳ و بعد ها به صورت جدی تر و بین‌المللی از سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان ماه آگاه سازی درباره نارسی و پیامدهای این نارسی بر روی نوزادان نارس، نامگذاری شده است. علاوه بر اطلاع رسانی در خصوص نوزادانی که نارس به دنیا آمده اند و نیز مسایل ویژه آنها، تلاش در جهت پیشگیری از زایمان زودهنگام با مراقبت های بهینه و به هنگام از مادران باردار از اهداف مهم این ماه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *