پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱

آیاموضوع مردم، بودونبود یک‌مجری است؟

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 342260
در کجای دنیا رئیس جمهور، گفت‌و‌گو با میلیون‌ها ایرانی که منتظر شنیدن راهبرد رئیس‌جمهورشان برای خروج از مشکلاتی چون قطع گاز و برق مناطق شمالی کشور و یا سبد کالا هستند را به بود و نبود یک مجری گره می‌زند؟
به گزارش جهان به نقل از شفاف، آنگونه که از شواهد پیداست و در برخی خبرگزاری ها نیز آمده بود، اصرار رئیس جمهور محترم مبنی بر حضور یک مجری در برنامه گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور سبب شد تا علی رغم قرار قبلی مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور که قرار بود بعد از اخبار ساعت ۲۱ پخش شود، با یک ساعت تاخیر به روی آنتن رفت.

اینکه حق انتخاب مجری با رئیس جمهور است یا صدا و سیما بحث این مطلب نیست چه آنکه می توان با یک مثال بسیار ساده فهمید که حق با کدام طرف ماجراست. آیا رئیس جمهور محترم در گفت و گو با رسانه های خارجی که در سفرهای خارجی ایشان پیش می آید حق انتخاب مجری را دارند؟

آیا اگر بخواهند داشته باشند آن رسانه اجازه چنین کاری را به رئیس جمهور می دهد و یا عطای مصاحبه را به لقایش می بخشد؟ در اطراف رئیس جمهور لااقل یک استاد رسانه حضور دارد. ای کاش آقای آشنا اظهار نظر می فرمودند که در کجای دنیا رئیس جمهور گفت و گو با میلیونها ایرانی که منتظر شنیدن راهبرد رئیس جمهور برای خروج از مشکلاتی چون قطع گاز و برق مناطق شمالی کشور و یا سبد کالا هستند را به بود و نبود یک مجری گره می زند؟

ای کاش آقای آشنا اظهار نظر می فرمودند در کجای دنیا یک مجری که در عمر حرفه ای اش حتی یک برنامه سیاسی را اجرا نکرده برای مصاحبه ای کاملا سیاسی با رئیس جمهور انتخاب می کنند؟ آیا مثلا سی ان ان مجری یک برنامه فان را برای مصاحبه با روسای جمهور انتخاب می کند؟

تجربه هشت سال دولت احمدی نژاد و چندماه اول دولت روحانی نشان داد اصولا مجریان تلویزیونی حاضر به چالش با رئیس جمهور آن هم در برنامه زنده نیستند و حجم انتقاداتی هم که به آنها می شود از همین روست. اصولا در نظر افکار عمومی عمر حرفه ای مجریان مطرح در همین مصاحبه های غیر چالشی که مجری سوالات مشخص و تعارف گونه از رئیس جمهور می پرسد، تمام می شود. اصولا آیا افکار عمومی فرقی میان مرتضی حیدری مجری مشهور مصاحبه های احمدی نژاد با مجریان مصاحبه دیشب قائل است؟

فرض محال را بر این بگذارید که قرار بود رئیس پجمهور در برنامه تلویزیونی دیشب هدف سوالات چالشی و حرفه ای قرار بگیرد. پاسخگویی در سوالات جنجالی بهتر می تواند تفاوت اقدامات انجام شده در دولت روحانی با دولت قبل را عیان کند یا سوالاتی همراه با تشکر و تعارف؟

عایدی میلیونها ایرانی که به دنبال شنیدن سخنان رئیس جمهور بعد از اخبار ساعت ۲۱ بودند، از تعویض مجری چه بود؟ پیام این ماجرا چه بود؟ اگر قرار بر تکرار این قبیل ماجراها و اصرارها در همه موضوعات مرتبط با سایر مجموعه هایی که زیر مجموعه ریاست جمهوری نیستند باشد آیا سنگ بر روی سنگ بند خواهد شد؟

کشور این روزها با موضوعات بسیار مهمی روبروست که نیم نگاهی به رسانه های ضدانقلاب می تواند راهگشای عملکرد ما باشد. موضوع اصلی کشور همان چیزهایی است که رئیس جمهور محترم بابت آن از مردم عذر خواهی کرد و امید است با همین اصرار به حل آن همت گمارند. موضوع را عوض نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیچاره مردم بجای اینکه توضیح دهند افتضای سبد کالا را ساعتها وقت بیت المال را بخاطر انتخاب مجری از صدا وسیما میگیرند انگار مشکل اصلی مردم انتخاب مجری است از این نوع برخورد رییس جمهور متاسفیم