پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۵۴

«حق انتقاد از روحانی را ندارید چون قبلا سکوت کرده‌اید!»

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 348967
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: معتقدم این نوع حمله به دولت یازدهم نوعی فرار به جلو و تلاشی است که رسانه‌های مذکور برای تبرئه گذشته سؤال‌انگیزشان انجام می‌دهند.
«حق انتقاد از روحانی را ندارید چون قبلا سکوت کرده‌اید!»
به گزارش جهان، سیدرضا صالحی امیری، گزینه ناکام وزارت ورزش و جوانان در سرمقاله روزنامه دولتی ایران نوشت:

پس از انتشار این سخنان (رئیس جمهور در جمع اهالی مطبوعات و در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها) اما تعدادی از رسانه‌های منتقد، به شخص رئیس جمهوری و فحوای سخنان او حمله کردند. رسانه‌هایی که با یک سؤال ساده مواجه‌اند و آن این که «چرا این رسانه‌ها در هشت سال گذشته که حجم قابل توجهی از ناکارآمدی، مشکلات اقتصادی و مشکلات بین‌المللی گریبانگیر کشور بود، تراژدی سکوت پیشه کرده بودند؟» سؤالی که این توقع را ایجاد می‌کند که این طیف از رسانه‌ها به جای حمله به دولت پاسخگوی عملکردشان باشند. از این جمله است رسانه‌های مزبور. مطالب اغراق‌آمیزی که این گروه رسانه‌ها در قالب تحریفات دینی و نوعی عرفان‌بازی منتشر کرده‌اند. مطالبی که بعد‌ها مشخص شد تا چه میزان خلاف واقع بوده است. بنابراین معتقدم این نوع حمله به دولت یازدهم نوعی فرار به جلو و تلاشی است که رسانه‌های مذکور برای تبرئه گذشته سؤال‌انگیزشان انجام می‌دهند. این در حالی است که آنچه از سخنان روحانی برداشت می‌شود این است که او به دنبال عدالت رسانه‌ای است.

البته خلاف تمجیدهای صالحی امیری از سخنان دکتر روحانی، انتقادات بسیاری درباره سخنان رئیس جمهور نسبت به رسانه های هتاک به مقدسات اسلام و نظام از سوی محافل و گروه های مختلف مطرح شده است. به گفته منتقدان، رئیس جمهور نباید به بهانه دفاع آزادی بیان در دام جریان ضددینی گرفتار شود.

جالب اینکه اکثر منتقدان سخنان آقای روحانی هم از مخالفان سرسخت جریان انحرافی دولت دهم و رویکردهای جنجالی احمدی نژاد بوده اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اونایی که میگن چرا رسانه ها در 8 سال گذشته سکوت کرده بودن معلومه خواب تشریف داشتن یا همش جلوی ماهواره نشسته بودن که برنامه های و انتقادات بی وقفه در رسانه ملی را ندیدن!
رسانه ملي؟!!! را خوب اومدی.
آخی طفلکی! بدت اومد؟
پس همون رسانه ملکه بریتانای کبیرتون رو نگاه کن تا انحراف و نفاق و بی غیرتی تون بیش از پیش بادا
نه تنها ساکت بودید بلکه با تمام قوا از دولت حامی فساد حمایت می کردید. مگه یادتون رفته؟؟؟
البته دولت حامی فساد دولت خاتمی فتنه گر و سازندگی بوده ...
Iran, Islamic Republic of
اولا دولت حامی فساد نبود و اشتباهات موردی به حساب کل دولت گذاشته نمیشود همینطور که الان اشتباهات موردی دولت روحانی به حساب کل دولتش گذاشته نمیشه
ثانیا شماها یا خواب تشریف داشتید که انتقاد رسانه های دلسوز رو نمیدید یا اربابانتون خامتون کردنو این فکرها رو تو سرتون انداختن والا خود کیهان من یادمه همون اول دولت دهم سر قضیه مشایی چقدگیر داده به احمدی نژاد
به هرحال تمامیت خواهی اصلاح طلبان تمامی نداره!
گفتم که معلومه همش جلو ماهواره پلاس بودی و ادعای اونا رو طوطی وار تکرار میکن. وگرنه هیچ آدم با وجدانی نمیتونه اون همه انتقاد به احمدی نژا در رسانه های چپ و راست را انکار کنه.
باور نمیکنی برو آرشیو روزنامه همشهری یا کیهان را مرور کن یا برو صرفا جهت اطلاع و اخبار 20:30 اون موقع را دانلود کن
دولت زورگویان !!!
آقای صالحی ! پرونده اقتصادی شما هنوز مفتوح است ، هنوز خودتان را تبرئه نکرده اید !!!
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اگر رسانه ها در 8 سال گذشته سکوت نکرده بودند آدرس فریادهایشان را به ما هم بدهید ببینیم
رضا
United States
شما هم حتما تو خواب این برنامه های انتقادی رسانه ملی را دیدین.
ایرانی اصل
Iran, Islamic Republic of
300 میلیون سال 89 الان یک میلیارد ارزش دارد بنویسید مرد یک میلیاردی .
یک قلمش یک میلیارد است
بیسواد یک میلیارد سال 89 الان 300 میلیون ارزش داره
iuhguii
برید آدم بشید
پس چی فکر کردید روحانی مثل احمدی نژاد که هر چقدر خواستید نقدش کنید همین سایت شما جهان چقدر به احمدی نژاد ایراد می گرفتید خوانندگان اصلاح طلبتون یه نگاه به تیترهای خبریتون ظرف دو سال پیش بزنن بعد بگن شما یه جانبه طرف احمدی نژاد بودید اون احمدی نزاد بود که می شد هر چی میخواستید در موردش بگید
Iran, Islamic Republic of
آه احمدی نژاد که دامن آقایون رو گرفته. و این قصه سر دراز دارد.
مرتضی
آره جهان خیلی انتفاد می کرد میدونم میدونم
بیسواد
این آقا متوجه باشد که این دوره ها،بسیار زود گذر است و دوره های بعد ایشان و دوستانشان باید جوابگوی مسائل زیادی که در این دوره سکوت کرده بودند باشند.
هر چه گذشته ها جوابگو شدند اینها هم میشند
مثل دوران خاتمی عشق سوروس ...
سید مجید صالحیان
این آقایی که از سکوت انتقاد میکند ، در ارتباط با افتضاحاتی که مدعیان به اصطلاح تدبیر، در صحنه های سیاسی فرهنگی اقتصادی و... بوجود آورده اند، حرفی برای گفتن ندارد وهمه چیز را گل وبلبل میبیبند؟ یا دارد اما برای حفظ جایگاه خود شهامت بیان آنرا ندارد؟
عباس
سرش را کرده زیر برف و اظهار نظر میکنه .عدالت رسانه ای !!!!!!!!! اگر عدالت توسط امثال شما تبیین شود از قرآن و دیگر مقدسات چیزی باقی نخواهد ماند
صادق
کی گفته که رسانه های اصولگرا در مقابل احمدی نژاد همیشه سکوت کردند که اینها هی تکرار میکنن؟
مگر کم انتقاد نسبت به سیاستهای دولت و جریان انحرافی و ...تو سایتهایی مثل الف و جهان نیوز و ... مطرح میشد؟
اتفاقا افتخار اصولگراها اینه که بر خلاف اصلاح طلبان فقط بلد نیستند انتقاد صرف یا تمجید صرف از کسی بکنند و به موقع، از خودشون هم انتقاد میکنن.
majid
Iran, Islamic Republic of
آقا امیری شما اول جواب مفاسد اقتصادیت رو بده خواهشا.اتفاقا ما از دولت قبل شکایت داریم که چرا دستور پیگیری اتهام فساد اقتصادی شما داده نشد اونوقت اینجوری حرف نمیزدی و تو 100 تا سوراخ میرفتی
شما مدرکی بیاورید که اصولگرایان دولت نهم و دهم را نقد نکرده اند و در برابر اون سکوت کردند.
این کذب محض است.تعداد سئوال،استیضاح،و حتی سئوال از رئیس جمهور موید همین امر استشما روزنامه کیهان را از همان اول نگاه کنید در مقام نقد دولت بود
امین
ایکاش این فرمایشات از سر صدق باشد و باندی و گروهی و جناحی نباشد و خود نیز ایرادات دولت را بدون ترس و واهمه بیان کند.
ح ف
به فرض صحبت ایشان درست اما یک سوال ساده :رسانه ها و مطبوعات آن موقع درست عمل میکردند یا غلط ؟ اگر اشتباه میکردند و یا دچار قصور و تقصیر شده بودند چه دلیلی دارد مشی غلط گذشته را ادامه دهند؟
بینا
لم تقولون ما لا تفعلون.
چرا به چیزیکه میگویید خود عمل نمیکنید؟
Iran, Islamic Republic of
انتقادهاازدولت منتخب ملت ، جناحی و کینه جویانه است .
حالا نظرت درباره شورش خیابانی نسبت به دولت منتخب قبلی چیه ؟
امين
داداش دموكراسي حقانيت نمياره.
مثلا اگه منتخب مردم قتل انجام بده نبايد محاكمه شه. با اين حرفا در فسادو باز كرديم كه امثال م.ه و مفسداي فعلي و قبلي به وجود آمدند.
در ضمن منتخب 0.5 درصد اختلافي هم منتخب شد!!!!!
كينه جويانتون خنده دار ترين حرف ممكنه چرا كه بهترين عملكرد دولت كه به قول خودشون توافق ژنو بود فقط تونستن نيم تا 1 ساعت تو تلوزيون دربارش حرف بزن و به 1000 سوال منتقدان و نمايندگان مجلس اندكي هم پاسخ منطقي ندادند و با مظلوم نمايي و توهين به جلو فرار كردند.
Iran, Islamic Republic of
پرتقال کیلو 1000 تومان داد همه اقایان را در آورد ، اما از اختلاصهای چند هزار ملیاری و حیف میل اموال چیزی نگفتید . اقایان شما صندوق معزوریت جهاد را نابود نمودید و ....
آزادی بیان، حتماً ارزشی بی بدیل است اما پُزش، اصلاً به شماهایی که تا همین چند ماه پیش، مقام و منصب داشتید و مدام معاونان حقوقی تان را به دادسرای فرهنگ و رسانه می فرستادید تا علیه این رسانه و آن رسانه شکایت کند، نمی آید.
دوباره اینا دور برداشتن
Iran, Islamic Republic of
انصافاحرف راستی گفته است . عده زیادی ازاصولگرایان با وجود اختلاسهای فراوان دردولت سابق ، سکوت کرده بودند و باسکوت خود شریک جرم وقایع و فجایعی هستند که در8 سال گذشته برسرکشورومردم آمده ، هستند .
آرمین
اقای امیری!چطور از دولتی که امثال شما که دارای پرونده های متعدد سیاسی ومالی وقضایی هستید و برای وزارت معرفی میشید،انتقاد نکرد؟مگه شما تا قبل از این دولت نمیگفتید که نقد دولت لازمه مردمسالاری است؟....
علی
یه جوری حرف میزنه انگار تو این کشور نبوده تو هشت سال گذشته!
دیگه همه می دونن در دولت احمدی نژاد یک رکورد تاریخی در انتقاد به دولت ثبت شد از طرف هم رسانه های اصولگرا هم اصلاح طلب. اتفاقا ضربه اصلی رو هم از تخریبهای اصولگراها خورد. اگه همه مثل الان مجیزگوی دولت بودند که وضع، این نمی شد!
صالح
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گران و رشوه گیران خائن به نظام
اینو خیلی با حال اومدی اما کاملترش اینه :
مرگ بر فتنه گران و رشوه گیران خائن به نظام و مزدور شبکه موساد
بیشبار.
Iran, Islamic Republic of
زمانیکه رسانه های دیداری و نوشتاری، دولت احمدی نژاد را نقد می کردند، برخی آقایان در حال فتنه گری بودند و فرصت مطالعه رسانه ها را نداشتند و یا در حال تماشای مستندهای شبکه دولتی رژیم سلطنتی انگلیس بودند و البته برخی ها هم در حال دیپلماسی فیس بوکی بوده اند. بنابر این طبیعی است که از جامعه رسانه ای ایران بی اطلاع باشند.
ایرونی
ماشالله از هر وزیر و مسئول این دولت، اعتدال میباره!
از بعضی های شون هم اختلاص
محمد
Iran, Islamic Republic of
کدام دولت راستگو ؟
کدام دولت خدمتگذار ؟
کدام دولت تدبیر و امید ؟
کدام هم اندیشی و اتحاد ؟
....
روحانی مدام این موضوع رافراموش میکنه کهفقط نصف مردم بهش رای دادن که حالاهم به مراتب کمترشدن!
آقای صالحی امیری هنوز پاسخ روشنی در باره "قاچاق های" صورت گرفته در زمان مدیریت شان( هنگام رای اعتماد درمجلس شورا مطرح گردید ) نداده اند هرچند که نا خود آگاه اصل قاچاق را در وزارتخانه متبوعشان تایید نمودند
مجید
Iran, Islamic Republic of
فشارجراید در دولت قبل نبود یا حالا نیست تحقیر مردم در سبد کالا افزایش قیمت برق اب ...بی سروصدا تحقیر کشور در بحث مذاکرات ...کدام رسانه انتقاد کرد هرکه گفت اقای روحانی گفت بیسواد ند ...جای تاسف دارد0
کم سواد
وقتی آقای صالحی امیری مدیرکل اسبق اطلاعات استان خوزستان رئیس سازمان میراث فرهنگی می شود چه انتظاری دارید؟
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي صالحي اون زماني كه كيهان و وطن امروز داشتند تندترين انتقادها را به دولت احمدي نژاد ميكردند انگار شما پاي ماهواره داشتيد VOA و BBC تماشا ميكرديد.
ضمنا فرق ما و شماها اينه كه وقتي دولت شما هر غلطي ميكنه همه باهم ميگيد به به ولي رسانه هاي ما اينجوري نيستند
Iran, Islamic Republic of
..."جالب اینکه اکثر منتقدان سخنان آقای روحانی هم از مخالفان سرسخت جریان انحرافی دولت دهم و رویکردهای جنجالی احمدی نژاد بوده اند...."
...
شما چی برادر؟
هموطن
جالب است!!! این آقا ...خودش تخلف دارد و می آید اظهار نظر می کند... تو برو فعلاً ...
چقدر ازانتقاد میترسند این دولت یازدهمی ها!