پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به وام ازدواج

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 376362
در حالی که روند پرداخت وام ازدواج به زوجین جوان آغاز شده، مجلسی ها نیز دست بکار شدند و بر اساس گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس قرار است ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به وام ازدواج جوانان اختصاص یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بعد از توقف چندین ماهه ارائه وام ازدواج به جوانان و پس از اینکه دولتی ها با واکنش منفی مجلس و اولتیماتوم آنها مواجه شدند، بالاخره تصمیم گرفتند به دنبال راه حلی برای پرداخت دوباره وام ازدواج بگردد. در حالی که دیگر امیدها برای پرداخت دوباره وام از بین رفته بود و محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان از عدم پرداخت وام در سال ۹۳ خبر داده بود، به یکباره محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در تاریخ ۲۵ تيرماه ۹۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت خبر خوشی را اعلام کرد و گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور برای رفع مشکل پرداخت وام ازدواج، خوشبختانه در یک هماهنگی و همکاری مشترک با بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و دارایی و نظام بانکی کشور، مقرر شد پس از تعطیلات عید فطر، پرداخت وامهای ازدواج صورت گیرد.

نوبخت در اظهارات خود همچنین به متقاضیان وعده داد تسهیلات وام ازدواج ظرف ۷ تا ۸ روز به دست آنها برسد. این اظهارات در حالی مطرح شد که وزیر ورزش و جوانان در تاریخ ۲ مردادماه، در مراسم افطاری خود با اصحاب رسانه از شرایط بد اقتصادی دولت سخن گفت و اعلام کرد: پرداخت وام ازدواج تا بهبود شرایط اقتصادی دولت به تعویق خواهد افتاد. ۶ روز از اظهارات متناقض آقای وزیر نگذشته بود که در تاریخ ۸ مرداد سامانه وام ازدواج فعال شد و برخی از بانکها کار خود را برای پرداخت دوباره وام آغاز کردند و پس از یک دوره طولانی رکود در روند پرداخت وامهای ازدواج، دور جدید پرداختها از سوی سیستم بانکی با ۱۵۰ هزار فقره وام آغاز شد.

مجلسی ها هم دست به کار شدند

در حال که شاهد هستیم سامانه پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج فعال شده و درب بانک ها به روی زوج های جوان باز شده است، مجلسی ها هم دست بکار شدند و به دنبال اختصاص اعتبار جدیدی برای این وام هستند. به طوریکه عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با مهر گفت: مجلس به منظور رفع مشکلات وام ازدواج تصمیم گرفته اعتبار جداگانه ای را برای اینکه زوجین بیشتری بتوانند از تسهیلات وام ازدواج بهره مند شوند، اختصاص دهند.

وی درباره چگونگی تامین اعتبار و میزان آن نیز اظهارداشت: برای حل مشکلات مربوط به وام ازدواج، ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق مهر امام رضا(ع) و سایر بانکهای دولتی قرار خواهد گرفت. این اعتبار از صندوق توسعه ملی و با تایید رهبر معظم انقلاب تامین شده و قرار است یکشنبه آینده دو فوریت آن با اولویت در صحن مجلس طرح شود و سپس در کمیسیون مربوطه دفاع خواهد شد و سه شنبه نیز برای تصویب به صحن علنی مجلس خواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *