پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
قائم مقام صدا و سیما:

دوره رسانه یک سویه گذشته است

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب: 436068
قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین گفت: با تاکید بر اینکه دوره رسانه یک سویه گذشته است گفت: امروز در حوزه رسانه تحولی در دنیا روی داده چنانکه نمود آن را در فناوری تلفن همراه، پیامک، انواع نرم افزارهای پیام رسان شاهد هستیم.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مهدی اخوان بهابادی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از پروژهای فنی صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد فناوریهای جدید را موجب تغییر در ایده آلهای جدید رسانه ای توصیف و بیان کرد: اگر در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خود را به فناوریهای روز مجهز نکنیم رسانه ملی بطور کامل کمرنگ می شود.

وی افزود: باید با استفاده از این فرصت و تدابیری که رهبر معظم انقلاب به رییس جدید سازمان صدا و سیما اعلام فرموده اند به این فناوریها مجهز شویم.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین پروژه تلویزیون تعاملی را از جمله طرحهایی دانست که تا پایان سال بطور رسمی در کشور بهره برداری می شود.

وی گفت: این طرح شروع کار است و تا پوشش کامل کشور همانند سامانه دیجیتال چند سالی زمان می برد.

بهابادی افزود: صدا و سیمای خراسان رضوی با توجه به امکانات و زیرساختهای خوبی که دارد می تواند با کمک مسوولان استانی و مجلس شورای اسلامی در این حوزه نیز پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: شرکتهایی که قرار است پروژه تلویزیون تعاملی را در کشور اجرا کنند مشخص و انتخاب شده اند لذا طی ماههای آتی فعالیت رسمی خود را شروع می کنند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین گفت: از جمله امکانات این خدمت جدید در حوزه صدا و سیما نصب امکان برگرداندن زمان برنامه ها به عقب و دیدن دوباره آنها و نیز دسترسی به انتخاب محتواهای تخصصی مورد نیاز اعم از فیلم، سریال، برنامه های آموزشی و موسیقی است.

وی افزود: در واقع بر این اساس کاربر می تواند از طریق گیرنده تلویزیونی محتوای مورد درخواست خود را انتخاب کرده و ببیند.

بهابادی ادامه داد: این سرویس هم اینک در برخی هتلها به صورت محدود در دسترس است اما برنامه ریزی شده در سطح کشور گستردش یابد.

وی همچنین اجرای این سرویس در کشور را به شدت اشتغالزا توصیف و بیان کرد: جمع کثیری از افراد درگیر فرآیند تولید و عرضه محتوا و استفاده از این چرخه اقتصادی در کشور می شوند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین در ادامه اظهارداشت: امروز متوسط پوشش سامانه دیجیتال در ایران ۸۵ درصد است که در خراسان رضوی این ضریب نفوذ ۱۰ درصد بیشتر می باشد لذا صدا و سیمای این استان از مراکز پیشتاز در کشور است.

وی با اشاره به هزینه ۶۰۰ میلیارد ریالی برای پروژه هایی که امروز در مشهد بهره برداری شدند گفت: استانداری خراسان رضوی هم نقش مهمی در کمک به بهره برداری این پروژه ها داشت اما امیدواریم این همکاری در جهت تجهیز صدا و سیما گسترش بیشتری یابد.

بهابادی افزود: در دوره ای فرستنده های آنالوگ در کشور وجود داشت که امروز به دیجیتال تبدیل شده و بخشی هم رو به انجام است و هم اینک نیز فناوری تلویزیون تعاملی مطرح است.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا به این فناوری مجهز هستند لذا چاره ای جز استفاده از این سامانه نداریم که وجه تمایز آن تعاملی بودن رسانه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *