پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۱۰
معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

اگر تحریم‌ها مرحله‌ای رفع نشود، توافقی وجود نخواهد داشت

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب: 416565
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر با تأکید بر رفع مرحله‌ای تحریم‌ها گفت در صورتی که این روال طی نشود، توافقی هم وجود نخواهد داشت.
اگر تحریم‌ها مرحله‌ای رفع نشود، توافقی وجود نخواهد داشت
به گزارش جهان، «بن رودز»، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید هر گونه توافق هسته‌ای با ایران مستلزم رفع تحریم‌ها علیه این کشور به صورت مرحله‌ای خواهد بود.

به گزارش هاآرتص، این مقام کاخ سفید مدعی شد چارچوب تفاهم حاصل شده بین ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سوئیس «این امکان را می‌دهد که تحریم‌ها در طول زمان، و نه یکباره، رفع شوند.»

وی گفت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا «به صراحت اعلام کرده در صورتی که جزئیات نهایی مورد مذاکره تا ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئیه با چارچوب تفاهم حاصل شده همخوانی نداشته باشند، توافقی وجود نخواهد داشت.»

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ پنجشنبه (۱۳ فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
اگر استکبار بخواهد به خطوط قرمز ما تعرض کند باید منتظر 9 دی هسته ای از جانب ملت باشد
مازندرانی
بیش از سی سال در تحریم هستیم وبا عزت وشرف زندگی کردیم ودستاوردهای تحریم نیز برای ایران عزیزمان افتخار آور بوده .قدرتهای بزگ میگویند ایران بخاطر تحریم به میز مذاکره برگشته لیکن این عزت وشرف ما باعث میشود که هیچوقت دست نیاز به ظالمان دراز نکنیم .حال که قراراست لغو تحریمها مشمول زمان گردد بهتر نیست بگوئیم تا تحریمها برداشته نشود اصلا توافقی درکار نخواهد بود یعنی ابتدا رفع تحریمها ودرصورت راستی آزمائی از سوی غربیها ,پس از گذشت چند ماه ویا چند سال توافق صورت گیرد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
احسنت گل گفتي !
اول آنها تحريم ها را بردارند چند سالي بگذرد ببينيم و اقعا" قابل اعتماد هستند آنگاه در مورد مذاكره و توافق تصميم خواهيم گرفت نه اينكه ما اول بهمه خواستهاي آنها تن بدهيم و چند سال بعد آنها تازه بيايند و تحريم ها را مرحله به مرحله قطره چكاني آنهم در جهت منافع خودشان به مرور برداند . اين مذاكرات و اين گونه توافق دوسر باخت است و به هيجه نبايد به آن قانع شد !!!
حالا كه توافق نشده تكليف اروانيوم هاي اكسيد شده ما و خون شهداي هسته ايي ما چه ميشود مسئولين مربوطه پاسخ بدهند . پس از اين همه برو بيا و ژنو و سوئيس و عمان و
آلماتي و .. چه دستاوردي از اين مذاكرات داشتند گراني كه روز افزون شد . نان سنگگ از سيصد چهارصد تومن به سه هزار تومن رسيد نفت از بشكه اي صد دلار به زير بيست سي دلار رسيد .
آره مرحله ای رفع بشه خوبه دیگه ... ما همه چیز رو بدیم میلیون ها و میلیاردها دلار هزینه کنیم بعد اونها بگن اعتماد ما جلب نشد ... خوب مقصر ماییم که اعتمادشن رو جلب نکردیم دیگه وگر نه اونا که خداشناسند و از دروغ بیزار...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به درك اسفل !!!
از قديم گفتند به مرده كه رو بدي كفن خودشو رو كثيف ميكنه !!
...
United States
اگر تحريم ها مرحلي اي برداشته شود توافقي وجود نخواهد داشت .
یا علی ما هم از اول همین و می گفتیم !
علی
گور بابای همتون!، مگر توی این سی‌و چند سال تحریم چه غلطی تونستید بکنید؟!
بجز اینکه کارهایی کردیم و به چیزهایی رسیدیم که بدون تحریم شاید تا یکصد سال دیگه هم بهش نمی‌رسیدیم
احسان
یانکی!، خواهیم دید حرف چه کسی پیش خواهد رفت!.
کیوان
Iran, Islamic Republic of
چه بهتر