دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۵

بخش دیگری از قرارداد کی‌روش فاش شد

سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 379468
نسخه نهایی قرارداد کی‌روش امروز برای این سرمربی پرتغالی ایمیل شد و قرار است وی تا پایان هفته پاسخ مثبت یا منفی خود برای ادامه همکاری با تیم ملی را اعلام کند.
بخش دیگری از قرارداد کی‌روش فاش شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از اینکه امروز نسخه نهایی قرارداد کارلوس کی‌روش برای این سرمربی ایمیل شد از فدراسیون فوتبال در این ایمیل اعلام شده است که کی‌روش باید تا پایان هفته جاری پاسخ مثبت یا منفی خود برای همکاری با تیم ملی ایران را اعلام کند.

نکته قابل توجه در تنظیم قرارداد نهایی اینکه طرفین بر سر مبلغ قرارداد مشکلی با یکدیگر ندارند و اختلاف تنها بر سر پاداش‌ها و جرائمی است که سرمربی تیم ملی باید در صورت محقق شدن یا نشدن برخی از شرایط به آن متعهد باشند و این یعنی اینکه حضور موفق تیم ملی در جام ملت‌های آسیا یا مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ پاداش‌هایی برای کی‌روش به همراه خواهد داشت و عدم موفق تیم ملی در این رقابت‌ها باعث جریمه (کسر قرارداد) او خواهد شد.

البته گفتنی است پیش از این مقوله پاداش همواره در قرارداد کی‌روش لحاظ می‌شده است اما بحث جریمه برای اولین بار است که در قرارداد این مربی گنجانده می‌شود که همین موضوع باعث شده است تا احتمال بازگشت کی‌روش به کشورمان کمرنگ‌تر از گذشته شود.

کفاشیان: ۱۵ روز کی‌روش را معطل کردیم، عیبی ندارد او ما را معطل کند!/با کرانچار مذاکره‌ای نداشتیم

در همین حال، علی کفاشیان بعد از خروج از فدراسیون فوتبال گفت: ما روی کی‌روش حساب کردیم و متن قرارداد را برای او فرستادیم. قرارداد از لحاظ شکل و شرایط و مبلغ تغییر نکرده و فقط در برخی از متون حقوقی آن تغییراتی انجام دادیم وگرنه قرارداد همان قرارداد قبلی است.

وی افزود: البته ما خیلی از بندهای آن را تعدیل دادیم و خیلی از خواسته‌های کی‌روش را پایین آوردیم اگر او گله‌ای داشته باشد به این خاطر است که چرا خواسته‌های من را نگنجاندید. کی‌روش کارش را انجام داده و این قرارداد به نفعش است. البته عمده صحبت‌های ما جام ملت‌هاست و اصرار ما این است که عملکرد او را در جام ملت‌ها ببینیم و سپس تصمیم نهایی را می‌گیریم.

کفاشیان در مورد اینکه زمانی برای مشخص شدن وجود دارد، تصریح کرد: ما مهلت مشخص نکردیم و فقط از او خواستیم پاسخ دهد. ۱۵ روز او را معطل کردیم و ایراد ندارد که کی‌روش ما را معطل کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا با کرانچار مذاکره کرده است، خاطرنشان کرد: صحبتی انجام ندادیم در حال حاضر فکرمان روی کی‌روش است و ترجیح این است کی‌روش بماند اگر توافق نکنیم کارمان سخت می‌شود و خیلی سخت است یک مربی خارجی بیاوریم که با فضای ایران آشنا نیست. اکنون فکر نیامدن نیستیم و احساس می‌کنیم کی‌روش صد در صد می‌آید.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا مسئله همان موضوعی است که کی‌روش می‌خواهد در صورت دیرکرد در پرداخت‌های فدراسیون بهره‌ای روی قراردادش بیاید، گفت:‌ ما سر این موضوع تفاهم کردیم چنین بندی نباشد. بلکه یک سری مفاد دیگر را تعدیل کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد توافقات مدنظر با کی‌روش تصریح کرد:کی‌روش از این ناراحت است که اگر کفاشیان عوض شد و فرد دیگری آمد قرارداد فسخ نشود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شد پاداش زیادی برای جام ملت‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: خیر پاداش مدنظر نجومی نیست ما برای جام جهانی هم پاداشی در نظر می‌گیریم این پاداش به همان شکلی است برای ورزشکاران هم در نظر گرفته می‌شود البته ما این بند را در نظر داریم که اگر در جام ملت‌ها موفق نشویم بخشی از قرارداد کم شود و آن را فسخ کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا آماری که وزارت ورزش ارائه کرد نمونه دخالت در کار فدراسیون بود، خاطرنشان کرد: بخش تحقیقاتی وزارت ورزش این کار را انجام داد و این آمار دخالت محسوب نمی‌شود آنها نه گفته‌اند کی‌روش بیاید و نه درخواست رفتنش را داشتند. آنها پول هم می‌دهند و این موضوعات را به من نگویید به اندازه کافی رابطه ما به هم خورده است.

وی در مورد اینکه فدراسیون با مجوز کار گاسپار و یکی از دستیاران دیگر کی‌روش مخالفت کرده است، گفت: ما خواستیم وضعیت قرارداد کی‌روش مشخص شود تا بعد از آن او دستیارانش را معرفی و برای دریافت مجوز کار اقدام کنیم. او فقط دو نفر را معرفی می‌کنند و شاید مثل جام جهانی دستیار روزمزدی با رقم ۴۰۰-۳۰۰ دلار بیاورد. دو دستیار ایرانی هم قرار است استفاده شود.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است بعد از رقابت‌های آسیایی عملکرد وینگادا هم بررسی شود، خاطرنشان کرد: ما وینگادا را برای المپیک به ایران آوردیم البته تیمی که به مسابقات آسیایی می‌رود تیم المپیک نیست و او با نیمی از تیم اصلی خود به این رقابت‌ها رفته است اما ما شرایط این قرارداد را بررسی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حرف حساب جواب نداره .

در مورد بازیکنان هم باید به همین شکل باشد .

قرار نیست بعضی فوتبالیست های غیور (!) و برومندِ(!) وطن ، پول کلان بگیرند و آخرش هم هیچی .

عدالت همین است .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای کفاشیان خواهش می کنم منطقی، متین و بجا صحبت کنید. !! شما باید در شان مسئول جمهوری اسلامی برخورد کنید!!. خواهش می کنم.!!
محمد
حیف این همه پول
اصغر
بنام خدا . اگر هر مربی ایرانی هم مسؤلیت تیم را در جام جهانی داشت ، همین نتیجه را می گرفت . بودن کی روش مزیتی نیست . مشکل در باشگاههای ماست . نیروی کار آمد تربیت نمی شود . شما به تیم های دیگر نگاه کنید . از تیم های ملی خیلی از کشور ها بالاترند . وقتی در یک لیگ مثل لیگ برتر ایران هزاران مشکل و مافیا و جعل کارت پایان خدمت و . . . . موجود است ، مربی هیچکاره است .
كمي به فكر پول بيت المال هم باشيد!