پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تهران با بحران اتوبوس مواجه خواهد شد

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 449767
استاندار تهران و معاونان استانداری در جلسه مشترکی با رئیس و اعضای شورای شهر تهران به بحث و تبادل نظر درباره مشکلات شهر تهران پرداختند و راهکارهای حل این مشکلات را بررسی کردند .
به گزارش جهان به نقل از مهر، دوشنبه شب سید حسین هاشمی استاندار تهران در طبقه ۱۶ ساختمان استانداری برای نخستین بار میزبان رئیس و اعضای شورای شهر تهران بود تا در مورد دغدغه ها و مشکلات روز پایتخت بحث و تبادل نظر کرده و اگر دلخوری یا ایرادی در روابط استانداری و شورای شهر است برطرف شود.

عیسی فرهادی فرماندار تهران، شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی، حسن کریمی معاون عمرانی، نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استاندار همراه با سیاوش شهریور مدیرکل اجتماعی و محمدرضا آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران میزبان چمران، قناعتی، تندگویان،آباد، مختاباد، دنیا مالی، پیرهادی، تقی پور، دوستی، حجت، صابری، حکیمی پور، شجاع پوریان، شاکری، جدیدی و سرخو از اعضای شورای شهر تهران بودند. البته در این جلسه دبیر، ساعی، دانشور، راستگو و برخی دیگر از اعضای شورا غیبت داشتند.

عبدالحسین مختاباد قبل از ساعت ۱۹ نخستین میهمان مراسم و پیرهادی بعد از ساعت ۲۰:۳۰هم آخرین میهمان این جلسه بودند. پس از قرائت قرآن جلسه رسما آغاز شد و استاندار تهران تاکید کرد برای نظم جلسه هر نفر تنها ۳ دقیقه صحبت کند تا نوبت به دیگران برسد.

ابتدای جلسه موضوع معتادان متهاجر در دستور کار قرار گرفت و استاندار تهران از وضعیت نامناسب گلایه کرد و آذرنیا هم گفت: اگر تامین مالی و حمایت شهرداری تهران انجام شود ظرفیت ۲۹۰۰ نفری فعلی تهران در نگهداری از معتادان به ۶ هزار نفر می رسد.

سیاوش شهریور مدیرکل اجتماعی استانداری تهران هم از نیازمندی این حوزه به اجماع بزرگ صحبت کرد و گفت: شاید گلایه شما به نهادهایی مانند بهزیستی تهران باشد اما همین بهزیستی ۲ هزار نیروی خود را در قالب بازنشسته یا بازخرید از دست داده و به جای آن تنها ۸۰ نیرو جایگزین شدند اما با این حال پیشنهاد می کنیم که مرکز جامع نگهداری و آموزش و توانمند سازی متکدیان و معتادان تهرانی با حضور تمامی دستگاه ها ایجاد شود.

درخواست بعدی استاندار تهران از شورای شهر موضوع مدیریت بحران و ایجاد یک همکاری و تعامل میان استانداری و شهرداری بود .

نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه ریزی و توسعه مدیریت استان تهران مدیر بعدی استانداری بود که با ارائه آمار و نمودار به اعضای شورای شهر اعلام کرد که درآمد تهران سالانه ۳۳ هزار میلیارد تومان اما بودجه تهران در مجموع کمتر از ۲۶۰۰ میلیارد تومان است در حالی که بودجه شهرداری تهران ۱۰ برابر این میزان است.

اظهارات ترکی و تائید استاندار اعتراض اعضای شورای شهر را در برداشت و مهدی چمران گفت: فکر می کنید شهرداری تهران چقدر درآمد و هزینه دارد؟ ما تنها برای یک خط مترو ۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه گذاشتیم . مردم تهران عوارض می دهند و ما هم برای تهران هزینه می کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در مورد موضوع معتادان متجاهر روز سه شنبه با شهردار تهران جلسه ای داریم که دعوت می کنیم معاونان استاندار هم باشند و می خواهیم به صورت قرارگاهی کار اداره شود.

* ساماندهی معتادان با بهزیستی است

رحمت الله حافظی عضو دیگر شورای شهر گفت: قطعا معتادان را یک نهاد نمی تواند ساماندهی کند هر چند در قانون ساماندهی تنها بر عهده بهزیستی است. با این حال شهرداری تهران در ۳ ماهه گذشته ۶ هزار خانواده معتاد متجاهر را شناسایی کرده و مشخص شده است که برای کدام شهرستان هستند. مرکز تجمع هم پارک های خواجوی کرمانی و حقانی بود که خواجوی کرمانی را مناسب سازی کردیم و همه معتادان به حقانی رفتند که آن هم ساماندهی می شود.

وی افزود: در هر حال نمی توانیم دور تهران دیوار بکشیم چون در هر حال این افراد باز باز می گردند. بهتر است اقدامی انجام دهیم تا با رضایتمندی به شهر خود بازگردند.

اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران در این جلسه گفت: توقع ما این است که استانداری تهران موضوع فاینانس برای مترو تهران را دنبال کند چراکه خط ۶ و ۷ مترو تهران نیاز به بودجه دارد.

حجت هم در ادامه گفت: در دولت های قبل به دنبال ایجاد سازمان ملی رفاه بودیم تا تمام دستگاه های حمایتی و امدادی یک جا متمرکز شوند.

* اتوبوس های تهران را باید دولت تامین کند

احمد دنیا مالی عضو دیگر شورای شهر بود که از استاندار خواست توجه ویژه ای به وضعیت حمل و نقل شهری تهران داشته باشد و اظهار داشت: بر اساس قانون باید ۱۰۰ درصد اتوبوس های تهران را دولت تامین کند و در توسعه مترو هم ۵۰ درصد هزینه را تقبل کند.

* دو سال دیگر تهران با بحران اتوبوس مواجه می شود

ابوالفضل قناعتی هم گفت: ۶ سال است اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران نشده در حالی که سالی ۱۰۰۰ اتوبوس باید از تهران خارج شود یعنی الان ۶۰۰۰ اتوبوس داریم و تا ۲ سال آینده با بحران اتوبوس در تهران مواجه می شویم.

وی افزود: ورود خودروهای شخصی شهرستانی در تهران برای مسافر کشی و افزایش کرایه تاکسی و مترو و اتوبوس همیشه از دغدغه ها بوده که باید در مورد آن هم باید به ساز و کار درست برسیم.

* با توزیع غذای گرم مانع سوء تغذیه مادران و نوزادان شویم

تنها بانوی حاضر در این جلسه معصومه آباد بود که موضوع کمبود آهن و پروتئین در فرزندان ۲۰۰ هزار مادر باردار که سوء تغذیه دارند را مطرح کرد و گفت: باید ساز و کاری برای تقویت این مادران و فرزندان داشته باشیم. یعنی روزانه یک ظرف عدسی نمی تواند بخشی از این سوتغذیه را برطرف کند؟ این هم باید در دستور کار باشد.

در انتهای جلسه هم جمالی پور فرماندار ری سخن گفت و اظهار داشت: همه فاضلاب های تهران به سمت ری سرازیر است و سفره های آب زیرزمینی کهریزک آلوده شده شما ساعت ۴ عصر به بعد در این منطقه نمی توانید قدم بزنید. همچنین زندان بزرگ را به جنوب تهران منتقل کردند و هیچ وسیله ایاب و ذهابی هم ندارد و همین مشکل ایجاد کرده است.

در این نشست هاشمی به فرهادی گفت: گفته اند شما مصوبات را به نفع شهردار تهران تائید می کنید که فرماندار گفت: بله یکی از اعضای شورای شهر گفتند و خطاب به دوستی گفت: اگر هم به فرض محال اینطور باشد باز هم وزارت کشور روی مصوبات نظارت دارد و قطعا مشخص می شود که خطا شده یا نه.

بعد از استماع اظهارات و خواسته های طرفین قرار شد هر فصل یک جلسه مشترک میان اعضای شورای شهر و استانداری تهران برگزار شود.

فرماندار تهران گفت: از شهرداری تهران می خواهیم حداقل سالی ۳۰ میلیارد تومان برای روستاهای حاشیه تهران هزینه کند تا مشکل برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *