جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بارسلونا باید گواردیولا را برگرداند

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 355563
اسطوره و سرمربی پیشین تیم فوتبال بارسلونا به سران این باشگاه توصیه کرد موفق‌ترین سرمربی تاریخ خود را به نیوکمپ برگردانند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در پی شکست بارسلونا مقابل رئال مادرید در فینال جام حذفی که به نظر می‌رسید آخرین فرصت کسب کاتالان‌ها برای کسب جام در فصل جاری بود، یوهان کرویف، اسطوره و سرمربی پیشین این تیم به سران باشگاه توصیه کرد برای بازگشت به دوران اقتدار خود، پپ گواردیولا را به عنوان سرمربی استخدام کنند.

گواردیولا در سال ۲۰۰۸ هدایت بارسلونا را پس از کنار رفتن فرانک ریکارد هلندی برعهده گرفت و در ۴ فصلی که در نیوکمپ حضور داشت، ۱۴ جام گرفت و به موفق‌ترین سرمربی تاریخ آبی و اناری‌پوشان تبدیل شد.

یوهان کرویف با معرفی سرمربی فعلی حال حاضر بایرن مونیخ به عنوان کسی که می‌تواند بارسا را نجات دهد، به روزنامه موندو دپورتیوو گفت: بهترین چیز برای بارسا این است که پپ گواردیولا را برگرداند. او مربی فوق‌العاده‌ای است و به نظر من بهتر از او وجود ندارد. اگر خوان لاپورتا دوباره رئیس باشگاه بارسلونا شود، به او خواهم گفت که بهترین راه برای بازگرداندن تیم به اوج استخدام مجدد فردی با استعداد مانند پپ است. در این باره شکی ندارم.

وی با انتقاد از ساز و کار مدیریتی کنونی باشگاه بارسلونا و مسبب دانستن آن در ناکامی‌ها فصل جاری این تیم تصریح کرد: مشکل بارسلونا این است که افرادی آن را اداره می‌کنند که نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهند. مربی تیم آن کسی نیست که تصمیمات نهایی را می‌گیرد و موفقیت ورزشی تیم دیگر در اولویت قرار ندارد. بارسلونا را افرادی پر کرده‌اند که از کنار فوتبال می‌خواهند به اهداف تجاری و مالی خود برسند و حرف‌ آخر را در مورد تیم می‌زنند.

اسطوره باشگاه بارسلونا درباره لیونل مسی و افت شدید عملکرد او عنوان کرد: تا همین چند وقت پیش همه می‌گفتند مسی بهترین بازیکن دنیا است و حالا که بارسا از لیگ قهرمانان حذف شده، همه توانایی‌های او را زیر سوال می‌برند. مشکل بارسلونا ساختاری است. مشکل این تیم آن است که رئیسش می‌‌خواهد هم رئیس باشد، هم مربی.

کرویف با حمایت از لاپورتا از بازگشت وی به بارسلونا به عنوان رئیس استقبال کرد. وی گفت: زمانی که لاپورتا رئیس بود، کارها را به دست افرادی می‌سپرد که از فوتبال چیزی سردرمی‌آوردند. شاید آنها هم مرتکب اشتباهاتی می‌شدند اما حداقل فوتبال را می‌فهمیدند.
https://jahannews.com/vdcepn8xxjh8nni.b9bj.html
jahannews.com/vdcepn8xxjh8nni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *