دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۱۳
۱۶
آخرین تحولات در عراق/ 5

هلاکت 550 عضو گروهک داعش / اعدام صدها نفر توسط داعش جنایت جنگی است

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 365364
هلاکت نزدیک به 550 نفر از عناصر داعش در دو حمله مهم ارتش عراق، هلاکت سرکرده تکفیری‌ها در فلوجه، حرام اعلام شدن همکاری با داعش از سوی دارالفتوای مصر و هشدار شدید نوری المالکی به سیاستمداران و رسانه های همسو با داعش از جمله اخبار مربوط به هفتمین روز بحران عراق است.
هلاکت 550 عضو گروهک داعش / اعدام صدها نفر توسط داعش جنایت جنگی است
به گزارش جهان، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. آنچه می خوانید رویدادهای مهم روز دوشنبه در عراق است:

۲۱:۲۹ :سازمان ملل: اعدام صدها نفر توسط داعش جنایت جنگی است

۲۰:۵۳ :نیروهای کمکی ارتش به پالایشگاه «بیجی» رسیدند

۲۰:۴۴ :پنتاگون: هیچ برنامه‌ای برای اقدام نظامی مشترک ایران و آمریکا در عراق وجود ندارد

۲۰:۴۳ :گردان ۵۰ هزار نفری عاشورا برای مقابله با داعش

۱۹:۵۹ : تظاهرات بانوان عراقی در لبیک به فتوای مرجعیت

۱۹:۵۰ :وزیر خارجه انگلیس:‌ ۴۰۰ انگلیسی همراه داعش در عراق می جنگند

۱۹:۱۸ :داعش مزار مورخ موصلی را تخریب و کلیساها را آتش زد

۱۹:۰۵ :رابطه پشت پرده آمریکا و داعش از زبان فعال مصری: چرا داعش تاکنون یک آمریکایی را نکشته است؟

۱۷:۰۴ :وزیر خارجه آمریکا: آماده مذاکره با ایران درباره عراق هستیم/ به عراق هواپیمای بدون سرنشین می‌فرستیم

۱۶:۲۲ :ترکیه، ‌قبرس و جمهوری آذربایجان اهداف بعدی «داعش»/ نتیجه عدم همگرایی برای مقابله با تروریسم

۱۶:۲۰ :عربستان علیه عراق موضع گرفت و با دخالت در امور داخلی این کشور خواستار تشکیل دولت «وفاق ملی» شد

۱۶:۰۵ :برادر مصعب الزرقاوی در صلاح‌الدین به دست نیروهای عشایر بازداشت و تحویل ارتش عراق شد / العربیه این خبر را از خروجی خود حذف کرد

۱۶:۰۱ :فرماندهی عملیات بغداد: حمله به فرودگاه بغداد شایعه است / فرمانده نیروهای ویژه ارتش عراق در «تلعفر» خبر دستگیری‌اش به دست داعش را تکذیب کرد

۱۵:۴۰ :پرواز هواپیماهای ناشناس بر فراز شهر موصل

۱۵:۳۰ :علی عدنان بازیکن تیم ملی فوتبال عراق به ارتش کشورش پیوست تا داوطلبانه به مبارزه با گروهک تروریستی داعش بیپوندد

۱۵:۱۵ :نیروهای عراقی کنترل دو منطقه «الکرابله و الرمانه» در غرب استان الانبار را در دست گرفتند


۱۵:۰۸ :واکنش دارالفتوای مصر به اقدامات داعش

دارالفتوای مصر اعلام کرد، وابستگی به باندهای مسلح داعش از نظر شرعی حرام است و این باندها به دنبال نابود کردن کشور و تخریب چهره اسلام در دنیا هستند. قتل و ویرانگری‌ تروریست‌های داعش در سوریه به نفع دشمنان اسلام است و موجب ویرانی و کشتار می‌شود.

۱۴:۴۲ هلاکت صدها تروریست در حمله توپخانه‌ای به فلوجه

فرماندهی عملیات الانبار از هلاکت دستکم ۲۰۰ نفر از تروریست های داعش در حمله توپخانه ای ارتش به مواضع داعش هنگام برگزاری رژه نظامی در شمال فلوجه خبر داد.

سرلشکر "رشید فلیح" فرمانده عملیات این استان گفت: نظامیان ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی، به محل تجمع عناصر گروه تروریستی داعش هنگام رژه آن ها در منطقه الصقلاویه (ده کیلومتری شمال فلوجه) حمله کردند و در این حمله دستکم ۲۰۰ نفر از عناصر این گروه تروریستی از پای در آمدند.

۱۴:۱۵ حمله به فرودگاه بغداد تکذیب شد

سخنگوی عملیات بغداد ادعاهای شبکه سعودی "العربیه" مبنی بر حمله تروریستها به فرودگاه بغداد را تکذیب کرد. بنا بر این گزارش، فرودگاه بغداد امن بوده و حرکت هواپیماها به صورت طبیعی در جریان است.

۱۳:۵۴ اعتراض "ملت‌ها و پارلمان‌های عربی" به جنایات داعش

سازمان "ملتها و پارلمانهای عربی" با محکوم کردن اقدامات داعش در عراق، از جامعه جهانی خواست این گروه را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهند.

۱۳:۱۶ اطلاع عربستان از جزئیات نقشه داعش برای حمله به بغداد

منبعی در سازمان اطلاعات عربستان مدعی شد ارتش عراق بخاطر آمادگی در مقابل حمله داعش به بغداد، از پایگاه خود در بعقوبه عقب نشینی کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود ادعا کرد: نیروهای داعش جهت حفظ توان خود و حرکت به سمت بغداد، عمدا شهر سامراء را محاصره کرده اند. گفته می شود دو گردان خیلی مجهز داعش که هم اکنون در بعقوبه مستقر هستند ماموریت اصلی شان حرکت به سوی بغداد است. داعش به پایگاه نظامی اصلی ارتش عراق در بعقوبه حمله کرده و هدف کنونی آنها درگیری با نیروهای دفاعی فرودگاه بغداد و رسیدن به فاصله ای است که بتوانند با موشک مناطق شمالی بغداد را هدف قرار دهند.

۱۲:۱۰ کنترل پیش‌مرگ‌ها بر گذرگاه مرزی عراق - سوریه

سخنگوی نیروهای پیشمرگ کردستان عراق گفت: نیروهای پیشمرگه کنترل گذرگاه "ربیعه" را در اختیار گرفتند. این نیروها در روز نخست به دست گرفتن کنترل این گذرگاه مورد حمله داعش قرار گرفتند.

گذرگاه ربیعه در استان نینوا قرار دارد و افراد گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) به همراه دیگر گروه های تندرو و بعثی از حدود یک هفته پیش بخش هایی از این استان را اشغال کرده اند.

۱۲:۰۳ مالکی: نیازی به اعلام وضعیت فوق‌العاده نیست

نخست وزیر عراق با قدردانی از شبکه‌هایی که گستردگی توطئه ضد این کشور را درک کرده و از عراق حمایت کردند، تأکید کرد که این کشور نیازی به اعلام وضعیت فوق العاده ندارد.


۱۱:۲۹ بازگشت مرزبانان به استان الانبار

دو تیپ از فرماندهی نیروهای مرزبان نیز از جنوب به سوی استان الانبار حرکت کرده‌اند تا امنیت مناطق هم مرز با سوریه را تأمین کنند.

به گفته این منابع، اکثر افسران و مرزبانان به مقر پلیس مرزی در منطقه "35" در غرب رمادی بازگشته اند. یکی این دو تیپ، تیپ نهم فرماندهی چهارم گارد مرزی در بصره است که دیروز به کربلا رسیده و اکنون در انتظار فرمان برای ورود به استان الانبار است. تیپ هفتم فرماندهی سوم گارد مرزی کوت نیز به سوی استان الانبار حرکت کرده است.

۱۰:۴۰ تشکیل گردان‌های مجلس اعلا برای مبارزه با داعش

مسؤول سازماندهی مجلس اعلای اسلامی عراق مجموع اعضای گردانهای مجلس اعلا را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت این داوطلبان برای مبارزه با عناصر داعش و تروریست ها، به نیروهای مسلح ملحق خواهند شد.


داوطلبان با هماهنگی سازمان های امنیتی، آموزش خواهند دید و به سلاح مجهز خواهند شد تا برای مبارزه با عناصر داعش و تروریست ها در همه مناطقی که نیاز به دفاع از میهن و شهروندان است، به نیروهای مسلح ملحق شوند.

۰۹:۵۷ سفارت آمریکا در بغداد به حالت نیمه تعطیل درآمد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از افزایش تدابیر امنیتی در سفارتخانه این کشور در بغداد و خروج تعدادی از دیپلمات های ایالات متحده از پایتخت عراق خبر داد.

سخنگوی پنتاگون، با اعلام این مطلب گفت: از نیروهای امنیتی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد خواسته ایم تا با توجه به تحولات این کشور تدابیر امنیتی را افزایش بدهند. علاوه بر این موضوع تعدادی از دیپلمات های ما نیز این محل را ترک کرده اند. در حال حاضر تعداد افرادی که در سفارت آمریکا در بغداد حضور دارند نزدیک به یکصد نفر هستند که اغلب آنها را تفنگداران دریایی و سربابان آمریکایی تشکیل می دهند.

۰۹:۳۸ هلاکت ۳۵۰ تروریست داعش به دست ارتش عراق

در جریان عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این کشور از وجود تروریستها، حدود 350 تروریست در درگیری با نیروهای مسلح عراقی در موصل، تکریت، سامرا و دیاله از پای در آمدند.

نیروهای امنیتی عراق در تعدادی از این مناطق نیز ابتکار عمل را به دست گرفتند که این اقدام در پی داوطلب شدن هزاران شهروند برای دفاع از کشور صورت گرفت.

۰۴:۳۲ هشدار مالکی به رسانه ها و سیاستمداران خائن/امنیت و حاکمیت عراق خط قرمز است

نخست وزیر عراق در نشستی با فرماندهان لشگر هفدهم ارتش جنوب بغداد با هشدار به سیاستمداران و رسانه های همسو با تروریستهای تکفیری تاکید کرد ما نیازی به قانون فوق العاده نداریم و ما بر اساس قانون سلامت ملی عمل خواهیم کرد.

نوری المالکی تصریح کرد عراق دیگر از حالا به بعد در برابر تجاوزات داعش و القاعده و کشورهای حامی آنها سکوت نخواهد کرد.

وی از فرماندهان امنیتی خواست هر فرد خائن یا همدست با تروریست‌ها را دستگیر کنند.

۰۴:۰۲ هفت تروریست داعش در واسط دستگیر شدند

نیروهای ارتش عراق، هفت تروریست داعش را در استان واسط دستگیر کردند.

شاکر جودت فرمانده پلیس استان واسط از دستگیری هفت تروریست وابسته به گروه تکفیری داعش خبر داد و گفت دو نفر از این تروریستها از زندان بادوش گریخته بودند.

۰۳:۱۶ ورود تروریستهای تکفیری به شهر تلعفر/هلاکت سرکرده داعش در فلوجه

رسانه ها از ورود تروریستهای تکفیری به شهر تلعفر و هلاکت سرکرده نظامی داعش در مرکز شهر فلوجه خبر دادند.

فذاذ محمد ابونصران سرکرده نظامی داعش در محله الانصاری فلوجه در حمله هوایی ارتش عراق به هلاکت رسید که ملیت الجزایری داشت.

۰۱:۵۸ هلاکت بیش از ۲۰۰ تروریست داعش در منطقه صقلاویه

فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت بیش از ۲۰۰ تروریست تکفیری در منطقه الصقلاویه واقع در شمال فلوجه خبر داد.

۰۰:۴۴ مالکی در جمع نیروهای مردمی: عراق را با کمک مردم از لوث تروریستها پاکسازی خواهیم کرد

نخست وزیر عراق تاکید کرد با حمایتهای مردمی، با توطئه تروریستی که عراق را هدف قرار داده، مقابله و کشور را از وجود تروریستها پاکسازی خواهیم کرد.

نوری المالکی گفت با لبیک شهروندان به فتوای مرجعیت و درخواست ملی با توطئه تروریستی علیه عراق مقابله خواهیم کرد.

منبع: العالم / مهر/ فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم هرچه سریع تر از شر داعش راحت بشیم
یک داعشی منفی زن
دارویی برای ارام کردن منطقه
قبلا هم گفتم اگه فقط چند بمب تو ریاض منفجر بشه یا چند تا از وهابیون کثیف تو قلب سعودی کشته بشن همه این غائله تموم میشه . امتحان کنید خواهید دید که اثربخش ترین دارو برای ارام شدن منطقه همینه
Iran, Islamic Republic of
ارتش عراق انشاالله با کمک همه شیعیان عراق پیروز می شه
Iran, Islamic Republic of
درود بر سپاه اسلام
دولت عراق نوری مالکی اگر میخواهد پیروز شود وزنده بماند باید با شجاعت تمام بدون واهمه و بدون ملاحظه در برابر تمام خائیین چه سیاستمداران وچه مدیران واز هر قشری باشند مقاومت کند آنها را دستگیر وبه سزایی اعمالشان برساندوباید.درنهان روش داعش را پیش بگیرد.وملاحظه قانون دست پاگیر داخلی وخارجی را ننماید. وکوچکترین مسامحه باعث خسران بزرگ میگردد. چون دشمنانشان کثیفترین وجنایت ترین انسانهای روی زمین هستند. وباید با آنها با روش خودشان رفتار کرد
نیما
Iran, Islamic Republic of
غربیها کارشون با داعش در سوریه تموم شده و حالا فرستادنشون عراق تا اونجا کشته بشن و ازدستشون راحت بشن.
درواقع غربیها با هزینه دولت عراق دارن از دست داعش که خودشون ایجادش کردن راحت میشن.
برگشت تروریستهای داعش به کشورهاشون مخصوصا توی اروپا اصلا برای غربیها خوش آیند نیست.
1- شكي در سبوعيت و وحشيگري نوادگان يزيد نبايد داشت
2- آنچه مهم است غفلت مسلمانان واقعي است، نوشته اند در زمان شاه سلطان حسين لشگر صفوي با آن همه تجهيزات و.. از محمود افغان كه جوانكي بيست ساله و نيمه وحشي بود شكست خورد.چرا؟
بعد از فتح اصفهان، محمود قزوين را تصرف كردو باقيمانده لشگر صفوي هيچ مقاومتي نكردندولي يكروز مردم قزوين تصميم گرفته و افاغنه متجاوز را شكست داده و قلع و قمع مينمايند.
تصور كنيد اگر اين 1700 نفري كه گفته ميشود در فلوجه تيرباران شده اند، اسلحه بدست ميگرفتند و شرافتمندانه ميجنگيدند اكنون چه تعدادشان زنده بودندو با افتخار زندگي ميكردندو شهدايشان چه جايگاهي داشتند.
لطفا با نقشه بزنيد ، ممنؤن
این داعش به ترکیه حمله کنه خوبه
ميهن
به ما چه عراق چكار ميكنه مگه مملكت ماست
محمد
باسلام عراق باید لشگر مردمی(بسیج) تشکیل دهد وباکافران زمان(داعش) بجنگند تا انشاا... پیروز شوند. خدا یار و یاورمظلومان است.
صمد موسوی
پروردگار ا تو را به جلالت قسمت میدهم این جنایات کاران داعش را نابود کن وچهره زشت تروریستای داعش را به بشریت نشان بده تا انسان ها بدانند
صمد موسوی
پروردگار ا تو را به جلالت قسمت میدهم این جنایات کاران داعش را نابود کن وچهره زشت تروریستای داعش را به بشریت نشان بده تا انسان ها بدانند
محمد
Germany
ان شأ الله عراق وصددرصد بانیروی عظیم کرد پیروز میشود
ستاره
در جواب میگه بماچه میهن ما ککه نیست اولا خودتو بزار جای اونا اگه مسلمونی دوما خب اظکه همسایمون دست داعش بیفته و اونجا مستقر بشن فردا نوبت خود ماست بفهم