جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
امین حطیط تحلیلگر راهبردی لبنان:

آمریکا ترور عماد مغنیه را برعهده گرفت

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 405062
یکی از تحلیلگران سیاسی لبنانی اعلام کرده است، آمریکا می‌خواهد با برعهده گرفتن ترور شهید عماد مغنیه، رژیم صهیونیستی از این جنایت تبرئه کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امین حطیط تحلیلگر راهبردی برجسته لبنانی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر در خصوص به عهده گرفتن ترور فرمانده شهید عماد مغنیه از سوی آمریکا اعلام کرده است: آمریکا می‌خواهد با برعهده گرفتن ترور شهید عماد مغنیه از رژیم صهیونیستی محافظت کرده و بار مسؤولیت این عملیات را از دوش این رژیم بردارد به این این امید که حساب این پروند با مقاومت بسته شود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در شماره روز شنبه خود از نقش سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور عماد مغنیه فرمانده برجسته حزب‌الله در سوریه خبر داد.

عماد فایز مغنیه معروف به حاج رضوان از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ (۱۲ فوریه ۲۰۰۸) در انفجاری در دمشق به شهادت رسید.

واشنگتن پست نوشت: در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ عماد مغنیه فرمانده عملیات‌های بین‌المللی حزب‌الله پس از صرف شام در رستورانی در دمشق وارد خیابانی شد. کمی آن‌طرف‌تر یک تیم سیا در پایتخت سوریه جابه‌جایی‌های وی را رصد می‌کرد. هنگامی که مغنیه به خودروی پارک‌شده نزدیک شد، بمبی که درون لاستیک زاپاس پشت این خودرو کار گذاشته شده بود منفجر شد و او در همان‌جا کشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بصیر
Romania
امریکا اینقدر دست پا نزن اسراییل در حال از بین رفتن است.مرگ بر امریکا مرگ براسراییل آدمکش