پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رونمایی از دو محصول مهم نظامی ایران

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 377866
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) از رونمایی «رادار بردبلند کیهانی» و سامانه موشکی «تلاش۳» در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس؛ در ارتباط با آخرین دستاوردهای این قرارگاه با بیان اینکه یکی از راهبردهای پدافند هوایی تحرک است و این تحرک هم در نیروی انسانی و هم در سامانه‌ها مدنظر ما است، اظهار داشت: ان‌شاءالله امسال رادار بردبلند کیهانی را که نمونه متحرک رادار شهاب است رونمایی می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: دیگر فعالیتی که در قرارگاه پدافند هوایی پیگری شده و به نتیجه هم رسیده است سامانه «تلاش ۲» است که در ۱۰ شهریور ماه سال گذشته رونمایی شد؛ خوشبختانه امروز به «تلاش ۳ » یعنی افزایش برد موشکی به بیش از ۲۰۰ کیلومتر در تلفیق با سامانه S۲۰۰ رسیده‌ایم و ان‌شاءالله این دو دستاورد را در ۳۱ شهریور ماه امسال در رژه به نمایش می‌گذاریم.

تشریح عملیات تعقیب و گریز پهپاد «هرمس»

اسماعیلی در تشریح جزئیات شکار پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز گفت: این پهپاد از نظر فناوری، پیچیده‌ و رادار گریز بود اما شکار آن برای ما خیلی سخت نبود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه کشف و دستور انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی با دقت تمام صادر شد، خاطرنشان کرد: «هرمس» ظرف کمتر از دو دقیقه و قبل از ورود به منطقه هسته‌ای منهدم شد.

وی در خصوص چرایی منهدم نکردن پهپاد اسرائیلی در مرز هم گفت: قصد داشتیم این هواپیما را به سلامت به زمین بنشانیم.

اسماعیلی گفت: البته انهدام هم پروسه‌ای دارد که باید برای سایر هواپیماهای در حال پرواز که در کنار آن‌ها هستند مشکلی به‌وجود نیاید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در ارتباط با چشم‌انداز این قرارگاه و تدابیر پدافند هوایی در راستای مقابله با پهبادهای جاسوسی نیز اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند «پدافند هوایی در خط مقدم دفاع قرار دارد»؛

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه تهدیدات برای ایران اسلامی هیچ‌گاه از نظر کمی و کیفی کاهش نمی‌یابد، تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که رصد اطلاعاتی منسجم به شبکه پدافند هوایی کشور واصل می‌شود و اقدامات هم منسجم انجام می‌شود.

وی افزود: اگر پهپاد ساقط می‌شد و این موشک اصلاً به هواپیمای مسافربری هم اصابت نمی‌کرد و فقط مسافران یک هواپیما شلیک را ملاحظه می‌کردند در این‌صورت ما امنیت را برای این مسافران ایجاد نکرده بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *