جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۱۰۲

زیباکلام، آمریکا را از دو جنایت دیگر تبرئه کرد/ پاسخ‌ خسروپناه

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 347760
زیباکلام در مناظره‌ای با خسروپناه گفت که آمریکا ستیزی تبدیل به هویت جمهوری اسلامی ایران شده است، حجت‌الاسلام خسروپناه نیز هویت دولتمردان آمریکایی را ایران ستیزی اعلام کرد و گفت: جنایات چندین ساله آنان این ادعا را گواهی می‌دهد.
زیباکلام، آمریکا را از دو جنایت دیگر تبرئه کرد/ پاسخ‌ خسروپناه
به گزارش جهان به نقل از فارس، صادق زیباکلام فعال سیاسی و استاد دانشگاه عصر دیروز دوشنبه ۱۲ اسفند در مناظره با حجت‌الاسلام خسرو پناه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد «رابطه با آمریکا» که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، اظهار داشت: باید دوستی و دشمنی با آمریکا را از منظر منافع ملی نگاه کنیم.

وی با طرح این پرسش که آمریکاستیزی در ایران چه منفعتی را برای جمهوری اسلامی داشته است، خاطرنشان کرد: ۶ تا ۷ سال پیش به دلیل همین مشکلات با آمریکا سبب شد که ما نتوانیم نفتمان را به قفقاز بفرستیم و آمریکا به شدت مخالفت کرد.

این استاد دانشگاه همچنین به میادین مشترک گازی ایران و قطر اشاره و خاطرنشان کرد: پارس جنوبی یک حوزه عظیم گازی است که ایران تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰ مترمکعب بهره‌برداری کرده است اما قطر نزدیک به ۱۰۰ میلیارد مترمکعب از این میادین گازی استفاده کرده است، بنابراین ۱۰۰ میلیارد مترمکعب ۴۰ میلیارد دلار درآمد به دنبال دارد یعنی چیزی معادل ۱۲۰ هزار میلیارد تومان قطر از این منابع گازی درآمد داشته است بنابراین چرا باید جمهوری اسلامی نتواند تجهیزات خود را سریع‌تر آماده کند تا بتواند بهره‌برداری بیشتری داشته باشد.

زیباکلام خاطرنشان کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌گویند که ما دعوایی با آمریکایی‌ها نداریم و این آمریکایی‌ها هستند که با ما سر جنگ دارند و این مخالفت آمریکایی‌ها با آمریکا را نیز به دلیل استقلال ایران می‌دانند بنابراین همه خصومت آمریکایی‌ها با ایران به دلیل استقلال ایران است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ایران به
زیباکلام همچنین در مورد هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران که توسط آمریکایی‌ها بر فراز دریای خلیج فارس نشانه گرفته شد، گفت: آمریکایی‌ها ساعت‌ها در این خصوص تحقیق کردند که آیا ناخدا راجر درست عمل کرده یا خیر؟ بنابراین باید دید قصور از ناحیه راجر بوده یا چیز دیگری!
دلیل استقلال یک مغلطه بزرگ است، تصریح کرد: این فرض که آمریکا به دلیل استقلال با ایران مشکل دارد موضوعی است که شما دانشجویان نباید باور کنید یعنی چراکه عدم دشمنی آمریکا با بقیه کشورها به دلیل نوکر بودن آنان و مزدور بودن آنان است یعنی در این کره خاکی فقط آمریکا با استقلال ۳ کشور ایران، کره شمالی و کوبا مشکل دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنده معتقدم آمریکاستیزی از جهان‌بینی سال ۵۸ از اشغال سفارت آمریکا شروع شد چراکه مردم ما به خاطر آمریکاستیزی انقلاب نکردند و هدف از انقلاب چیزهای دیگری بود اما امروز آمریکاستیزی تبدیل به گفتمان غالب جمهوری اسلامی ایران شده است به گونه‌ای که جزئی از هویت این حاکمیت محسوب می‌شود.

زیباکلام اضافه کرد: اگر روابط ما با آمریکا عادی شود مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیگر می‌خواهند در خصوص چه چیزی صحبت کنند؟ هویت جمهوری اسلامی ایران در آمریکاستیزی است.

وی مدعی شد که بسیاری از تعریف‌ها و صحنه‌سازی‌ها از آنچه که بین ایران و آمریکا صورت گرفته است دروغ است و به گفته زیباکلام فقط بخشی از حقایق در خصوص اتفاقات صورت گرفته بین ایران و آمریکا گفته می‌شود.

این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که چرا بعد از ۲۲ بهمن سال ۵۷ آمریکاستیزی تبدیل به ایدئولوژی اصلی در ایران شد گفت: آیا مطالبات مردم آمریکاستیزی و نابودی اسرائیل بود یا اینکه مردم می‌خواستند آزادی بیان، آزادی قلم و همچنین زندان اوین تعطیل شود؟

زیباکلام همچنین در مورد هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران که توسط آمریکایی‌ها بر فراز دریای خلیج فارس نشانه گرفته شد، گفت: آمریکایی‌ها ساعت‌ها در این خصوص تحقیق کردند که آیا ناخدا راجر درست عمل کرده یا خیر؟ بنابراین باید دید قصور از ناحیه راجر بوده یا چیز دیگری.

وی در مورد حادثه طبس نیز گفت: ایرانی‌ها ۲۰۰ تا ۳۰۰ آمریکایی را بعد از سفارت آمریکا گروگان گرفته بودند و دولت آمریکا نیز از سوی مردم خود تحت فشار بود بنابراین دو هواپیمای ۳۳۰ باری را در طبس نشاند در حالی که می‌دانست این راه‌حل، راه‌حل درستی نیست!

زیباکلام ادامه داد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی گفتند اسنادی به دست آمده که آمریکا بنا داشته بعد از انقلاب اسلامی کودتا کند اما
کودتای ۲۸ مرداد که در رژیم پهلوی اتفاق افتاد، آیا رژیم پهلوی آمریکا ستیز بود. حتی آمریکایی‌ها در زمان رژیم پهلوی مصوب کردند که هر آمریکایی که وارد ایران شود باید حق توحش بگیرد. بنابراین آیا ایران‌ستیزی دولتمردان آمریکا در زمان پهلوی به خاطر این بود که پهلوی آمریکا ستیز بود.
من می‌گویم آمریکایی‌ها اینقدر عقب‌افتاده نبودند که بخواهند آبان ۵۸ کودتا کنند چرا که اگر می‌خواستند آبان ۵۷ کودتا می‌کردند.

وی تأکید کرد: تمام این کیفرخواست‌ها از آمریکا در طول این ۳۵ سال دروغ، تحریف و یا نصف واقعیت است.


* هویت دولتمردان آمریکا ایران‌ستیزی است

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هویت دولتمردان آمریکایی ایران ستیزی است و جنایات چندین ساله آنان این ادعا را گواهی می‌دهد.

وی در مناظره با صادق زیباکلام با موضوع رابطه با آمریکا در دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: ای کاش روحانیت این مطلب را در ذهن روشنفکران جامعه ما قرار دهد که چه کنیم ایران‌ستیزی آمریکا کم شود.

وی افزود: ما این واقعیت را قبول داریم که تنش بین ایران و آمریکا سبب ضررهای بسیاری شده است اما سؤال من از آقای زیباکلام این است که آیا به خاطر صدام ستیزی صدام به ایران حمله کرد؟

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط با همه کشورهای دنیا است، گفت: هیچکس نیست که ادعا کند ایران در هر شرایطی حاضر نیست با آمریکا رابطه داشته باشد چرا که بحث رابطه با یک کشور امر ثابتی نیست چرا که امکان دارد با آمریکا در شرایطی دوست و در شرایطی دشمن باشیم.

حجت‌الاسلام خسروپناه با تأکید بر اینکه آمریکا نمی‌خواهد ایران رشد کند، گفت: آیا اگر ما دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر ندهیم این کشور اجازه می‌دهد که ما گاز بیشتری نسبت به قطر برداشت کنیم. قطعاً نه.

وی ادامه داد: کودتای ۲۸ مرداد که در رژیم پهلوی اتفاق افتاد، آیا رژیم پهلوی آمریکا ستیز بود. حتی آمریکایی‌ها در زمان رژیم پهلوی مصوب کردند که هر آمریکایی که وارد ایران شود باید حق توحش بگیرد. بنابراین آیا ایران‌ستیزی دولتمردان آمریکا در زمان پهلوی به خاطر این بود که پهلوی آمریکا ستیز بود.

این استاد دانشگاه به اقدامات خصمانه آمریکا در هندوستان اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، هندوستان را تحریم کرده‌اند اما این کشور در حوزه IT و دارو بسیار رشد کرد. البته این حرف من به معنای این نیست که تحریم به نفع یک کشور است اما هندوستان از این تحریم‌ها در جهت رشد خود استفاده کرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد: آمریکایی‌ها از آن سو
آیا اسنادی که در لانه جاسوسی کشف شد، حمله آمریکا به ایران و بلوکه کردن پول ایران در اول انقلاب به خاطر آمریکاستیزی ما بود؛ اولین تحریم آمریکا علیه ایران در سال ۱۹۷۹ صورت گرفت در آن زمان که ایران هویت آمریکاستیزی نداشت. پس چرا این کار را انجام دادند.
که بر ضد هندی‌ها رفتار می‌کردند از پاکستانی‌ها حمایت همه‌جانبه داشتند اما امروز کشور پاکستان بیش از ۷۰درصد بی‌سواد دارد آیا پیشرفت چندانی در پاکستان صورت گرفت؟


وی تصریح کرد: بنده از آقای زیباکلام می‌خواهم فرمولی بدهند که ایران و آمریکا چگونه می‌توانند ارتباط منطقی بر اساس حقوق بین‌الملل داشته باشند و به نظر من آنها به دنبال این هستند که منافع ملی ما تابع منافع ملی آمریکا باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آقای زیباکلام می‌گوید آمریکاستیزی جزو هویت جمهوری اسلامی شده است، گفت: من این حرف را قبول دارم اما ایران‌ستیزی نیز جزو هویت دولتمردان آمریکایی شده است.

حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد: هویت انقلاب ما آمریکاستیزی نبود اما استعمارستیزی بود و چون شوروی و آمریکا مظهر استعمار بودند ما شعار مرگ بر آمریکا سر دادیم اما برخی اقدامات خصمانه آمریکا سبب شد که مظهر استعمارستیزی آمریکا باشد.

وی ادامه داد: آیا اسنادی که در لانه جاسوسی کشف شد، حمله آمریکا به ایران و بلوکه کردن پول ایران در اول انقلاب به خاطر آمریکاستیزی ما بود؛ اولین تحریم آمریکا علیه ایران در سال ۱۹۷۹ صورت گرفت در آن زمان که ایران هویت آمریکاستیزی نداشت. پس چرا این کار را انجام دادند.

وی به حمله هوایی آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: سرهنگ آمریکایی هواپیمای ما را مورد حمله قرار داد و آمریکایی‌ها به وی مدال افتخار دادند. آقای زیباکلام شما که ادعا دارید آمریکا ساعت‌ها در مورد چرایی حمله به هواپیمای مسافربری ایران تحقیق کرده است پس چرا به آن سرهنگ آمریکایی مدال افتخار دادند؟

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه رابطه ایران با آمریکا مثل رابطه بره و گرگ است، گفت: اگر رابطه بر اساس معقول باشد عدم رابطه با هیچ کشوری همیشگی نیست و رابطه با آمریکا نفی استقلال است اما منافع ملی ما یعنی همین استقلالی که به آن اشاره شد.

حجت‌الاسلام خسروپناه در پاسخ به سؤال دانشجویی که پرسید آمریکا انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت،‌ گفت: آمریکا هیچگاه جمهوری اسلامی را به رسمیت نشناخت. این کشور پول ایران را پس از انقلاب بلوکه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام
احسنت به استاد بزرگوار خسرو پناه
ستوده
بخدا این زیبا کلام... ست . دیگه بچه های 4 ساله هم میدونند امریکا چیست و کیست اونوقت این استاد باصطلاح دانشگاه....!!!!
با این مناظره ها فقط این بابا فکر میکنه کسیه.جدی نگیرید این کاذب زشت کلام رو!!!!
اینو جدی نگیرید می میره!!!
یعنی چی خخخخ
م-م
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا خسرو پناه حيف وقتتان نيست كه بيهوده هدر ميدهيد؟
حاجی
اتفاقا باید کرسیهای ازاداندیشی برگزار شود تا حرفشان را بزنند و نقد بشند این باعث تحکیم افکار عمومی برای حفظ نظام و تاکید مقام معظم ولایت است...
اراکی
اف بر امثال زیبا کلام که در غفلت ، رخوت و بی تفاوتی دستگاههای امنیتی و قضایی اینطور جولان میدهد و در جبهه دشمن بخوبی ایفای نقش میکنند . شهید باکری راست میگفت که زندگی پس از جنگ سخت است و کسانی که دغدغه و غیرت دینی و انقلابی دارند دق خواهند کرد .
احمد
Iran, Islamic Republic of
در مورد آقای زیبا کلام باید سه گزینه زیر مورد بررسی قرارگیرد 1- چرا ایشان مردم را اینقدر نادان میداند؟ 2- آیاخودش با این صداقتی که از خود میخواهد نشان دهد حرفهای خودش را قبول دارد به معنی دیگر آیا عقلشان پاره سنگ بر نمیدارد؟3-آیا آقای زیبا کلام با علم به چرند بودن نظریات خود آن را برای مقاصد دیگری بیان میکنند؟ آن مقاصد و حامیان او چه کسانیند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
من کلا بی طرفم نسبت به اصولگرا و اصلاح طلب.
ولی حرفای زیباکلام خیلی منطقی تر و واقع بینانه تر هست.
محسن
Iran, Islamic Republic of
بابا بی طرف! فقط در یک مورد جواب خسرو پناه به ساقط کردن هواپیمای ایرباس مشخص میکند که این آقای زیبا کلام چقدر آمریکا شیفته است!
باشه ما هم...
اگر اقوامت تو هواپیمای ایرانی بودن که امریکایی ها زدنش اونوقت موضعت دیدنی بود!
علی آقا اصلاً بگو منطق چيه تا ببينيم منطقی تر يعنی چی؟!!
بابا تو دیگه کی هستی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
آره کاملا مشخصه!!!
حاجی
هویت انقلاب ما اسلامی است و اسلام در ماهیت خود استکبار ستیز است و اتکا به حق پس منافاتی برای یک نفر ندارد که با این ایده مخالف باشد ولی این کشور تا این انقلاب هست امثال زیباکلام مخالف این اسلام هستند نه ایران
مرتضایی
بسم الله الرحمن الرحیم
وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ
بدين گونه شما را امتى ميانه قرار داديم تا بر مردم گواه باشيد و پيامبر بر شما گواه باشد

هویت انقلاب ما اسلامی است . فراموش نکنید اسلام ذهنیت حقیر و شمانیست اسلام دارای اصولیست که قران و سنت پاگان میزان ان است و در بخش داخلی جامعه ساختن جامعه ای نمونه و الگو برای جهانیان اگر بخشی از اسلام استکبار زدایی است چرا با مستکبرین داخلی برخورد نمیشود .
سوره سیا ایان 30 لغایت 33 را حتما مطالعه فرمائید
چرا قوانین الهی خصوصا فرهنگ تشیع در ان بکار بسته نمیشود . چرا نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر نخعی بعنوان قانون اداری و مدنی تصویب نمیشود . ایگاش می فهمیدیم که اسلام چیست و هدف از بعثت انبیا چیست ؟ انگاه بفکر اسکتبار ستیزی می افتادیم . برای استکبار ستزی افرادی جوانان تربیت شده بسیجیان دهه شصت نیاز است . اول تربیت انسان بر اساس اموزه های دین و سپس هر گونه ستیز . با مردم نیز احساساتی برخورد نکنید . و نان بر سفره نشستگان بر سفره خون شهدا قرار ندهید
خدا وکیلی اگر خانواده خودت در هواپیمای ایرباس بودند باز می گفتی حرفهای ایشان منطقیه!؟
خدا شفات بده بی طرف
خدا کمی بهت بصیرت بده بی طرف
این زیبا کلام بیشتر از نوک بینیش هم میبینه
خودم
Iran, Islamic Republic of
موافقتم
به به مشتاق دیدار علی آقا!
یه مدتی نبودم دلتنگ تون شدم!
فقط یه سوال علی جان؛ شما میگی بی طرفی ولی چرا همیشه اون طرفی هستی؟
حتی دلایل محکم رو رد می کنی!
واقعا اگه عزیزان خودت توی اون هواپیما بودن هم مشکلی نداشتی؟!
ali
سلام با کدام منطق این حرفو میزنی
mohammad
United States
شما خیلی با طرف هستی‌ طرف ...آمریکا
رضا
Iran, Islamic Republic of
یه سوال
کجاش منطقی تر بود ؟

منطقش این بود که همه چیز ار 13 آآبان شرو شد. آقا قبول .

خوب اسنادی که مبنی بر جنایت ها پیدا شد از لانه همه یه روزه تو روز 13 آبان بوجود اومد قبل اون امریکا مشکلی نداشت ؟

28 مرداد بعد 13 آبان اتفاق افتاد ؟
محسن
تو يهو تاق به توقي بخوره استاد نشي! اي خدا آينده كشورم رو....
این بابا دیده با حرف حساب بین این همه دانشمند و ادیب کسی نمیشناسش دیده بهتره با این روش معروف بشه!
مثل برادر حاتم طائی!
Iran, Islamic Republic of
تو تحريم ها معلوم شد ...
اين آقاي زيبا كلام بهتر نيست فاميلش را به ب...تغيير بده تا با ايرانيها اشتباه گرفته نشه ؟؟؟؟!!!!!!
کلاف !
یعنی زیباکلام اگر اراده کنه که بگه ماست سیاهه با سفسطه و مغلطه به آب و آتیش میزنه که بگه سیاهه...
آدم باید خیلی جاهل باشه و یا خودش رو به جهالت بزنه که آمریکا رو مقصر ندونه ...
mohammad
United States
یا خیلی..
120 هزار میلیارد تومان پولی که دولت گذشته به قطر بخشیده دوستان ما سرنشینان یک کشتی هستیم با شعار وضع ما همینه که هست
محمدعرفان
Iran, Islamic Republic of
میدونید مساله ناراحت کننده چیه؟
اینکه ما استادهای بزرگمون رو در برابر این فرد قرار میدیم؟
خسرو پناه کجا و این کجا؟
اشتباه خیلی بزرگیه
یه دانشجو دکترا رو بزار به بهترین شکل جوابشو میده
جواد شویان
بنده تو مناظرات قبلی آقای زیباکلام حضور داشتم.
ایشون تو حرف ناحقی که میزنن خیلی مسلط و حرفه ای عمل میکنن.
نمیشه با یه دانشجوی دکتری جلوش واستاد.
اصولاً ایشون زیاد علمی صحبت نمیکنن، با کمال عذرخواهی باید بگم ایشون تو مناظرات بیشتر از تاکتیکِ مسخره بازی و تمسخرِ طرف مقابل استفاده میکنه! ولی این معنیش این نیست که طرف مقابل تو مناظره هم باید مثل آقای زیباکلام باشه که نیستن. ولی خیلی باید حرفه ای باشه.
تجربه ثابت کرده تا امروز، فقط آقای خسروپناه تونستن تو مناظره با آقای زیباکلام، ایشون رو مغلوب کنن.
United Kingdom
یعنی این فامیلیش منو کشته!
Iran, Islamic Republic of
كاملا بي مسما
دوستی با آمریکا چه نفعی برای ما داره !!!؟؟؟؟.... کشورهای غربی و آمریکا هر کجا که براشون منفعت داشته باشه ... اونجا مهم میشه براشون ... وگرنه دلشون برای من و شما نمی سوزه و نخواهد سوخت... جای تعجبه این آقای زیبا کلام چه طوری استاد دانشگاه شده!!!!!!!!
نفعش اینه که میلیارده دلار سرمایمون آزاد میشه ورود تکنولوزی دارو...و...آرامش واعتبار که وقتی پولمونو نشون بدیم مثل دلار همه تا زانو جلوش خم بشن کشورهای دوست اونارو ببینین....
جناب آرامش ! تو فقط به همین سوال ساده جواب بده : ما قبل از انقلاب با همین آمریکا ارتباط داشتیم چه چیزی باعث شد این شاه مزدور ِآمریکا را مردم به بیرون پرت کنن؟ آیا وضعیت اقتصادی خوب بود ؟ وضعیت دلار خوب بود ؟ به قول خودشون ما قدرت ساخت آفتابه رو هم نداشتیم ...این بود تکنولوژی ؟ از کدوم اعتبار می گی ؟ از حق کاپیتو لاسیون ؟ از محاکمه یک ایرانی بخاطر قتل یک سگ آمریکایی ؟ فقط یک بی غیرت بی آبرو می تونه اینها رو اعتبار بدونه ...
علی
زهی خیال باطل.دقیقا مثل عربستان که همه جاش آباده اونم با فروش روزی ۱۰ ملیون بشکه!!
سجاد
كي گفته هر كي با آمريكا رابطش خوب باشه پيشرفت مي كنه ! نمونه بارزش مصر كه سالها نوكر و گوش به فرمان آمريكا بود ولي الآن چي داره
نفعش از روسیه وچین بیشتره متحدین امریکا کشورهایی با کمترین تورم وبالاترین درامد سرانه اند تومملکت اونا از بمب گذاری ترور کمربند انتحاری خبری نیست نمونش ژاپن کره انگلیس اروپای شمالی با بیشترین تولید علم وتکنولوزی در همه زمینه ها
Iran, Islamic Republic of
این ادم اصلا ارزش مناظره کردن نداره، بذارید خوش باشه بالاخره شب اول قبر نزدیکه
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال امريكا كه چنين نوكران بي جيره ومواجبي داره.به نظرم اگردرباره اين باباصحبت نشود بهتر است تيتركردن اين بنده خدا ارزش واعتبار سايت محترم را كم ارزش ميكنه ازنظرمردم قهرمان ايران عزيز اين ادمهاوجودندارنددرزمان جنگ هم گوشه اي خزيده بودند حال وجدان درد گرفته اند وا ميخواهند خودراتطهيركنند لطفااهميت ندهيد.
مطمئنی که بی جیره و مواجبه؟؟ یعنی ممکنه که یه آدم، مفت و مجانی، اینقدر خودشو به حماقت بزنه و جلوی مردمش بایسته و بی محابا از دشمن محاربی که همیشه با منافع مردم ایران در ستیز بوده و از هیچ کوششی برا غارت ما دریغ نکرده، دفاع کنه؟؟
بهتر بود از او می پرسید در جام جهانی طرفدار ایران بوده یا امریکا
United States
این مغز کوچک خیلی از مسائل را نمتواند درک کند وفقط میخواهد با گفتن این گونه سخنان همیشه سر زبان باشد . آدم متاسف میشه برای شاگردان این به اصطلاح استاد که باید عمر گرانبها را پای درس ایشون تلف کنند
آقا کم آوردی شما که مغز بزرگی جواب سوال همیشگی ایشان را بده که از منظر منافع ملی قطع رابطه با امریکا چه سودی برای ما داره؟ بدون شعار وتوهین لطفا
حالا تو بگو ببینم رابطه با آمریکا چه سودی برای ما داره ؟ چرا مردم نوکر آمریکا رو بیرون انداختن ؟
واقعا انسان باید ناقص العقل باشه که جنایات آمریکا را نادیده بگیره ...
علی
منافع ملی در راستای امریکا یعنی بهره برداری میلیونها بشکه ودرآمد آن در بانکهای امریکایی وسرمایه گذاری یهودیان در ایران و وابسته کردن اقتصاد به دست یهودیان که این یعنی اگه گفتند بمیر باید بمیری بابا امریکا یعنی استکبار و انقلاب اسلامی یعنی ظلم ستیز زمانی که با امریکا دوست شدیم یعنی ما یا امریکا تغییر کرده بخدا جنگ ما جنگ ایدئو لوژی و فکریه زمانی که ایدئولوژی ما فراگیر بشه منافع ما تامین میشه حتی اگر یک بشکه نفتم نفروشیم
ببين اول واقعيت و حقيقت تحريف نكن ؛ ما نبوديم كه با آمريكا قطع رايطه كرديم بلكه اين آمريكا بود كه به دستور كارتر اقدام به قطع رابطه كرد و امام بزرگوار از اين اقدام استقبال نمود . پس بخودت زحمت و حداقل آراده باش و واقعيت را بر زبان بيار و بعد اظهار نظر كن دوست عزيز
سجاد
اولا رابطه رو ما قطع نكرديم اونا قطع كردند. ثانيا آمريكا الان تحت سلطه بي چون و چراي صهيونيست هاست و تا زماني كه ما واقعا جمهوري اسلامي باشيم و اونا آمريكا با هم تضاد ماهيتي داريم
ما قطع رابطه نکردیم! ما الان داریم مذاکره می کنیم ولی اونا حاضر نیستن رابطه برقرار کنن
هیف این اسم برروی این فرد....
معلمی در روستا
Iran, Islamic Republic of
اقای زیبا کلام... تحقیر آمیزآمریکاییها از رئیس جمهور وزیر وکیل و. معاون بگیر تا عضو پارلمان در برابر ملت ایران اذیتت نمیکنه ایا بعنوان یک ایرانی ازاینکه مثل زیر دست و نوکر و جهان عقب مانده نگاهت کنند و فکر کنند مناجی ما هستند ناراحت نیستی از اینکه میخواهند راست ازماییت کنند خونت به جوش نمی اد . بابا خوش غیرت تصاویر عروسک دستان کودکان داخل هواپیما در روی ابهای خلیج فارس برات تلخی نداره و....
احمد
...

هفته پیش اومده تو دانشگاه خواجه نصیر وجلوی چشم همه میگه:
انقلاب ما هیچ نتیجه وخروجی نداشت وهیچکس ازش الگو نگرفته و بجاش آمریکا در این 35ساله تونست فرهنگش رو به همه جا علی الخصوص برزیل وخاورمیانه تفهیم وانتقال بده. جالبه ایشون میگفت این انقلاب های عربی منطقه براساس الگوی امریکاییه!!!!
...
خوب درست گفت
به یک بچه ابتدایی بگید آمریکا..... می گه مرگ بر آمریکا....اون وقت این آقا....
از نخست وزیر ژاپن پرسیدند شما که بمب اتم توکشورتون زده شد چرا مرگ برامریکا نمیگید جواب داد وقتی ریس جمهور امریکا باتلفن ساخت کشور من حرف میزنه این حرف ما در مقابل اوناست ما چی میگیم 7م تن گندم میلیونهانن روغن علوفه ذرت و....اگه به ماه حقوقمون نرسه ویا تو خانوادمون یه نفر بیکار باشه واویلا ..همه باید مسولانه زندگی کنیم نصرت خدا حتمیست
Iran, Islamic Republic of
کاری به زیباکلام ندارم اما...
اگر واقعا به استکبار نه گفته باشیم به خاطر مبارزه با آن به قدرتهای دیگر باج نمیدهیم.
نمونه اش همین موضع صدا و سیما در برابر زورگویی روسها در اوکراین است.
یادتان هست امام فرمود:نه شرقی نه غربی....؟
بارها گفته ایم با هیچ کشوری عقد اخوت نبسته ایم ، اگر روسیه هم قصد دست دازی به منافع ما داشته باشد ، مانند آمریکای جنایتکار دستش را قطع می کنیم .
لابد 23 میلیارد دارایی بلوکه وبه غارت رفته ایران از سر دوستی آمریکابا ایران بود وبه رسمیت نشناختن جمهوری اسلامی تاکنون جز ایران ستیزی بوده ویا صدها بمب گزاری وترور 11000 ایرانی به خاطر احترام به ملت ایران بوده که لابد دکتر سرگرم دکترا گرفتن امکان مطالعه اینها رانداشته
... زیبا :چند تا از اعمال خوب شیطان بزرگ را بشمار تا ایرانی ها به شما جایزه حماقت را پیشکش کنند
Iran, Islamic Republic of
چرا اين بدبخت را به حال خودش رها نمي كنيد ؟!!!...
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم
که وقت انسان های اندیشمندی چون خسروپناه صرف چنین جلساتی می شود

چنین جلساتی دور شان خسروپناه است. یه روزنامه نگار درجه دو برا مناظره با زیباکلام کافیه
Iran, Islamic Republic of
نه معني استقلال را ميفهمي نه استكبار. ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای شیفته آمریکا! شما فقط یک مورد خیری که از آمریکا به ما رسیده رو ذکر کن! اصلا نه یک مورد خیری که از آمریکا به هر کشوری غیر از صهیونیست های غاصب کثیف و فرانسه و انگلیس و آلمان رسیده رو ذکر کن! حب آمریکا کورت کرده آقای زیبا کلام! چشات رو باز کن ببین همین آمریکا با نوکرای درجه یک خودش مثل رضا قلدر و پسرش و مبارک و قذافی و... چطوری رفتار کرده!! به چی دلتو خوش کردی؟!!
Iran, Islamic Republic of
سلام بر استاد محترم خسروپناه
خودت را اذيت نكن. نرود ميخ آهني در سنگ
سید
Iran, Islamic Republic of
از نظرات خوانندگانتان مشخص است که تفکر شما هیچ ارزشی برای مخالف و منتقد نمیشناسد.
اینهمه توهین به یک استاد دانشگاه فقط به جرم اینکه مخالف شما حرف میزند؟
Norway
جانم ؟؟؟؟
چه جالب ! اگه الان شریعتمداری نظری می داد همین شمایی که زنده باد مخالف من !!! سر می دی شروع به فحاشی می کنه...
علی
اگه ما بهش واکنش نشون ندیم یعنی کارشو خوب انجام نداده ....
حتما آمریکا باید اینجا پایگاه نظامی بزنه تا بفهمی مزه ی ....چیه
بنده استاد دانشگاه در یکی از شاخه های کلیدی هستم. اجازه نقد می دید آقا سید؟
این چه حرفیه برادر من، مزخرف گفتن یک اهل علم بدتر از سخن بی منطق گفتن دیگران است.
وقتی یک خیاط کت و شلوارت رو بد بدوزه سرزنشش نمی کنی؟!
توی کشوری که مردم درک سیاسی قوی دارن بعد این جناب استاد دانشگاه مزخرف بگه باید احترام چی ایشون رو نگه داشت؟
جوک های سیاسی ایشون رو یا نظریه پردازی های جناب آقای جانسون رو؟!
محسن
توهین به استاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اون داره با صحبتهاش به تمام ایرانی ها به بانیان این انقلاب و خون هایی که ریخته شده توهین می کنه و می گه انقلاب نتیجه نداشته . آمریکائیها خوبند و اونهایی که دارن استقلال کشور رو حفظ مکنن خائن به مردم هستند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا چطوری داره اینجور بال بال می زنه برای آمریکا
میناب
Iran, Islamic Republic of
این اقا واقعا خودشو به دکتر نشون بده یا آقا مهدی ببردش لندن پیش یه متخصص
سید جواد
آقای روشن فکر! جناب زشت کلام! ارض الله واسعة میتونی به برادرانت در BBC بپیوندی ما ایرانییان مثل امام شهیدمان زیر بار ذلت نمی رویم.
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
الحق که تا بحال ندیده بودم کسی تجاوز نظامی آمریکا به طبس را اینطور ماست مالی کند
آقای زیباکلام سطح معلومات ما را در چه حدی تصور فرموده اند
...
خانواده شهید ایرباس
قوه قضائیه بفرماید...
بی طرف
United Kingdom
به نظر من حرفای استاد زیبا کلام حرفای منطقی
....
اگر صلاح میدانید آقای زیبا کلام بعنوان حافظ منافع آمریکا در ایران انتخاب گردد . خیلی شیفته آمزیکاست شاید قول هائی از آمریکا گرفته !
Iran, Islamic Republic of
تعجب در این است که چرا یک ادم با این عقل را به دانشگاه راه دادن که وقت بچه های مردم تلف بشه
جالبه مهندس مشایی و احمدی نژاد و حامیانشان باید رسانه ای نداشته باشند ولی امثال صادق زیباکلام هرچه دوست داره میگه
زیبا کلام یا ژیبا کلام مسئله این است؟
ایرانی
اقایان حواسشان هست که زیباکلام عامل....
جعفر قاسمی بوسجین
بابا این اقا مثل اینکه طوطی سخنگو است ...
دانشجو
آقا زیبا کلام!
همین اظهارات رو 13 آبان در دانشکده فنی عرض کردین،زیبا به شما جواب دادند:
گفتند اگر آمریکا ستیزی ما از تسخیر سفارتخانه آمریکا به بعد بوده پس شما فراموشی دارین که توی دانشکده ای اومدین که 16 آذر 3 تا از دانشجو هاشو جلوی رییس جمهور آمریکا شهید کردن...
چرا رو اظهارات دیگران تفکر نمیکنین؟
شما یه ورژن پایین تر از سروشین.یه کم هم بزدل تر از اون وگرنه مثل اونین.
هموطن
تا ابد مرگ بر آمریکا و ساده لوحان طرفدارش......
با توجه به صحبت های کری در ای پک روحانی باید خجالت بکشد حتی اگر کری شعار داده باشد. ننگ و ذلت بود برای ایران. محقق شدن ادعای نقاشی اسرایل در سازمان ملل.
رضا
با تشکر از حضرت استاد خسروپناه که حقیقتاً از نوابغ عرصه کلام جدید به حساب می آیند.. قابل توجه جهان که ایشان متآسفانه عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی نیستند. اینگونه سوتی ها از شما بعیده واقعاً!!!
ناشناس
این آقای ...کلام با این سخنان صدتا .....ازاین کشوروملت چه میخواهد آیاکسی نیست به این آقا بفرماید دست از این کارها بردارد
من از آقای زیباکلام واقعا متشکرم چون هر وقت با کلی دغدغه فکری و خستگی میام توی سایت و یه طنز خبری از ایشون هست کلی می خندم و حال و هوای من کلا عوض میشه.
امتیاز زیباکلام نسبت به دیگر طنز پردازان این است که دیگران می گویند که مردم رو بزارن سرکار و بخندونن ولی این آقا در جایگاه یه استاد علوم سیاسی خودش سرکاره برای همین هم جدی جدی ما رو می خندونه!
Iran, Islamic Republic of
نوكربه اين بي غيرتي هرگزنديده ملتي
Iran, Islamic Republic of
حرفهای آقای زیبا کلام درست است .
تازه مسلمان
جهان نیوز گرامی
این اقایان یا میدانند ونمیگویند که به نوبه خود خیانت به خودوکشور وشهیدان ماست.البته شاید تقیه میکنند.
از پارس جنوبی چه میدانند....
بابا یکی به این زیباکلام یه خورده محل بزاره شاید مشکلش حل شد و کمتر یه چیزی گفت که نگن مرده!
اصغر
بنام خدا . یکی از دلایلی که مارا وادار می کند باامریکا بصورت محافظه کارانه برخورد کنیم ، وجود افراد روشنفکری است مثل آقای زیبا کلام که نمی توان روی طناب این طیف هیزم چید . بدون تعارف ، آقای زیباکلام با این حد از شیفتگی به غرب کلا و امریکا خصوصا ، هیچ محلی از اعتماد و اطمینان در زمینه واگذاری مسؤلیت وپروژه های بزرگ که درایت و زیرکی می طلبد ، ندارند . در واکاوی رفتار ایشان ، خود شیفتگی و نیاز مفرط به خود مطرحی موج میزند . شاید هم نظر قابل قبولی داشته باشند ولی در بیان صحیح آن ناتوانند .بنظر میرسد باید بیشتر استاد ببینند .
معصومه
Iran, Islamic Republic of
بنده ی خداچقدر زور زد چندتا مغالطه جورکنه اما خیلی تابلوء این بشر
این چیزارو میگن طرفداراشون که اطلاعاتشون کمه باورمیکنن
تازه مسلمان
جهان نیوز عزیز
شما نظرم را درج نکن
چون درکش خیلی سخته. حق داری .ولی انچه نوشتم واقعیت داره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ما چندان هم آمریکا ستیز نیستیم.
اگر آمریکاستیز بودیم نمی گذاشتیم برخی ها در دانشگاههای ما استاد شوند،.....