پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۷
یک درخواست همزمان با طرح انصراف از دریافت یارانه

وقتی بدهی باشگاه پرسپولیس معادل یک سال یارانه مردم خرمشهر می شود

شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 354366
هفته گذشته دو خبر در مورد باشگاه پرسپولیس همه را شوکه کرد.
وقتی بدهی باشگاه پرسپولیس معادل یک سال یارانه مردم خرمشهر می شود
گروه اقتصادی جهان نيوز ـ رضا عزیزی: خبر اول اینکه اواخر سال گذشته نماینده وزارت ورزش و جوانان میزان بدهی باشگاه پرسپولیس را ۷۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعلام کرد. خبر دوم هم انتشار لیست قراردادهای میلیاردی کادر فنی و بازیکنان باشگاه پرسپولیس بود.

جالب است بدانید که مبلغ بدهی باشگاه پرسپولیس معادل یارانه یک سال کل شهری با جمعیت حدود ۱۳۰ هزار نفر (خرمشهر، مرند، شهرضا، میاندوآب، بندر انزلی، یاسوج و جیرفت و ...) است.

اما در خصوص لیست قرارداد کادر فنی و بازیکنان این باشگاه چند سوال و ابهام بزرگ وجود دارد. اول اینکه مبلغ قرارداد واقعی اکثر بازیکنان و کادر فنی باشگاه با مبلغ اعلام شده به سازمان لیگ متفاوت است. در این فهرست فقط قرارداد واقعی ۸ نفر از ۳۵ مربی و بازیکن باشگاه با قراردادی که به سازمان لیگ ارائه شده یکی بوده است. مبلغ کل قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی بر اساس ستون اول که رقم ارسالی به سازمان لیگ بوده ۱۴ میلیارد و ۲۳۵ میلیون است، در حالی که در ستون بعدی که رقم قراردادها در باشگاه را نشان می‌دهد جمع کل ۱۷ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نکته دیگر اینکه بعضی بازیکنان پرسپولیس بیشتر از مبلغ قرارداد خود پول گرفته‌اند و در حال حاضر به باشگاه بدهکار هستند! در توضیحات این سند که در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: طبق اعلام آقای شیرینی یک دستگاه اتومبیل به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان به آقای رضا حقیقی تحویل گردیده که در محاسبات منظور نشده است. مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به مازاد سقف قرارداد آقای محمد نوری است که در محاسبات منظور نشده است.

بر اساس این لیست رقم قرارداد ۴ نفر از بازیکنان بیش از یک میلیارد تومان در سال است! برای نمونه رقم قرارداد سیدجلال حسینی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال است. جالب است بدانید رقم قرارداد سیدجلال حسینی تقریبا معادل درآمد کل اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران (حدود ۴۰ نفر) در یک سال است. نکته دیگر اینکه در شرایطی که طبق لیست منتشر شده اکثر بازیکنان تاکنون حدود ۷۰ تا ۲۰۷ درصد (طبق لیست بعضی از بازیکنان تاکنون بیش از مبلغ قرارداد دریافت کرده اند) مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده اند، علی پروین در اظهار نظری جالب در خصوص وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس گفته است: "باشگاهی با ۴۰ میلیون هوادار را بلاتکلیف وسط بیابان گذاشته‌اند و بچه‌ها تشنه و گشنه مانده‌اند!"

جدول قرارداد بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000354/nf00354366-1.jpg
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000354/nf00354366-2.jpg

درست است که مشارکت در پیشرفت اقتصادی کشور و کمک به حل مشکلات با انصراف از دریافت یارانه نقدی کاری به جا و صحیح است اما این انصاف نیست که بخشی از دولت به این راحتی بیت المال را خرج کند. بهتر است دولت همان طور که از مردم انتظار همکاری دارد، خود نیز با صرفه جویی و ایجاد انضباط مالی در باشگاه های فوتبال، اعتماد عمومی را جلب کرده، آنگاه انتظار مشارکت عمومی در حل مسائل اقتصادی کشور داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من یک دکتر متخصص هستم که درامد ۱۰ سالم به اندازه یک فصل فوتبالیست معمولی با سواد کم که تنها هنرش لگد زدن درست به توپ است نیست.روزی ۱۴ساعت هم کار می کنم وهر لحظه با جان بیمارانم سروکار دارم استرس شغلی فوق العاده بالایی را هم تحمل می کنم.وقتی پول بیت المال به این راحتی هزینه می شود چرا باید از دریافت یارانه انصراف بدهم.ترجیح می دهم خودم این مبلغ را صرف کمک به بیماران نیازمندم کنم تا اینکه به دست دولت بدهم تا اینگونه حیف ومیل کند.
Iran, Islamic Republic of
هم این . هم اینکه چراباید بیت المال فقط برای کسانی باشد که معتاد هستند وبا تنبلی ودرس نخواندن امروز کم درامد مینامیمشان؟اونهایی که به خودشان زحمت دادند وبا مشکلات تحصیل کرده اند وبه جایی رسیدند باید تاوان چه چیزی رابدهند؟درس وتلاششان را ؟ این حق همه هست نه فقط تن پروران بی مسولیت!!!
Iran, Islamic Republic of
باز دم خلعتبری گرم زیاد نگرفته
علی
برای علی دایی که این پولا پول خورده و اصلا احتیاجی نداره و فقط برای سرگرمی و روحیش میاد سرمربیگری
Iran, Islamic Republic of
ما ملت تاکی میخوایم به این کار روی خوش نشون بدیم نرین استادیوم تشویق نکنین این فوتبال تف هم نمی ارزه
حمید
این گوشه کوچکی از افتضاحات اقایون در هشت سال دولت قبل که همی جهانیا به خاطر حزب بازی سکوت میکردند
کوچولو
فقط قرار داد کرسنت دولت فخیمه شما
میتونه تا ۳۵ میلیارد دلار به ضرر ایران تمام شه...

اصلا میفهمی 35 میلیارد دلار ینی چی؟

اینکه از این قرار داد روزانه چه مقداری داره تو جیب آقایون و آقا زادها میره فقط خدا میتونه حساب کنه
Iran, Islamic Republic of
فوتبال نخوایم باید کیو ببینیم
ali
United States
دلم برای مردم خرمشهر کبابه
واقعا که دلم برای این بازیکنان کبابه.به قول پروین اینا رو گشنه تشنه وسط بیابون رها کردن. (البته اگه اون پول های میلیاردی رو که گرفتن حساب نکنیم)
sobhan
Iran, Islamic Republic of
پولای بیت المالو ببین کیا دارن حیف و میل میکنن.طرف تو چند ماه اومده یه ملیارد گرفته شب عیدی به خبرنگار میگه پول تو جیبی هم ندارم!
متنفرم از ادمای مفت خور فوتبالی
محمد
United Kingdom
آقاي پروين از كجا آمار 40ميليون هوادار براي پرسپوليس در ميآورد؟! ايشان پيش خودش 60 درصد از كل جمعيت ايران را هوادار پرسپوليس كرده است! باشگاهي كه براي يك بازي فوتبال از يك شهر 12 ميليوني به زحمت 20هزار نفر را به ورزشگاه مي كشاند(يعني حدود شانزده صدم درصد!) چطور ادعاي 40 ميليون هوادار دارد؟ ...
سعید
دولت اول بیاد این اوضاع رو درست کنه بعد بگه مردم از یارانه انصراف بدید
مدیریت ضعیف باعث میشود تا مدیران ضعیفی مثل رویانیان بدون هیچ تخصص و تجربه ای روی کار بیایند ....
امیر
یاد تمام حماسه سازی ازاد سازی خرمشهر بخیر.
برادرم دو شیفت 18ساعت کار میکنه حتی جمعه ها هم سرکار میره تاشاید چرخ زندگیش بچرخه ولی بعضیا با پول بیت المال چه کارا که نمیکنند
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
بابا اينقدر ميگن پول هزينه ميكنيم بخاطر هوادارا شخصا حاضرم هر دو تيم استقلال وپرسپوليس برن دسته يك و اون وقت بازكن فوتبالي وبا تعصب هم معلوم ميشه كيه... از هزينه ها هم جلو گيري ميشه