جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آمریکا: ایران در چهارچوب توافقات باقی بماند

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 404063
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بازتاب پیاده روی وزرای خارجه آمریکا و ایران در محافل سیاسی ایران گفت که آقای ظریف و کری دیدارهای متعدد و مفیدی داشتند و این امری معمول است.
 به گزارش جهان، فارس به نقل از سایت اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا خبرداد، «جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز به جمع خبرنگاران آمد و در خصوص مسائل جاری وزارتخانه متبوع خویش به اصحاب رسانه توضیح داد.

وی ابتدا به برنامه کاری «جان کری» پرداخت و گفت وی فعلا در ژنو حضور دارد و ضمن نظارت بر روند مذاکرات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران، ملاقاتی با خانواده کادر دیپلماتیک این کشور در سوئیس داشته است.

خانم «ساکی» گفت که احتمالا پس از ترک ژنو، آقای کری همراه با پرزیدنت اوباما به عربستان می‌رود.

وی درباره بحثهای این روزها در مجلس ایران در خصوص افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد گفت: این مساله تنها یک موضوع پارلمانی مربوط با سیاست داخلی ایران است و ما در هر حال انتظار داریم که ایران به مفاد توافق ژنو پایبند بماند.

ساکی در ادامه با اشاره به طرح این مساله در مجلس ایران در واکنش به طرح تحریمهای بیشتر سناتورهای جمهوریخواه گفت: ما بار ها گفته ایم که طرح تحریمهای جدید بر روند مذاکرات اثری مخرب گذاشته و کل رژیم تحریمها را با مشکل مواجه می‌کند.

قدم زدن وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو و بازتاب آن در محافل سیاسی ایران موضوع سوال خبرنگار دیگری بود که خانم سخنگو در پاسخ گفت: آقای ظریف و کری بارها باهم ملاقاتهای خوب و مفیدی داشتند و این امری معمول است اما درخصوص مسائل داخلی سیاسی ایران نظری نمی‌دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *