پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خطوط هوایی دوحه به رشت ایجاد می‌شود

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 380367
رئیس انجمن دوستی قطر و ایران گفت: ایجاد بستر مناسب برای برقراری خطوط هوایی شهر دوحه قطر به رشت به مدیر اجرایی منتقل می‌شود و پس از بررسی، تصمیمات اتخاذ شده را منعکس می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سعود بن عبدالله آل حنزاب صبح امروز در نشست با شهردار و اعضای شورای این شهر در ساختمان شهرداری، با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مسئولان ایرانی از تهران تا رشت استقبال خوبی از اعضای شورای شهر قطر داشته‌اند.

قطر و ایران ارتباط قدیمی و تاریخی دارند

وی با اشاره به ارتباط قدیمی و تاریخی بین دو کشور ایران و قطر، افزود: قطر احساس دوری با ایران ندارد و می‌توانند روابط خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهند.

رئیس انجمن دوستی قطر و ایران با بیان اینکه شورای شهر قطر ۲۹ عضو دارد، گفت: ۱۶ سال از تشکیل شورای شهر در این کشور می‌گذرد و در سال ۱۹۹۸ میلادی به دستور امیر قطر اعضای شورای شهر توسط مردم انتخاب شدند و اکنون در دوره چهارم هستیم و هر دوره شورا در این کشور چهار ساله است.

سعود بن عبدالله آل حنزاب با بیان اینکه ۲۹ حوزه انتخابیه برای شورای شهر در قطر وجود دارد، تصریح کرد: وظیفه شورای شهر قطر نظارت بر عملکرد وزارت شهرداری است و نظرات خود را به وزیر شهرداری منتقل می‌کنیم، تمام مصوبات شورای شهر به تصویب خود اعضا می‌رسد و شهردار حق اعتراض به مصوبات را ندارد و اگر اعتراضی انجام شد حاکمیت بر عهده هیئت دولت است.

وی با بیان اینکه شورای شهر قطر از پنج کمیته تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: کمیته خدمات عمومی، کمیته حقوقی و خزانه‌داری و دفتر ریاست که به خود رئیس شورا کمک می‌‌کند، به بررسی امور می‌پردازند، وزارت فرهنگ و بهداشت، وزارت راه، محیط‌زیست و کمیته کار و اشتغال سایر نهادهای مهم هستند.

اتمام زیرساخت‌ها میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر در سال ۲۰۲۰

رئیس انجمن دوستی قطر و ایران با بیان اینکه قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است، افزود: اکنون نیروی کار زیادی مشغول فراهم کردم مقدمات این مسابقات هستند و باید زیرساخت‌ها تا سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد.

سعود بن عبدالله آل حنزاب با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های متعددی توسط خود امیر قطر برای نسل‌های آینده کشور تدوین شده است، گفت: طرح‌هایی که هم‌اکنون در دست اجرا است توسط امیر سابق قطر تدوین شده و ما تلاش می‌کنیم که طرح‌ها را به با موفقیت به اتمام برسانیم.

اختصاص ۳۰ میلیارد دلار برای راه‌اندازی بندر الرویس قطر با بندر بوشهر


وی از تشکیل بازار مشترک ایران در قطر خبر داد و گفت: در نخستین جلسه شورای شهر دوحه این مهم مطرح می‌شود و در آینده نزدیک بندر الرویس را برای ارتباط مستقیم با بندر بوشهر راه‌اندازی می‌کنیم و ۳۰ میلیارد دلار بودجه هم به این امر اختصاص یافته است.

رئیس انجمن دوستی قطر و ایران با بیان اینکه این بندر خدمات زیادی را در نقل و انتقال کالاها از رویس به بوشهر و برعکس انجام می‌دهد، افزود: هدف برقراری ارتباط بین قطر و ایران در چارچوب تقویت انجمن دوستی ایران و قطر و آشنایی با تجربیات و کارهای انجام شده در ایران است.

خطوط هوایی دوحه به رشت ایجاد می‌شود

سعود بن عبدالله آل حنزاب با اشاره به بازدید از منطقه توریستی ماسوله در گیلان، اظهار کرد: تقویت ظرفیت سفرهای سیاحتی و گردشگری در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم از ظرفیت گردشگری ایران و این استان استفاده کنیم.

وی افزود: موضوع ایجاد بستر مناسب برای برقراری خطوط هوایی دوحه به رشت به مدیر اجرایی منتقل می‌شود و تصمیمات اتخاذ شده را منعکس می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *