پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اقدامی از روسای جمهور ایران که مضر است

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 380664
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه: در دنیا آمار رشد اقتصادی را رئیس‌جمهور اعلام نمی‌کند.
به گزارش جهان؛ مهدی تقوی در گفتگو با «نسیم» درباره اظهارنظر رئیس‌جمهور درباره رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی کشور گفت: "من به عنوان یک اقتصاددان، عدد مرکز آمار و بانک مرکزی برایم مهم است نه حرف‌های آقای رئیس‌جمهور"

دکتر مهدی تقوی ادامه داد: اینکه رئیس‌جمهور یک کشور قبل از اعلام رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار، نرخ رشد اقتصادی و سایر متغیرهای اقتصادی را به طور رسمی اعلام کند، اقدام پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود و اصولا متعارف هم نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه تصریح کرد: بدون شک این مسأله در میان‌مدت باعث سردرگمی مردم، فعالان اقتصادی و پژوهشگران اقتصادی می‌شود، چرا که آنها نمی‌دانند عدد رسمی چیست؟ آیا به اعداد و ارقام رئیس‌جمهور اعتماد کنند یا آمار مراکز رسمی.

دکتر مهدی تقوی اضافه کرد: وظیفه رئیس‌جمهور این است که اگر آماری می‌دهد باید بگوید که این آمار به استناد آمار بانک مرکزی یا مرکز آمار است، در غیراین صورت این مسأله باعث خدشه‌دار شدن نظام آماری کشور می‌شود.

وی در ادامه از تیم اقتصادی دولت خواست تا اجازه دهند آمارهای اقتصادی را تنها دو نهاد مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام کنند و به هیچ وجه خودشان اعلام نکنند تا خدای ناکرده بر پیکیره نظام آماری کشور خدشه‌ای وارد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *