شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

وزیر ارشاد:با تهديد عده‌اي به تحريم، جشنواره‌ها معطل نمي‌مانند

جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 101799
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فضاي ايجادشده در جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري پس از انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: اين‌گونه نيست که جشنواره‌ها با تهديد عده‌اي به تحريم، معطل بمانند و اگر معدود افرادي نخواهند همراهي کنند، مهم نيست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در هرمزگان، سيدمحمد حسيني در ديدار با جمعي از اهالي فرهنگ و هنر هرمزگان، در ادامه اظهار کرد: نيروهاي متعهد و همراه وجود دارند و نظام جمهوري اسلامي از توسعه فرهنگ و هنر بازنخواهد ماند.
او همچنين عنوان كرد: هنرمندان ما اين ظرفيت و قابليت را دارند که در عرصه بين‌المللي نيز فعاليت‌هاي خود را ظهور و بروز دهند؛ بنابراين فعاليت‌هاي ما در خارج از کشور حتما بايد توسعه يابد.
او ادامه داد: نه تنها بايد محصولات با کيفيت بالا براي نسل جوان کشور توليد کنيم؛ بلکه بايد محصولات فرهنگي به کشورهاي ديگر نيز معرفي و صادر شود.


حسيني با بيان اين‌که در همه عرصه‌ها به جهش نياز داريم، خاطرنشان کرد: لايحه بودجه دولت در سال آينده با گذشته قابل مقايسه نيست. مبلغ 1500 ميليارد تومان اعتبار متمرکز علاوه بر بودجه دستگاه‌هاي فرهنگي را در لايحه بودجه سال آينده پيش‌بيني کرده‌ايم که به مصوبات سفرهاي استاني تخصيص مي‌يابد. علاوه بر آن بحث سه درصد از درآمد عملياتي شرکت‌هاي دولتي مطرح شده است که اميدواريم در لايحه بودجه در صحن علني مجلس تصويب شود.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: از تأکيدات رييس‌جمهور اين است که علاوه بر ايجاد فضاهاي سخت‌افزاري، فعاليت‌هاي فرهنگي نيز توسعه يابد. در کشور به ميزان کافي ذخاير فرهنگي داريم که با فراخوان و اطلاع‌رساني مي‌بايست بر اساس اين فرهنگ غني متون نمايشي تقويت شود.


حسيني با اشاره به علت تذکرات و توقيف‌هاي صورت‌گرفته درباره برخي روزنامه‌ها و مطبوعات نيز خاطرنشان کرد: بين طنز و هجو تفاوت وجود دارد و مسلما با روزنامه‌اي که 35 تا 36 بار اخطار گرفته است و روزانه در يک ستون به اسم طنز، همه‌چيز را به استهزا مي‌گيرد، برخورد صورت مي‌گيرد.


او با بيان اين‌که نمي‌خواهيم در کشور تک‌صدايي وجود داشته باشد، اذعان کرد: بايد در فضاي جامعه نقد وجود داشته باشد و مسؤولين نيز بايد سعه صدر داشته باشند.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: با اصل تضارب افکار و انديشه، هيچ‌کس مخالفتي ندارد؛ بلکه با افترا و کذب و جعل مخالف هستيم.
و.....

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *