يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

وبا در حال فروکش کردن است

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 321191
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، وضعیت بیماری وبا در کشور را در حال فروکش کردن اعلام کرد و گفت: منشاء این بیماری مهاجران کشورهای همسایه شرقی بوده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدمهدی گویا با بیان این مطلب افزود: بررسی بیش از ۲۴۰ هزار نمونه آب و مواد غذایی که توسط وزارتخانه‌های نیرو و بهداشت صورت گرفت، نشان داد که هیچ نوع آلودگی در منابع آب و سبزیهای کشور وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه بیماری وبا در حال حاضر مشکل بهداشتی کشور نیست گفت: منشاء این بیماری مهاجران کشورهای همسایه که به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، بوده است.

گویا افزود: استقرار ۲۰ مرکز ویژه بهداشتی در نزدیکترین نقطه به مبادی مرزهای شرقی کشور و اتخاذ تدابیر بهداشتی و درمانی لازم مانع از انتقال موارد بیماری به جمعیت ایرانی شده است و این بیماری در حال کنترل کامل است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه تمام مبتلایان به این بیماری بلافاصله تحت درمان قرار گرفته‌اند، گفت: علت ۶ مورد فوت در دو ماه گذشته که همگی آنها، غیر ایرانی بوده‌اند، عدم مراجعه به مراکز درمانی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *