جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴۷
۱۵۰
چه کسانی منتقد توافق نامه ژنو هستند؟

«اوبامای مودب» و «منتقدان کم‌سواد توافق‌نامه ژنو»!

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 341892
صبح امروز دکتر روحانی در اجلاس روسای دانشگاه ها رئیس‌جمهور با اشاره به برخی انتقادات از توافق ژنو گفت: «چرا فقط "یک عده معدود کم‌سواد" که از جایی خاص تغذیه می‌شوند، باید از توافق ژنو حرف بزنند». قاعدتاً اشاره رییس جمهور باید به منتقدان توافق ژنو باشد که طی آن امتیازاتی به طرف غربی داده شد اما در عوض حتی حق غنی سازی ایران نیز از سوی طرف غربی به رسمیت شناخته نشد.
«اوبامای مودب» و «منتقدان کم‌سواد توافق‌نامه ژنو»!
سرویس سیاسی جهان نيوز: ۱. آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران آذرماه سال جاری در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز در پاسخ به سئوالی درباره شخصیت اوباما، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا را فردی بسیار مودب می خواند و می گوید: در گفت‌و‌گوی تلفنی [با اوباما در مهرماه] که داشتیم، ‌وی را فردی بسیار مؤدب و باهوش یافتیم. روحانی همچنین مهرماه درباره سخنرانی اوباما در سازمان ملل گفته بود: سخنرانی اوباما كه لحنی متفاوت با گذشته داشت را بایستی به عنوان یك قدم مثبت برای حل و فصل مسایل بین ایران و غرب ارزیابی كنیم.

۲. یک ماه واندی قبل از اظهارات آقای روحانی خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده و رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه ۱+۵ در اظهاراتی توهین‌آمیز در مجلس سنای این کشور مدعی شده بود که فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است.

۳. به فاصله دو سه روز پس از گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا، "اوبامای مودب" در دیدار نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که ایران به خاطر تحریم ها حاضر به مذاکره شد، گفت: «با چشمانی باز وارد مذاکره شده‌ایم و هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ایم و گزینه نظامی به قوت خود باقیست». این اظهارات اوباما آنقدر شور شد که حتی خشم محمدجواد ظریف دیپلمات خندان ایران را هم برانگیخت. وزیر امور خارجه دولت روحانی در گفتگو با سی.ان.ان سخنان اوباما را توهین به مردم ایران دانست. البته ظریف در توجیه اظهارات ضدایرانی اوباما در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: معلوم بود تلاش دارد نتانیاهو و برخی کشورهای عربی را آرام کند.

۴. جمعه چهارم بهمن ماه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی تند علیه ایران، مدعی تلاش کشورمان برای رسیدن به بمب اتمی شد و با لحنی تحقیرآمیز گفت: «اظهارات آقای روحانی درباره اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست بی معنی است مگر اینکه اقدامات عملی ببینیم. ما زمان برای رسیدن ایران به بمب را طولانی کردیم و آن را بیشتر قابل ردیابی کردیم». کری همچنین در گفتگو با العربیه ایران را تهدید به حمله نظامی کرد و گفت: در صورتی که ایران از تعهدات خود در توافق هسته ای ژنو سرپیچی کند گزینه نظامی فورا مطرح خواهد شد. اظهارات وزیر آمریکایی آنقدر از سوی مسئولان دولتی بی پاسخ ماند که در نهایت تنها از سوی سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و همچنین آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس پاسخ داده شد. از سوی دیگر درست در همان روزهایی که دلسوزان در داخل کشور در حال پاسخگویی به اظهارات ضدایرانی جان کری بودند، محمد جواد ظریف وزیر خارجه در مونیخ با همتای آمریکایی اش دیدار و گفتگو کرد. در اخبار منتشره از این دیدار هیچ نشانی از پاسخ ظریف به کری یا حتی گلایه از مواضع اخیر او دیده نمی شود.

۵. صبح امروز دکتر روحانی در اجلاس روسای دانشگاه ها رئیس‌جمهور با اشاره به برخی انتقادات از توافق ژنو گفت: «چرا فقط "یک عده معدود کم‌سواد" که از جایی خاص تغذیه می‌شوند، باید از توافق ژنو حرف بزنند». قاعدتاً اشاره رییس جمهور باید به منتقدان توافق ژنو باشد که طی آن امتیازاتی به طرف غربی داده شد اما در عوض حتی حق غنی سازی ایران نیز از سوی طرف غربی به رسمیت شناخته نشد. این انتقاد صریح آقای رییس جمهور علیه منتقدان در حالی است که وی کمتر از یک ماه پیش در جمع استاندارن تاکید کرده بود: «از نقد و انتقاد نباید بهراسیم و نباید ناراحت شویم، آزاد بگذاریم هر کس نقد دارد، مخصوصاً نقد سالم، سازنده و دلسوزانه، این بهترین کمک برای ما است، حتی اگر اهداف دیگری هم پشت نقد پنهان شده باشد این دولت به راحتی آن را تحمل خواهد کرد. احزاب و گروه‌ها خواهند دید که آستانه تحمل این دولت بسیار بالاتر از آن است که آنها قادر باشند به این راحتی دولت را در مسیر عصبانیت قرار دهند. دولت در عمل نشان خواهد داد که آستانه تحمل بالایی خواهد داشت»

* * *

درباره توافق ژنو سخن بسیار گفته شده است. شخص آقای روحانی –و نه همه حامیانش- معتقد است که در توافق ژنو غرب مقابل ایران تسلیم شده است: «می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم شدن قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران. همه جهان در برابر عظمت ملت، به ناچار سر فرود آورده‌اند»(سخنرانی در جمع مردم اهواز ۲۴ دی). منتقدان اما نظر دیگری دارند. بگذریم از اینکه منتقدان چه می گویند اما آیا منتقدان واقعا بی سوادند؟ از آنجا که رصد فضای درون کشور نشان می دهد که خیل عظیمی در صف منتقدان توافق ژنو هستند، نگاهی به این منتقدان روشن می کند که اکثریت آنها –بر خلاف نظر آقای روحانی- باسواد و صاحب نظر هستند. بخشی از منتقدان نماینده مجلس و اکثریت مجلس هستند که به فرموده امام راحل در راس امور و خانه ملت است، بخشی دیگر دیپلمات های سابق و مذاکره کنندگان پیشین هستند که به اندازه کافی بر فضای بین الملل و حقوق هسته ای کشور اشراف دارند، جمعی از منتقدان فعالان و تشکل های دانشجویی هستند که آقای روحانی ۱۶ آذر امسال خطاب به آنها گفته بود «نقد دولت حق مسلم دانشجویان است» (سخنرانی در دانشگاه شهید بهشتی)، بخشی نیز حقوق دانان، فعالان سیاسی و رسانه ای و مسئولان کشور هستند که نگاهی به سوابق و تخصص شان، دلسوزی و سوادشان را به اثبات می رساند. به این جمع باید بخش عظیمی از توده های مردم، برخی از خانواده های شهدای هسته ای، نخبگان علمی و دانشگاهی و... را اضافه کرد. آقای دکتر روحانی هیچ سندی مبنی بر بی سوادی منتقدان ارائه نمی کنند و نمی گویند که بر اساس کدام سند و دلیل منتقدان کم سوادند؟

نکته دیگر در این باره لحن سخت مواضع دولتمردان و بویژه شخص دکتر روحانی (و نیز ظریف) نسبت به منتقدان داخلی و لحن نرم نسبت به دشمنان سرسخت خارجی است. تهدید اوباما و کری به حمله نظامی به کشورمان بی پاسخ می ماند اما نقد دلسوزانه و غیرتمندانه انقلابی‌ها به بی‌سوادی تعبیر می شود. آیا در شان رییس جمهور است که اینچنین بر منتقدان بتازد و با وجود ادعای "نهراسیدن" و "ناراحت نشدن" از نقدها، تندترین عبارات را درباره منتقدان بکار ببرد؟ آیا مودب و باهوش خواندن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا –با سیاهه ای مفصل از جنایت علیه ملت ها از جمله ایرانیان- با کم‌سواد خواندن منتقدان توافق هسته ای قابل جمع است؟

انتظاری بجاست اگر از رییس جمهور کشورمان بخواهیم که پاسخ سخنان هتاکانه همتای آمریکایی خود را بدهد و از شان و عزت ملت ایران دفاع کند و نیز بجاست که از او بخواهیم هنگام توافق با غرب مراقب دست چدنی آنها در پوشش دست‌کش مخملی باشد اما حداقل انتظار این است که اگر سر تعظیم مقابل نقدهای عادلانه و منصفانه فرو نمی آورد و اگر حتی حاضر به شنیدن سخن منتقدان نیستند، آنها را محدود نکنند و تحت فشار قرار ندهند و کم‌سواد نخوانند. هر چند تلخ است اما از دولت خواهشمندیم همان ملاطفت و مدارا در برابر بیگانگان را در مورد منتقدان کم‌سواد! داخلی نیز روا بدارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفیم که اصلا ملت کشورشان را نشناخته اند و ایستادگی پای استقلال و عزت و مبارزه با زورگویی استکبار را حاصل بیسوادی می دانند.
حبيب
هر دم از اين باغ بري ميرسد
از دولت تکریم و تدبیر فقط باید تعریف کرد
انتقاد هم از دولت قبل
روحانی مچکریم !!
Germany
ارزیابی سطح سواد منتقدین دلیلی بر صحت مخاسبات سیاسی آقای روحانی نمی باشد.
مطمئنا هیچ کس با سواد تر از شاگر اول مکتب اسلام و تربیت شده دست رسول اکرم، علی بن ابیطالب نیست. حضرت می فرمایند من همه چیز را برای شما شرح می دهم و شما را در جریان همه امور قرار می دهم به جز مسائلی که نباید به گوش دشمن برسد. حالا این ها خلاف سنت مولا و سرور ما با دشمن قرارداد می بندند و از مردم پنهان می کنند و بعد هم انتظار دارند مورد حمایت باشند!
Iran, Islamic Republic of
روحانی از یک طرف شعار وحدت و همدلی سر میدهد و مردم را دعوت به وحدت!! در 22 بهمن میکند...
آنوقت خودش با این رفتار نابخردانه... باعث دلگیر شدن مردم میشود
ما به حرمت امام و رهبر عزیز تر از جانمان و برای حفظ انقلاب به راهپیمایی می رویم. توصیه آقای روحانی در حضور مردمی هیچ تأثیری نخواهد داشت و صرفا یک حرکت نمایشی است. ایشان با این پیام خودش را با مردم همراه می خواند، مردم منتظر دعوت احدی نخواهند بود.
جالب اینجاست که هر وقت هوا بسیار سرد و بارندگی است که شرایط را برای راهپیمایی سخت می کند مردم بیشتر می آیند تا زمانی که آب و هوا مناسب تر است.
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان کسی که به روحانی رای داده از همه اساتید ودانشمندان حاضر در جلسه از طرف روحانی عذر خواهی میکنم نباید بااین گونه خطاب کردن با اساتید صحبت میکرد آنها مرجع علمی کشورند وهمواره باید با خضوع وادب با آنها صحبت شود نه مثل ارباب با رعیت.عذر میخواهیم اساتید محترم. ببخشید
آقای روحانی و نماینده های مناظره ای ایشون واضح از همان اول به ما توهین می کردند.
طالبان! القاعده! دیکتاتور! خشونت طلب! و ...
ما داس ... شما کلید
ما بی سواد ... شما باسواد
ما سرهنگ ... شما حقوقدان
ما بی تدبیر ... شما باتدبیر
ولی
ما مرده ... شما زنده... با بی ادبی و تحقیر دیگران مملکت اداره نمی شود. برای جوش آوردن و از کوره در رفتن خیلی زود بود... فقط شش ماه گذشته!
احمد
از هشت سال گذشته خوب تجربه کسب کرده اید!!!!!ولی یادتان باشد که آن زمان زبانتان با دولتی بود که همه را تحقیر کرد.
نه از 16 سال افسادات و ویرانی بوده !!!!
دانشجو
نه از 16 سال خاتمی و هاشمی درس گرفتیم !!!!!!
شنیدی زمان خاتمی از wc با ایرا مذاکره کردن ، شنیدی تو اون زمان شدیم محور شرارت ؟ این بود عزت؟

آقای روحانی ؛ هر وقت حضرتعالی چزئیات قرارداد را برای ملت توضیح دادی ، بعد بیا پیشنهاد ، حمایت از توافقنامه بده ،،،،،،،،،
اساتید از چه باید دفاع کنند ، از توافق محرمانه ؟؟؟؟؟
اگر کسی نقد داشت ، اسمش را بیسواد نمی گذاری ؟
ازین که اون هشت سال خار شده تو گلوی امثال تو خیلی خوشحالم
Iran, Islamic Republic of
آن زمان و این زمان و هر زمان دیگر زبانمان و دلمان با کسی است که به آرمانهای امام پشت نکند و در مقابل دشمن تحقیرمان نکند و عزتمان را نفروشد و خون شهدایمان را به حراج نگذارد
بی سوادها جز این مملکت نیستن؟! سربازی نمیرن؟! توی دفاع مقدس نبودن؟! با سوادها موقع جنگ کجا بودن؟! توی آمریکا بودن وقتی همین بچه های کم سواد جلوی توپ می ایستادن
hesam
لطفا اینقدر به نظامیان توهین نکنید اگر از خود گذشتگی این عزیزان و خانواده هایشان نبود الان منافقین و گروهکها و اشرار و دشمنان خارجی تو خونهاتون داشتند مثل سوریه و لبنان و عراق و افغانستان با سرهای بچه هاتون بازی میکردند پس اینقدر با این ادبیات سخیف سرهنگ سرهنگ نکنید بگذارید همون دوستان به دیپلمات و حقوقدان بودن خود افتخار کنند
ارمیا
جالبه این ادعای حقوق دانی هم مث بقیه موارد فقط ادعاست...
در باب همون موضوعی که این آقا گفت من حقوقدانم و سرهنگ نیستم اگر دکتر قالیباف نجابت نکرده بود چنان آبرویی از اصلاحات و دارو دسته روحانی رفته بود که به همین زودیا نمیتونستن جمعش کنن ...
کسانی که در جریان حوادث کوی دانشگاه هستن و قایل صوتی دکتر قالیباف رو گوش کردن میدونن چی میگم...
Iran, Islamic Republic of
آقا اصلا مدرک ما دوم نهضت سوداآموزی شما دکتر!!!!!
حالا گیر داده چرا اینقدر دکتر هست !!!!!!!!!!
ضعیف الدوله
Iran, Islamic Republic of
شدید با منتقد، رحیم با دشمن:
روحانی، 12 مرداد 1392:
از «استبداد» رای و «بستن دهان» منتقدان به خدا پناه می برم.

روحانی، آذر 1392:
اوباما را فردی بسیار «مودب» و با هوش یافتم.

روحانی، 15 بهمن 1392:
چرا فقط یک عده معدود «کم سواد» که از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند.
نان و نمک
ایشان دهان کسی را نبسته اند از جمله همین سایت تند را ، اما اگر عده ای که سواد کافی در موضوعی را ندارند به خود اجازه دهند نظر کارشناسانه بدهند این یک فاجعه ملی خواهد بود.
United States
وقتی یه مطلبو با دلیل و مدرک بیان میکنی دلیل بر بی سوادی نیس
پس سواد نداری برو سر صف سبد کالات...اینجا نظر نده...
راست میگه دهان کسی رو نبستن که .......

روزنامه کسی رو بستن ، روزنامه یالثارات

روزنامه با دهان فرق میکنه کلاً....

کارشناس های هسته ای اگر در مورد توافقنامه هسته ای نظر بدن که واقعاًما دچار فاجعه میشیم.....
ایکاش آقای روحانی ، مقابل توهین های آمریکا هم مثل نقد داخلی ها حساس بودی.............
پس نظر نده!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیز من هنوز دیر نشده دیدید نشریه یا للثارات را بستند دیدید نکات پرس را بستند هنوز دیر نشده عزیز من دیر نشده
زمان جنگ جنگیدن بلد نبودیم ولی رفتیم دم گلوله و کل مهندسی جنگ جهان را به هم ریختیم و پیروز خارج شدیم.
حالا هم ما نفهم شما اهل فهم بفرما برو جلو ولی محکم بایست و دستاوردهایمان را به باد نده!
البته از ما نخواه به غیر از آبات الهی یؤمنون بالغیب باشیم و هر چه شما آدم های فهیم گفتید را کورکورانه بپذیریم. و یادتان هم باشد یک لیسانس فیزیک و شیمی از یک دکترای حقوق بیشتر از مسائل هسته ای سر در می آورد.
محمد
نه بابا! این دهان ما برای بستن آماده! حتما یادتان هست که حدود 35 سال پیش کلا دهان بندها از کشور رفتند. اما مثل ینکه خیلی آرزو داری از این کارها بکنی!!
محمد
کلا احساس خوبی دارم!!!!
نويد
....حالا فهميدي رييس جمهور به چه جماعتي ميگه بيسواد؟
جهان سوختی ها چرا نظرو کامل منتشر نمیکنی
طرفداراشم بی ادبن نوچ نوچ
من نميدونم چرا نظرات بعضيا 3پاراگرافه همش ميذارن اما واسه ما دايم السانسوره!
کاش مثل اوباما مودب بودن لااقل
United States
به اونا جرات ندارن بد بگن اخه
درود بر روحانی
فقط میتونم بگم ......
خود گویم و خود خندم - من مرد هنرمندم
درود بر صف تقسیم کالاهایی که باعث تکریم به ملت شریف میشه
درود بر تعلیق غنی سازی
درود بر دشمن رو از دوست نشناختن
درود بر روحانی باسواد
سعید110
ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. من نمی دانم چرا دولت مردان ملت ايران را ضعيف می پندارد و از تحريم به گونه ای هراس دارد که گويی همه اميد و حیاتش به او وابسته است. آقايان صرفاً با آدمهای ترسو و دلبسته به دنيا مشورت نکنيد و به صدای ملت نیز گوش فرا دهيد.
احسنت
این ترساندن یه بازی با ذهن است برای اینکه باورها و اقتدار مردم را در هم بشکنند.
رضا.ب
اصحاب فتنه همشون بی منطقند.
ای بابا دست رو دلم نزار که خونه خونه
آقای روحانی
میزان انتقاد پذیری و اینکه چقدر تاب تحمل شنیدن سخن مخالف را دارید مشخص شد .
ملتی که شما آنهارا کم سواد می نامید خیلی بیشتر از مدعیان ، شعور و سواد سیاسی دارند ولی گوش به فرمان رهبرشان هستند و اگرچنانچه خیانتی در این مذاکرات اتفاق بیفتد و ایشان لب تر کنند سکوتشان را خواهند شکست و در یک 9 دی دیگر طومار پس مانده های فتنه 88 را در هم خواهند پیچید.
بنده بعنوان یک مدرس دانشگاه به شما توصیه میکنم بجای این حرفها ، قدری وزیر خارجه تان را نصیحت کنید که گفته اند :
این وظیفه ما نیست که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نه، بلکه فلسطینیان باید درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند
مگر امام خمینی (ره) در مورد اسرائیل نفرمودند :
اسرائیل غده سرطانی است و باید ریشه کن شود
مایه ننگ است که آقای ظریف خوش رقصی را در مقابل آمریکا و اسرائیل بجایی برسانند که وزیر جنگ اسرائیل در اجلاس اخیرامنیتی مونیخ در هنگام سخنرانی ایشان سالن اجلاس را ترک نکند.
واقعآ چه اتفاقی افتاده است؟!!
Iran, Islamic Republic of
دیگه بعضیل شورش رو دراوردن. همش گیر میدن به دولت ولی وقتی سرکار بودن کشسور رو به بدبختی کشوندن
شما به عنوان قشر باسواد یه دور کامنتتو بخون بعد ارسال کن . بد نیست هاااا
Iran, Islamic Republic of
خوب بیسوادین دیگه
همه تان مثل مرحوم ک..مدرک تقلبی دارید
فروزنده
احسنت
من اصلا سواد ندارم اما بیسوادی منی که عزت مملکتمو نمیفروشم شرف داره به دکترا و فوق تخصص حقوقی که مملکتو به باد بده
تو خوبی...
بیسواد اونان که نتونستن متن یه توافقنامه رو درست ترجمه کنن !
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
بی سواد اون محمد خاتمی و دولتش بودند که همشون هاوایی درس خونده بودن و مثل احمدی نژاد هم جرات نداشت جلوی این دغل بازی رو بگیره

ضمن اینکه در جاسوس پروری و پرورش تحلیلگر بی بی سی و صدای آریکا هم سنگ تموم گذاشت
اگر انتقاد به این توافق نامه با این همه امتیازات داده شده بی سوادی است ما کم سواد ترین مردم روی زمینیم
امين
از حقوقداني كه به چندتا از حقوق مردم مثل آزادي بيان، آگاهي و حق نظر دادن (حق راي مردم) احترام قائل نيست انتظار داريم تو زمينه هاي اقتصادي و هسته اي بتونه كار بكنه.
واقعا برا برخي مسئولان متاسفم....
Iran, Islamic Republic of
حرف آقاي روحاني درست است اما هر درستي را نبايد گفت
حرف ايشان بسيار مرا دلخور كرد
درست است كه بعضي دارند دولت ايشان را زير منگنه قرار مي دهند تا عصباني شوند و اين نشان مي دهد كه آنها موفق شده اند
اما يك توصيه به همه دوستداران نظام، نكند بخاطر مسائل جناحي كاري بكنيم كه به نظام صدمه خورد و آقاي روحاني را به سمت بيرون از نظام هل دهيم
خانم سین
Iran, Islamic Republic of
تکه آخر حرفتون درسته. نباید توی انتقاد اونقدر افراطکرد که روحانی هم مثل احمدی نژاد کارایی که نباید رو بکنه. هر دوشون خدمای ملتند.
ظاهرا آقای روحانی "اَشِدأُ عَلَی الکُفارِ رُحَمأُ بَینَهُم" را به شیوه برعکس عمل میکنن. یعنی:
رحماء علی الکفار ، اشدا بینهم!!
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه؟ درود بر روحانی که آرامش و ثبات را به کشور برگرداند.
بی سواد
برو ارامش رو در صف های تحویل سبد کالا ببین دوست عزیز
ض
Iran, Islamic Republic of
آره دیدم و خوانوادت تو صف سبد کالا چه قدر آرامش داشتید!!!
پیچک
آرامش تو مملکته چون طرف مقابلتون مثل شما هوچی نیست که ملکتو ببره هوا .......
با ترغیب گماشته های خود به جنجال با منتقدین؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آرامش و ثبات از این همه فحاشی به مخالفان کاملا قابل لمس است آرامش.... مد نظرتان هست دیگر
آرامش را روحانی به کشور برنگرداند. روحانی فتنه گران را برگرداند.
همان هایی که در پی قدرت بودند. خوب حالا که در اریکه قدرت تکیه زده اند می خواهند بر علیه خودشان دعوا راه بیاندازند؟؟؟؟
آرامش را رهبری به جامعه باز گرداند. هم در زمان فتنه و هم در شرایط حاضر.
خدا ان شاالله حضرت آقا رو حفظ کنه
ما از همون اولم به اینا امید نداشتیم
از سار کاشان
ببخشید می توانید میزان سواد آقایان ر... و ک... و .. را اعلام کنید.
خیلی ها که واقعا سواد مربوطه را ندارند در مورد هر مسئله پیچیده ای به راحتی اظهار نظر می کند . این موضوع یک آسیب جدی در کشور است.
امین ......
به خاطر اظهارات قابل تامل آقای روحانی خواهشا 10 ثانیه سکوت معنا دار!!!!!!!
امین فروزنده
که چی
...بهتره 3 سال سکوت کنیم !
امیدوار عمق کلام ایشان به قدری تأثیر گذار نباشد که موجب سکوت ابدی ایران شود!
شیمبلول
از کوزه همان تراود که در اوست
شاهین
بعضی ها کشتن آدمها رو بی ادبی نمیدونن، فقط توهین رو بد میدونن! برای آقای روحانی عمیقا متاسفم!!!
کم سواد خواندن آنها واژه بسیار مودبانه ای برای این افراد است
دقیقا
ایا امکان هست مثل احمدی نژاد که شکایتش کردند
منم به عنوان یک شهروند از روحانی بخاطر توهین به من شکایت کنم
این روزها اعضای دولت یازدهم عصبانی و کم حوصله هستند
چرا؟
گزارش 100روزه ،ژنو 1،ژنو 2! ،سبد کالا ! ریزش ها و استعفاها ،نا هماهنگی دولت بخصوص تیم اقتصادی ، خواب های پریشان و بی تعبیر دولت پیر مردها،همه و همه نشان از سواد بالای اعضای دولت دارد ،نه یک عده معدود کم‌سواد ! دیپلمات ها با سوادند نه انقلابی ها !
بی سوادی از اعضای هیات علمی دانشگاه !
حقتونه جهان نیوز و امثالهم
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به ز دولت اوست....
آقای رییس جمهور تا کی میخواهید به منتقدانتان نوهین کنید؟؟؟
پس مردم همه بیسوادن؟؟؟فقط اساتید دانشگاه باید بیان تعریف یا انتقاد کنن؟شاید میترسن که انتقاد کنن بعدش شما با داس زبونشونو قطع کنین...شایدم میترسن که انتقاد کنن بعد بگید که اونا هم بی سوادن.
تازه مگه دکتر محمد جواد لاریجانی که همونجا ردیف اول نشسته بود،توی صداوسیما از ننگ نامه ژنو انتقاد نکرد؟؟؟
این ادبیات خودبینانه و مغرورانه را بگذارید کنار...
یادمه که در زمان تبلیغات هم به مجری صدا و سیما هم گفتین این حرف ها مال بیسواد هاست...
براتون تاراحــــــــــــــــــــــــتم...
اگه اینطوریه پس موافقان توافق بی سوادند
غح _ ط
باسلام : چرا این با سوادهاوحقوق دانان و مودبان و روشنفکران براساس استدلال و منطق ومستندات پاسخ این بی سوادان باصطلاح شما را نمیدهند ،حداقل شما با اطلاع رسانی صحیح و انتشار اصل توافقات که بر آن اصرار دارید سواد خود را به رخ این بیسوادان بکشید هر چند که در توزیع سبد کالا بخشی از عزت مداری وتدبیر وسواد به رخ کشیده شد
محسن ق
بسیار برای آقای روحانی متاسفم. آقای روحانی باید دقت کند که دوران ریاست جمهوری ایشان نیز می گذرد (مثل خاتمی) و اگر جبران نکند جز ننگ ، خاطره ای از او در اذهان نمی ماند.
احمد
ننگ همان که از رئیس شما بجا مانده.خاتمی سربلند و در قلوب اکثریت ملت ایران جای دارد.
MPT را به خاطر دارید؟ اتفاقا آن نامه همان نمایندگان کم سوادی تهیه کرده بودند که راس امور هستند!
نگاهی به سایت خودتان بیاندازید: 4 خبر برای یک جمله! ای کاش آن روزها که رئیس دولت نهم و دهم انواع و اقسام الفاظ ناشایست را به کار می برد حداقل یک صدا از شما در می آمد
می دانم که منتشر نمی کنید اما نوشتم که حداقل بخوانید!
اتقوالله!
آقای با سواد جون اول یاد بگیر تو هم که سوادت مثل بعضی دولتیهاست.NPT بنویسید
یک اشتباه لفظی به معنای نفهمیدن مطلب نیست. پیر مرد کلید سازی نزدیک منزل ما بود که به قفل می گفت قلف ولی کارش حرف نداشت. هر در بسته ای با اشاره انگشت او باز می شد.
آقای رئیس جمهور آستانه تحملت را ببر بالا و هر گو نه نقد را بپذیر
United Kingdom
ماموریت اصلی دشمن و پیاده نظام داخلی آن (مدعیان اصلاحات) اکنون دارند توسط این دولت و رییس آن دانسته یا ندانسته خواسته یا ناخواسته انجام می شود و آن هم دو قطبی کردن و رو در رو قرار دادن مردم با هم است. رسانه ها واقعا واقعا واقعا باید هم هوشیاری بدهند و هم در این زمین بازی نکنند
احسان
اقاي ريس جمهور ان عده از كساني كه در مراسمات شما سوت كف ميزنند يك سري افرادبي سواد هستند كه از جاهاي خاص تغذيه مي شوند
روحانی لا مچکریییم!
از داس نا امید شدم با کمباین بزنید منو خلاص
فیضیه
United States
اینقدر احمدی نزاد این مرد خدایی را اذیت کردید تا خدا روحانی را بر شما مسلط کرد تا قدر احمدی را بدانید که البته بعید است از سم
Iran, Islamic Republic of
بابا این حضرات خودباخته غرب و آمریکا هستند. اینها اربابشون آمریکاست چرا نمیخواهی بفهمی جهان جان
بی صوات
گل گفتی روحانی نمیدونم چرا این بی صواتا حمش به تو گیر می دن من که رازیم که به تو ری دادم .خواهشا اینقدر انطقاد نکنید اول برید صوات یاد بگیرید .بعد هرف بزنید.
از پیام شما متشکرم باور کن چند وقته نتونستم بخندم. به جا بود.
احسان
شما مدیران سایت جهان نیوز فقط قصد دارید دولت رو بکوبید(وابسته به چه حزبی هستید الله واعلم) و سعی دارید با یه سری بزرگنمایی ها تو ذهن مردم تشویش ایجاد کنید خداروشکر همه چیز داره به سمت زنده شدن امید و تدبیر میره مخصوصا برا ما جوون هایی که داشت روی امید و ارزوهامون غبار میگرفت...زنده باد دولت تدبیز و امید
حسین
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی شما باسواد ما بی سواد دستت درد نکند از دشمن تعریف میکنی یکبار به رگ غیرتت بر نخوره
باسواد....
سید الیاس
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
گو با دوستان کم سواد ، گو دشمنا مودب
United States
سرلشکر روحانی مچکریم!
جهان نیوز وابسته مالی کدام گروه در ایران است؟
دلیل بر عدم صحت مطلب بیار انگ زدن کاری آدم های بی منطق است.
میناب
Iran, Islamic Republic of
یه نکته دیگه تو صحبت ایشون بود که :حالا همه دکترن.آقای روحانی ما که پولدار نیستم بریم انگلیس دکترای حقوق بگیریم لذا به همین دکتری درپیتی تو کشور بسنده میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فکر می کنی پول تحصیل خارج از کجا آمده است همه خانواده ها ثروتمند بودند؟
وقتي قيمت ارز مي شود سه برابر از تفاوت قيمت ارز براي دادن يارانه به مردم استفاده مي كنيم آيا اين بي سوادي نيست
وقتي بيش از پنجاه درصد پرسنل وزرات بهداشت زير ديپلم هستند اين بي سوادي نيست
وقتي اكثر پزشكان از بيماران زير ميزي مي گيرند ولي مجلس كاري نمي تواند بكند اين بي سوادي نيست
زماني كه در شهر مقدس قم به رئيس محترم مجلس مهر پرتاب مي كنند ومجلس كاري نمي تواند بكند اين بي سوادي نيست
اختلاس هاي ميلياردي اتفاق مي افتد ولي نمي توانيم جلوش را بگيريم اين بي سوادي نيست
بعد از گذشت بيش از 30 سال هنوز نمي دانيم كه با امريكا مذاكره كنيم يا نه اين بي سوادي نيست
رهبری در سخنرانی خود در عید 92 در مشهد فرمودند من با این امر موافق نیستم و دلیل هم آوردند. حرف ایشان حجت ماست. اگر دیگران نمی دانند باید در روش اندیشه خود تأمل کنند.
براي حفظ قدرت ومنافع خودمان از اسلام و دين واعتقادات مردم سو استفاده مي كنيم اين بي سوادي نيست
تورم اكثر اجناس در اين دوسال بيش از سه برابر شده مخصوصاً پوشاك ودارو و... ولي حقوق كارگرها وكارمندها را تنها 30 % زياد مي كنيم اين بي سوادي نيست
براي ساخت وآباداني كشور به جاي اينكه دست در دست دهيم مثل .... به جان هم افتاده ايم اين بي سوادي نيست
اگر سواد داشتيد قطعنامه ها را با كاغذ پاره اشتباه نمي گرفتيد و روزانه باعث مرگ چند نفر نمي شديد
عبد الله ترابی
خواهش می کنم جهان و مسولینش حرف از انتقاد نزنن شاید برای چندمین بار کامنت می گذارم نمی گذارند .گفتم ملاک و مبنایشان منفعت حزبی است دوست دارند خودشان و هم فکرانشان حرف بزنن و تحلیل کنن واین مطلب در هشت سال گذشته مثل آفتاب روشن بود نقد باید جارچوب داشته باشد . اینکه هرکسی توی این مملکت تریبون یا روز نامه دستش بیاد هرچه خواست بگه این اسمش نقد نیست بلکه این شهوت حرف زدن است این آقایان می ترسند اگر دو روز ساکت باشند قافیه از دستشان در بره
Iran, Islamic Republic of
لطفا به مسائل هم بپردازید مسلما ایشان همه منتقدان را کم سواد نمی دانند اما باید پذیرفت برخی از منتقدان هم بنا به منفعت خود نقد میکنند و بی سوادند.
تو رو خدا نگید برد برد بگید: برد خورد!
علی
در روز 22بهمن ماه امسال شعار خواهيم داد مرگ بر آمریکا و اسرائیل
مهران
United States
با سلام - بالاخره ما کجا باید اظهار نظر کنیم واقعا خیلی دردناکه یعنی دیگه نمی شه به کسی اظهار نظر کرد یا حرفی زد ؟ به نظرم دیگه حتی از بقالی سرکوچمون هم نمی تونم بپرسم که چرا تخم مرغ گرون می شه یا کیفیت نون نانوایی پایین بیاد نمی تونم حرفی بزنیم چقدر دنیای سختی برای ماشده ، چون ما الان یک مشت بی سوادیم و حق اظهار نظر دیگه هیچ جایی نداریم حتی به کیک فروشی محلمون که دیگه موضوع سیاسی میشه !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
انجمن بی سوادان مقیم ایران
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژآد دلم برات تنگ شده یادمه در دانشگاه توی سخنرانیت جلوی چشم دانشجوها عکستو آتیش زدن با لبخندی جوابشونو دادی یادمه توی این هشت سال خدمتت عزت رو برگردوندی یادمه توی این هشت سال دشمنا حتی جیک هم نزدن کجایی ای دکتر .... البته در روایتی دیدم عقاب کفران نعمت از همه زودتر گریبانگیر آدم میشه که کفران نعمت کردیم .... چه کنیم که عده ای به خاطر نان شب از عزتشون گذشتن .... البته نمیگم دکتر شما ایرادی نداشتی ولی هر چه بود گذشت و مردانگی تو برایمان بجا ماند درود بر تو ای مرد تنها... بی انصافی کردیم بی انصافی کردیم بی انصافی
مهدی
امیدوارم مردم 4 سال دیگه پای صندوق رای این روزا رو یادشون باشه
یادمون می مونه و با رای بیشتر مجددا دکتر روحانی را انتخاب می کنیم
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخ است و به مذاق تندروهای بسواد که فقط به فکرتاجری و کسب و سود ازتحریمهاهستند ، بد میاید . روحانی متشکریم که جواب دندان شکنی به تندروهای بی سواد و بی وطن دادی .
Iran, Islamic Republic of
روحانی، واقعامتشکریم که حرف اکثریت مطلق مردم رازدی و سیلی محکمی برگوش افراطیون وطن دشمن و نادان و خودپرست زدی .
عزیزم ماتندروهای افراطی فرصت طلب چهارسال دیگه سرباز واقعی ولایت فقیه ،رییس جمهور بسیجی حاج سعید جلیلی رو جای کلید شکسته سر کار میاریم...پس
دور ور ندار که چهارسال دیگه به فتنه گرها رحم نخواهیم کرد.....
Russian Federation
حالا اون سیلی که بهت زد درد هم داشت ؟!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام احمدی نژاد هرچقدر که بد بود حداقل اجازه نمیداد این امریکاییهای منگول به ایرانی ها توهین کنند جوابشونو میداد
Iran, Islamic Republic of
درود برشرافت روحانی که حرف دل ملت رازد و جواب تندروهای فرصت طلب و موذی راداد . این تندروهای موذی و کاسبان تحریمها، چه چیزی ازجان ملت ایران میخواهند ، نمی دانم ؟
شما جز فحش حرف دیگه ای هم بلدی یا از دولت بلدم بلدم فقط همین فحش ها را یاد گرفتی؟
Russian Federation
کاسبان مذاکره با آمریکا ..خوبی ؟
حال شما خوبه !! صبح بخیر
حال شما خوبه شب بخیر"
پروانه
Iran, Islamic Republic of
نه ديگه نشد جناب روحاني!‌جرزني نداشتيم! قرار بود شما از نقد استقبال كنيد و دهان منتقدين و نبندين! حالا تا دو كلمه نقد شنيدين عصباني شدين؟ تازه اول راهيد حالا حالاها بايد نقد بشنويد، يه كم آستانه تحملتون و ببريد بالا!
علی
Iran, Islamic Republic of
ما فکر می کردیم آمریکاییان از شناخت مردم ایران عاجزند ولی مثل اینکه کسان دیگر هم همینطورند .
Iran, Islamic Republic of
از سبد گداپروري چه خبر؟
از مردم غير فهيم چه خبر که به روحاني راي ندادند؟
از این حرفها بوی سوختگی می اید جهان جون
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام :
هر چه زمان میگذرد بیشتر متوجه میشویم که چه کار خوبی کردند آن جهل و نه و چند در صدی که گول کلید را نخوردند و به روحانی رأی ندادند .
با رییس جمهور موافقم
معلومه كه بد سوختيد بسوزيد و منتظر آتيش جهنم باشيد تا اونجا هم بسوزيد
ليلا
بابا با سواد !بابا ادم شناس! خيلي بده كه أوباما رو با هوش و با ادب خطاب ميكني ولي هموطن خودت را كه چه بسا تو را به اين جا رسوندند بي سواد قلمداد ميكني ! اين بود معني تدبير واميد ؟
مردم را نباید اکرام کرد باید اطعام نمود
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم که جواب تندروهای نادان و ابله رادادی . روحانی منتخب ملت است و سخنش حجت شرعی است .
Iran, Islamic Republic of
برای کسی که به اوباما و کری و امثال اینا دست دوستی می ده یه چیز طبیعیه که مردم کشورش رو هم کم سواد و... معرفی کنه!!!
برا چی مخفیه قرارداد ژنو مگه چه خبره توش این کیه که بخواد با سرنوشت ما بازی کنه بزرگتر از تو رو نشوندیم سرجاش
حسن
وافعا برای دولتی که ظرفیت نقد رو نداره باید تاسف خورد.آیا این رفتار دولت درست هر کاری که دلش خواست با منافع این کشور بکنه بعد هر کسی نقد سازنده داشته رو بزنه تو دهنش.مگر شما منتخب مردم نیستی پس چرا راه به راه توهین می کنی
چرا به رییس جمهور توهیت میکنید?! رییس جمهور شده که هر چی خواست به مردم بگه! به شما ربطی داره!?
آقای روحانی در سالیان دور در انگلیس چه می کرده است درس می خوانده و یا مشغول کار بوده است ؟
من کاری به این و دولت و آن دولت ندارم اما خدائیش دولت قبل نقد پذیریش وآستانه تحملش خیلی بیشتر بود
هانی
چینش مطالب بسیار بسیار حرفه‌ای و جالب بود
احسنت و درود