پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

افتتاح خط مترو اصفهان با حضور وزیر خارجه

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 441198
محمدجواد ظریف در مراسم افتتاح خط مترو اصفهان، اظهار کرد: بهترین وسیله برای محیط زیست مترو است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، منطقه اصفهان، وزیر خارجه با بیان اینکه ما امروز فقط با مشکل آلودگی هوا برای شهرها مواجه نیستیم،‌ ادامه داد: ما امروز با یک مشکل حیاتی از جمله نابود کردن منابع محدود و امکانات زیست محیطی روبرو هستیم. مشکلاتی که یک جهان را با بحرانی اساسی مواجه کرده و در آینده نیز بحرانی‌تر خواهد شد.

وزیر امور خارجه با بیان این‌که این کره خاکی را نباید با سهل‌انگاری و اسراف از بین بریم، ادامه داد: ما باید ضرورت‌های توسعه پایدار را مورد نظر قرار دهیم. چرا که در آینده فرزندان خودمان قرار است در این کره خاکی زندگی کنند. پس این موضوع بسیار مهم است که محیط زیست یک نگرانی و نابودی آن بحران بشری است.

وی با بیان اینکه بهبود شرایط محیط زیست و بهینه کردن الگوی مصرف از جمله کارهایی است که باید اجرایی کنیم، گفت: اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد فرزندان ما به نیکی از ما یاد خواهند کرد. پس با رعایت محیط زیست است که ‌آنگاه می‌توانیم مجبور نباشیم مدام از خروج کودکان و میانسالانمان جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: امروز قول می‌دهیم در حوزه‌هایی که سیاست خارجه می‌تواند در توسعه شهر اصفهان موثر باشد از جمله گردشگری، جذب سرمایه خارجی برای پیشبرد پروژه‌ها حتماً به اصفهان خدمت کنیم.

ظریف اظهار کرد: امروز به برکت توان و استقامت مردم موانع پیشرفت سیاسی و اقتصادی را از پیش پای مردم برداشتیم. حالا نوبت همه مردم است که با عزم راسخ پیش بروند.

وی ادامه داد: ما با کارهای مداوم سدها و موانعی که فکر نمی‌ ‌کردیم روزی آنها را کنار بزنیم کنار گذاشتیم و حالا موانعی که به همت مردم و دولتمردان برطرف شده کاری خواهد کرد که شما مسئولین و مردم سوار قطار توسعه پایدار شوید و روی ریل محیط زیست به حرکت بپردازید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *