سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

شناسایی سارق کف زن+عکس

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 398197
مردی که با ترفند آشنایی با پول‌های ایرانی اقدام به کف زنی می‌کرد،‌توسط پلیس شناسایی و تصویر وی برای شناسایی شکات توسط پلیس در رسانه‌ها منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از جام جم آنلاین، مردی که با ترفند آشنایی با پول‌های ایرانی اقدام به کف زنی می‌کرد،‌توسط پلیس دستگیر و تصویر وی برای شناسایی شکات توسط پلیس در رسانه‌ها منتشر شد.

۱۴ مهرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به مأموران اعلام داشت فردی پس از سرقت کارت عابر بانک حاوی رمز، اقدام به برداشت مبلغ ۵ میلیون تومان وجه نقد از داخل حساب بانکی اش کرده است.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه کف زنی و به دستور دادیار شعبه یازدهم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت.


اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت:ساعت ۱۰ دوشنبه ۱۴ مهر ماه امسال در حال بازگشت از بازار میوه و تره بار بودم که خودرو پراید سفید رنگی توقف کرد و راننده اش به سمت من آمد. این شخص بگونه ای صحبت می کرد که تصور کردم خارجی است.

به قصد راهنمایی جهت آشنایی این شخص با انواع پول های رایج کشور، چند اسکناس و تراول را به او نشان دادم؛ این شخص در ادامه درخواست نشان دادن کارت های عابربانک را کرد که من نیز چند عابربانک همراه خود را به وی نشان دادم؛ او نیز پس از دیدن اسکناس ها و کارت های عابر بانک ، همه را بازپس داد و بلافاصله سوار ماشین شد؛ زمانیکه به منزل رسیدم، با مشاهده چند پیامک بانکی متوجه شدم که در چندین نوبت مجموعا مبلغ ۵ میلیون تومان از حساب یکی از عابربانک ها خارج شده است بلافاصله به وارسی کارت ها پرداخته و متوجه شدم که یکی از آنها سرقت شده است.

شناسایی تصویر متهم سابقه دار

با توجه به شیوه و شگرد سرقت انجام شده و شباهت آن با شیوه و شگرد کف زنی توسط سارقان طایفه فیوج، کارآگاهان به بررسی بانک اطلاعات مجرمین طایفه فیوج پرداخته و مالباخته با مشاهده تصویر متهمان این طایفه موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار به نام «مرتضی» (متولد ۱۳۵۲) شد که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت بویژه کف زنی، بارها دستگیر و روانه زندان شده بود.

دستگیری متهم

در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی تراکنش های مالی عابر بانک مالباخته، کارآگاهان اقدام به شناسایی چند مرکز خرید لوازم خانگی در منطقه شرق تهران کردند.

با مراجعه به مراکز خرید، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم در چندین نوبت به یکی از این مراکز مراجعه داشته لذا آموزش های پلیسی به تعدادی از کسبه مرکز خرید ارائه شد تا در صورت مشاهده مجدد متهم، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرانجام در زمان مراجعه متهم به این مرکز خرید در محدوده خیابان فرجام وی توسط کسبه شناسایی و با حضور مأموران، دستگیر و در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اعتراف به دهها فقره کف زنی در سطح شهر تهران

با آغاز تحقیقات ، متهم پس از مواجه حضوری با شاکی صراحتا به سرقت از وی و همچنین دهها سرقت مشابه دیگر در سطح شهر تهران اعتراف کرد؛ متهم در اعترافاتش عنوان کرد که با پرسه زنی در سطح شهر و ضمن معرفی خود به عنوان تبعه کشور ترکیه و به بهانه آشنا شدن با پول های رایج کشور اقدام به سرقت به شیوه کف زنی از رهگذران کرده است.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر و با اشاره به تعدد محل های سرقت از سوی متهم، گفت:متهم در اعترافات خود به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران بویژه در نیاوران، قیطریه، شمیران، جردن، اختیاریه، پاسداران، شهرک قدس، ولنجک، اوین درکه، دربند، تجریش، صاحبقرانیه، ونک، تهرانپارس، حکیمیه، سراج، ازگل، فرمانیه و... اعتراف کرده است.

سرهنگ سعدالله گزافی با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم، افزود:با توجه به تعدد سرقت های انجام از سوی متهم و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذرغفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
جالبه بارها بازداشت شده باز مرتکب همان دزدیها شده...