پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

۱۵۰ هزار عراقی آماده سفر به ایران

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 378090
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از اتباع کشور عراق برای سفر به ایران ویزا دریافت کرده اند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ شکرالله طاهری از علاقمندی مردم عراق برای سفر به جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: اکنون چندین سرکنسولگری در استان های اربیل، نجف، بغداد، کربلا، سلیمانیه و بصره فعال است و شمار زیادی خواهان اخذ ویزا و سفر به خاک ایران هستند.

وی افزود: سال گذشته تنها در سرکنسولگری شهر کربلا ۲۳۱ هزار ویزا به اتباع عراقی برای سفر به ایران صادر شد و در پنج ماهه ابتدایی امسال نیز برای ۱۵۰ هزار نفر ویزا صادر شده است.

سرکنسول ایران در کربلا ادامه داد: با تداوم داشتن این روند تا آخر امسال پیش بینی می شود تنها در شهر کربلا شمار ویزاهای صادره به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار مورد برسد که این امر نشان از افزایش ۲۰ درصدی علاقمندی عراقی ها برای سفر به ایران خبر می دهد.

طاهری تاکید کرد: خوشبختانه با تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای زائران، امسال تاکنون هیچ زائر ایرانی در عراق زخمی یا کشته نشده است.

وی خواستار معرفی بیشتر استان مرزی ایلام به مردم عراق شد و اضافه کرد: مردم استان های بصره، کربلا و سایر مناطق به خوبی با توانمندی ها، اماکن تفریحی و گردشگری و ... استان ایلام آشنا نیستند که برای شناخت بیشتر نیاز به معرفی و تبلیغات گسترده در قالب بروشور ، تراکت و ... ضروری است.

سرکنسول ایران در کربلا از مسوولان ایلام خواست نسبت به این مساله توجه بیشتری داشته باشند و اقدام های مناسبی در زمینه معرفی استان با توجه به موقعیت و شرایط بسیار خوبی که از نظر جغرافیایی، مسافت و امنیت با مرکز عراق دارد، انجام دهند.

شکرالله طاهری ، سرکنسولگری جمهوری ایران در کربلای عراق برای انعقاد تفاهم نامه ای به استان ایلام سفر کرده است.

استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از پایانه تجاری و بین المللی مرز مهران برخوردار است.

پایانه مرزی بازرگانی و مسافری مهران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری ایلام در کنار کوتاهی مسیر و مسافت تا بغداد و شهرهای زیارتی این کشور از جمله کربلا، نجف و کاظمین، به سبب سکونت و وجود جمعیت شیعیان آن سوی مرز، امن ترین خروجی جمهوری اسلامی ایران به عراق است.

روزانه بیش از پنج هزار تبعه ایرانی و عراقی از راه پایانه مسافری مرز بین المللی مهران راهی زیارت مکان های مذهبی دو کشور می شوند.

همچنین ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای ساخت جمهوری اسلامی ایران در روز محموله های خود را برای صادرات به عراق در بخش بازرگانی پایانه مرزی مهران تخلیه می کنند.

به دنبال پیگیری استاندار دولت تدبیر و امید در ایلام و با توجه به نقش بی بدیل و جایگاه مهم شهرستان مرزی مهران در صادرات کالا و خدمات و نیز تردد گسترده زوار و مسافران ایرانی و عراقی از این منطقه به دو کشور، راه اندازی «منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی مهران» در دولت یازدهم به ویژه در سفر استانی (اردیبهشت ۹۳) رییس جمهوری به ایلام در دستور کار قرار گرفت و سرانجام پس از بررسی های کارشناسی، دولت تیرماه گذشته با این مطالبه مهم و تاریخی مردم و مسوولان ایلامی موافقت کرد.

بر پایه اعلام دولت و مسوولان بلندپایه ایلام، لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد اقتصادی و تجاری که در توسعه و رفع محرومیت از چهره استان نقش ممتاز و بی بدیل ایفا خواهد کرد، به زودی برای تصویب پایانی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *