جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی نشان از بی‌تدبیری دولت دارد

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 458695
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ابراز تأسف از امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی در استان فارس،‌ گفت: امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی نشان از بی‌تدبیری دولت دارد و هیچ توجیهی برای آن قابل قبول نیست.
به گزارش جهان، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به دنبال امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در استان فارس اظهار داشت: برخی کشورهای دنیا و شهرهای ایران هنگام پخت نان به درصدی از آرد آن سیب زمینی اضافه می‌کنند و این کار باعث کیفیت و گیرایی بهتر نان می‌شود.

وی افزود: سالانه ۸ و نیم میلیون تن گندم، تولید داخل است و ۴ میلیون تن باید از کشورهای دیگر وارد کنیم؛ اگر به بخشی از آرد نان‌ها هنگام پخت سیب زمینی اضافه کنیم نیاز به وارد کردن ۴ میلیون تن رفع می‌شود. همچنین از خروج مقداری پول هنگفت نیز جلوگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امحای حجم زیاد سیب زمینی در استان فارس غیرمنطقی است چراکه در صورت پیش بینی راهکارهای منطقی برای آن هم از خروج ارز جلوگیری می‌شود و هم یک مدیریت جهادی صورت می‌گیرد.

ابوترابی با ابراز تاسف از امحای ۱۷۰۰ تن سیب زمینی عنوان کرد: امحای این مقدار سیب زمینی بی تدبیری دولت را نشان می‌دهد اما اگر ادعای فاسد بودن آن مطرح است باز هم سوء مدیریت ها سبب فاسد شدن آن شده است.

وی در خاتمه تاکید کرد که این کار مایه تاسف بوده و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
https://jahannews.com/vdceov8enjh8npi.b9bj.html
jahannews.com/vdceov8enjh8npi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امحای مجموعا بیش از دو میلیون تن سیب زمینی در دولت معجزه نشان از چیست؟ ؟
اینها همان تدابیریست که دولت جهت امید بخشی در نظر داشته ودارد