جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمله به ایران گزینه ای"واقعی" است!

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 44809
سرلشکر گبی اشکنازی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل در نشستی در جمع مقامات نظامی و سیاسی آمریکا گفت، هر چند اسرائیل در ابتدا گزینه تحریم را انتخاب می کند اما گزینه حمله به ایران یک انتخاب "جدی" است.

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحرونوت" گزارش داد، اشکنازی که سفر خود به ایالات متحده آمریکا به دلیل ادامه مذاکرات بر سر آزادی غیلاد شلیط (گروگان اسرائیلی در دست جنبش حماس) کوتاه کرد، گفت، اگر امکان داشته باشد با خطر ایران با ادامه تحریم ها روبرو می شویم و خاطر نشان کرد، تصمیم گیری نهایی برای حمله اسرائیل به ایران در اختیار دولت تل آویو است.

وی گفت، به عنوان فرمانده ارتش اسرائیل از من خواسته شده است احتمالات را در برخورد با ایران بررسی و اعلام کنم و در این راستا حمله نظامی گزینه "واقعی" است.

این در حالی است که وی در سخنان خود از تحریم های اقتصادی علیه ایران به عنوان گزینه مناسب این زمان یاد نکرد.

اشکنازی در این سفر همچنین با جیمز جونز، مشاور امنیتی کاخ سفید دیدار کرد. در این نشست طرفین تبعات حمله اسرائیل به غزه در ماه ژانویه و همچنین قطعنامه 1701 سازمان ملل را که پس از دومین جنگ لبنان تصویب شد بررسی کردند.

ژنرال اسرائیلی با دنیس راس، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه و ایران نیز دیدار کرد. اسرائیل به مقامات آمریکایی پیشنهاد کرده است، مذاکره با ایران را از تابستان و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز کنند و برای این مذاکرات و مدت آن جدول زمانی مشخصی را تعیین کنند.


https://jahannews.com/vdceov8e.jh8e7i9bbj.html
jahannews.com/vdceov8e.jh8e7i9bbj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *