جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش سازمان همکاری اسلامی به تهاجم به غزه

پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب: 369694
سازمان همکاری اسلامی از شورای امنیت و سازمان حقوق بشر سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری "البلد" نوشت: وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی امروز در نشست اجرایی فوق العاده از کشورهای عضو این سازمان خواست تا برای برگزاری فوری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل جهت بررسی نقض حقوق بشر اسرائیل و تجاوزات کنونی آن علیه مردم فلسطین و سرزمین مقدس اقدام کنند.

نشست امروز کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در مقر دبیرخانه این سازمان در جده برگزار شده است.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از سفرای کشورهای خود در ژنو خواستار اقدام فوری برای برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل به منظور تشکیل کمیته بین المللی تحقیق و بررسی جنایت‌ها و نقض حقوق بشر اسرائیل علیه فلسطین شدند.

کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین الملل خواست تا برای متوقف کردن حملات و بازداشت های خشونت آمیز اسرائیل که تعداد آنها طی روزهای اخیر به ۸۰۰ نفر رسیده است، دخالت کند.

در بیانیه این نهاد بین المللی اسلامی آمده است: کمیته وزارتی سازمان باید هر چه سریعتر برای ارتباط با مسئولان بین المللی تاثیرگذار در توقف حملات اسرائیلی اقدام کند.

وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در نشست امروز خود درباره جنایت های مختلف صهیونیست ها به ویژه سوزاندن کودک شهید "محمد ابوخضیر" که زنده او را در قدس اشغالی به آتش کشیدند، بحث و گفتگو کردند.

دادستان کل تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که محمد ابوخضیر نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی بامداد چهارشنبه (۱۱ تیر) زنده زنده سوزانده شده است.
وی گفت: بقایای مواد آتش‌زا در ریه‌ها و مجاری تنفسی محمد ابوخضیر نشان می‌دهد که وی هنگام سوختن زنده بوده است.

این حادثه یک روز پس از دفن سه شهرک‌نشین اسرائیلی که اجساد آن‌ها حوالی روستای حلحول در شمال شهر الخلیل در کرانه باختری یافت شده بود، رخ داد.

رژیم تل‌آویو جنبش حماس را مسئول مرگ این سه شهرک‌نشین می‌داند، اما حماس این ادعاها را رد می‌کند.

نیروهای اسرائیلی از زمان عملیات نظامی خود علیه غزه که به ظاهر برای یافتن سه شهرک‌نشین گمشده آغاز کرده بودند، به شهادت بیش از ۸۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۸۰۰ نفر منجر شده است و علاوه بر آن صدها تن از آنان از جمله اعضای حماس و نمایندگان پارلمان دستگیر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *