پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۰
۲۸

پاسخگویی به سبک رایتل! / وقتی مشترکان به‌هیچ گرفته می‌شوند

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 375895
با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم و بعد ۷ دقیقه معطلی، با اپراتور صحبت کردم. اپراتور به من گفت که خرید حجم افزایشی به طور کامل اتفاق نیفتاده و در نتیجه اینترنتی که شما در این چند روز مصرف کردی به صورت آزاد محاسبه شده...!
پاسخگویی به سبک رایتل! / وقتی مشترکان به‌هیچ گرفته می‌شوند
سرویس جامعه جهان نیوز - مرادزاده: اوایل فروردین ماه بود که بسته اینترنتی جدیدی از شرکت رایتل خریداری کردم. بسته ۶ ماهه، با سرعت ۵۱۲ کیلو بایت و حدود ۸ گیگا بایت ترافیک.

اوایل هفته حجم ترافیک تمام شد و لذا برای خرید حجم افزایشی دوباره به سایت رایتل رفتم. دیگر خبری از سرعت ۵۱۲ نبود و تنها برای سرعت ۱ مگابایتی گزینه وجود داشت. به‌طور طبیعی به دلیل آنکه هنوز زمان بسته ما پایان نیافته بود به سراغ خرید بسته جدید نرفتم و خرید حجم افزایشی را انتخاب کردم. مدل کار سامانه شرکت رایتل اینگونه است که باید ابتدا اعتبار سیم کارت را افزایش بدهی و بعد خرید حجم را انجام دهی. من هم همین کار را کردم و ده هزار تومان افزایش اعتبار دادم و گزینه مورد نظر برای خرید حجم را انتخاب کردم. سامانه یک پیغامی داد که ترکیبی از فارسی و انگلیسی بود. من تصور کردم که خرید انجام شده، چرا که اینترنت مجددا وصل شد.

سه روزی بیشتر نگذشت که پیامکی مبتنی بر اتمام اعتبار دریافت کردم. از تمام شدن یک گیگابایت در این زمان کم تعجب کردم. به سایت رجوع کردم چیزی دست گیرم نشد. با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم و بعد ۷ دقیقه معطلی، با اپراتور صحبت کردم. اپراتور به من گفت که خرید حجم افزایشی به طور کامل اتفاق نیفتاده و در نتیجه اینترنتی که شما در این چند روز مصرف کردی به صورت آزاد محاسبه شده (هر گیگابایتی حدود ۵۲ هزار تومان) و از اعتبارتان کم شده است. یعنی در ازای ده هزار تومان به جای یک گیگابایت تنها در حدود ۲۰۰ مگابایت استفاده کردم. پرسیدم راه کاری ندارد برای جبران این ضرر؟ گفت که نه در مرتبه بعدی باید مراقب باشی که حتما فرایند خرید کامل شود.

روز بعد دوباره به سایت رایتل رجوع کردم و در کمال اعتماد به نفس و با استفاده از تجربه گذشته شروع به خرید حجم جدید کردم. این بار قبل از خرید اعتبار، بسته‌ها را بررسی کردم و دوباره با همان پیام انگلیسی-فارسی مواجه شدم. این بار ریسک نکردم و با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم و بعد از ۷ دقیقه با اپراتور صحبت کردم. مساله را در میان گذاشتم و توضیحات لازم را دادم. اپراتور گفت که مشکلی نیست و اگر اعتبار لازم را خریداری کنید می‌توانید حجم افزایشی را انتخاب کنید.

با صحبت اپراتور محترم، من ده هزار تومان افزایش اعتبار دادم و دوباره سراغ حجم افزایشی رفتم. ولی همان پیغام را می‌داد. محتوای پیام این بود که برای خرید حجم افزایشی باید بسته های جدید خریداری کنید.

دوباره با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم. بعد از ۷ دقیقه توانستم با اپراتور صحبت کنم. قضیه را گفتم، در کمال تعجب پاسخ داد که شما نمی توانید حجم افزایشی خریداری کنید. چرا که بسته شما ۵۱۲ کیلو بایتی بوده و دیگر این سرعت از سوی شرکت راتیل عرضه نمی‌شود. من گفتم که همکارتان گفت که اگر اعتبار را افزایش بدهم، مشکل حل می‌شود! اما اپراتور گفت که هیچ راهی وجود ندارد و شما باید بسته جدید خریداری کنید. چرا که شرکت چند ماهی است بسته ۵۱۲ را حذف کرده است.

به اپراتور گفتم: وقتی فروردین ماه بسته ای ۶ ماهه عرضه می‌کنید، منطقی این است که تا آخر شش ماه معتبر باشد نه اینکه هنوز ۴۵ روز مانده، به اجبار بسته جدید خریداری کنم. (توضیح اینکه خرید یک گیگ حجم افزایشی ۹۰۰۰ تومان است و خرید یک گیگا بایت بسته ۱۳۰۰۰ تومان است و هنوز ۷ گیگا بایت ترافیک شبانه برای من باقی مانده است). این کم فروشی است. حرف شما معنایش این است که بنده باید ضرر کنم. از طرفی هم باید مبلغ بیشتری برای خرید بسته جدید بدهم.

اپراتور گفت: آقای محترم راهی نیست.

من از اپراتور خواستم که به فردی بالاتر از خودش ارجاع دهد. اپراتور مرا پشت خط نگه داشت و بعد از یکی دو دقیقه گفت که سرپرست هم گفته که راهی وجود ندارد. و در نهایت تلاش من برای صحبت با مسئول بالاسر اپراتور ناکام ماند.

راهی برای من نماند الا قطع کردن تلفن. حالا تنها کاری که می‌توانم بکنم مصرف ۲۰۰ مگابایت برای تمام شدن اعتبارم است. ۲۰۰ مگابایتی که اندازه یک گیگا‌بایت ارزش دارد. این نتیجه سیستم بسیار منطقی رایتل و پاسخگویی بسیار منطقی‌تر آنهاست! نمی‌دانم چند نفر مثل من هستند. شاید هم نباشد. اما یک نفر هم یک نفر است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثاق مرادی زنده رودی
فقط شیتیل!
ممکن بدونم شیتیل چی هست؟
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
رایتل محکوم به شکست است.
باز خوبه سرعت 512 بهت دادن زنگ زدم میگم قبلا دانشجو بودن الان مدرک را گرفتم میگه فقط 128 میتونی استفاده کنی توی این دنیا که سرعت اینترنت گوشی تو کشورهای دیگه حرف اول را میزنه خندت نمیگیره با سرعت 128
گفتم باشه همین 128 رو بدید خدا می دونه تا حالا نتونستم استفاده کنم یه سایت رو شاید 10 دقیقه بکشه تا باز کنه زنگ زدم میگم این چه وضعش هست میگه در قم مشکل داریم صبر کنید تا حل بشه
الان دو روز میگذره دیشب اومدم گوگل مپ آدرس قم را باز کنم منو ، زمان و شارژ تبلتی که تموم شد و این نقشه باز نشد
اگر میگید دروغ میگم امتحان کنید
Iran, Islamic Republic of
مسئول يعني كسي كه بايد به سوال پاسخ دهد. امان از مسئولان غير مسئول كه تنها كاري كه نمي كنند همين پاسخ به سوال هاست.
هر بسته ای یک گیگابایتی را 17000 هزار تومان حساب می کنند نه 13800 و 3200 تومان بابت مالیات می گیره تازه ان یک گیگ هم برای مصرف 3 روز می باشد شما فقط کافی است یک وب گردی دو ساعت داشته باشید با ان یک گیگ خداحافظی کنید.
United States
عملکرد سرعت 1 مگابایت و 128 کیلوبایت هم یکیه
بعد از ماهها برگشتم به سرعت پایه و دیدم واقعا تفاوت ندارن
90درصد اوقات هم آنتن نیست و نت وصل نمیشه
دقیقا همینطور است من ماهه پیش بسته 1024 را باحجم 1 گیگ خریدم اما برای این ماه آنرا برداشته اند و 2.5 گیگ جایش گذاشته اند و 10 هزارتومان روی قیمت آن
Iran, Islamic Republic of
من هم یک سیم کارت اعتباری از رایتل گرفته ام و پس اینکه خرید انجام شد در کمال ناباوری گفتند که سیم کارت شما بعد از 48 ساعت فعال می شود. تا آنجا ک ه اطلاع دارم سیم کارت سایر اپراتورها کمتر از 24 ساعت فعال می شود و در سایر کشورهای دنیا که رفته ام سیم کارت حداکثر تا یک ساعت بعدش فعال می شود. رایتل چه اپراتور جدید و با تکنولوژی به روزی است که 48 ساعت زمان نیاز به فعال سازی دارد ؟!!! نکند میخواهند استعلام از نهادهای امنیتی بگیریند ؟!!
مجتبی
دوست ..بنده هم با شما موافق هستم...
در طول بازیهای جام جهانی 2014 و پیش بینی بازیها پیامکی مبنی بر خرید سیمکارت رای آموز رایتل دریافت کردم با مراجه به سایت و خرید سیمکارت 9600 تومان پرداخت کردم که بنا به گفته سایت ارزش این بسته 72000 تومان می باشد و حد اکثر زمان برای دریافت سیمکارت یک هفته میباشد...
الان فکر میکنم از فینال جام جهانی هنوز یک هفته نشده....
حالا بازهم خوبه که شما تونستید با اپراتور صحبت کنید من که هر بار تماس گرفتم بعد از 5 ثانیه آهنگ تماس قطع میشه...
جالبه که توی سایتش هم خبری از پیگیری مشترکان این طرح وجود نداره....
بازهم خدا رو شکر که ایرانسل هم 3G داره عرضه میکنه....
رضا
Iran, Islamic Republic of
همراه اول هم 3G میخواد عرضه کنه.
ابدی
مخابرات با رشادتی! که فقط به دلیل انحصاری بودن است به خودش جرات می دهد هر پالس تلفن را از 6ثانیه به یک دقیقه افزایش دهد و مثلا مکالمه 7 ثانیه ای را معادل 60 ثانیه به مردم اجحاف کند و یا در طرحی مثلا مبتکرانه با سوء استفاده از اعتقادات مردم و مثلا هدیه!! رمضانی اما در واقع اجحاف رمضانی هزینه تلفن افرادی را که کمتر از 5 دقیقه صحبت می کنند به اندازه 5 دقیقه حساب کند و آنقدر هم مردم را بی خبر حساب می کند که با روحیه ای مخصوص به خودش مدعی واسطه در انجام طرحهای مذهبی و غزه و ... شود و خیال کند مردم حاضرند با اعتماد به او پولشان را از طریق این سازمان غیر خوشنام جهات انجام امور ثواب خرج کنند. تکلیف امثال رایتل که معلوم است.
Iran, Islamic Republic of
بهترين كار اينه كه كاربران،‌ بايكوتش كنند حداقل يك مدت.
علی
سلام دوست عزیز این اتفاق نه تنها سر شما بلکه سر من و خیلی از افراد به طرق مختلف افتاده و کسی پاسخگو نبوده . رایتل ذاتا" کم فروشه و نتیجه آن این شده که پس از رومینگ ملی متوجه شدند که فقط دویست هزار نفر فعال داره . عاقبت رایتل ، پس از دوماه دیگر بد تر از تالیا خواهد بود . ببینید توی تبلیغات چطور داره دست و پا میزنه .من که سیم کارت اون رو دور انداختم .
این که خوبه. سیم کارتم رو گم کردم، رفتم خدمات رایتل یه سیم کارت جدید گرفتم. 17 روز طول کشید که سیم کارت جدیدم فعال شد!
کاملا درسته!
اصلا به چه حقی دیگه اینترنت 512 عرضه نمیکنه؟؟
به چه حقی من به زور باید اینترنت 1024 بخرم؟؟
تعرفه هاش هم باید اینترنت ADSL قابل مقایسه نیست..
چرا اینترنت شبانه ی رایتل رایگان نیست؟؟
کاملا درسته. رایتل به هیچ وجه پاسخگو نیست. در اردیبهشت یک سیم کارت اعتباری گرفتم و اعلام شد یک پیامک برایتان ارسال می شود که با دادن آن کد می توانید یک سیم کارت هدیه هم بگیرید.
اعتبار این پیامک هم تا پایان خرداد بود.
تا الان که اواخر مرداد ماه هست چند بار تماس گرفته ام ولی می گویند شما در نوبت پیامک هستید!!! و ان شاء الله برایتان ارسال می شود!!!
ِdolat1364@yahoo.com
با سلام و تشکر از اينکه به اين مشکل پرداختيد
من هم مشابه همين مشکل را برای بسته 6ماهه با سرعت يک مگا بيت دارم.
نه سرعت اينترنت مطابق پوليه که ميگيرن، نه به اصول و ضوابط مربوط به بسته ها پايبندند و جايی هم به این مشکلات کاربران توجه و رسيدگی نميکنه.
سید
United States
من یه سیم کارت رایتل در تاریخ 28 تیر خریدم هنوز
به دستم نرسیده هر موقع هم که زنگ میزنم میگن تو راه داره میاد .
Saudi Arabia
خدماتشون ضعیفه
شریف
اینجا ایران است. رایتل برای همین روزها سرمایه گذاری کرده. امثال ما به درد این میدان وانفسا نمیخوریم.
مخابراتی
Iran, Islamic Republic of
استاد جو می دید ها...
از سیستم پیامک اومده شمام نخوندی یا سر در نیاوردی و نرفتی حتی تو سامانه مدیریت حسابت چک کنی الانم خوشت میاد یه چیزی بنویسی 4 نفرم هی انتقادهای بدتر بکنن و کیف کنی
رایتل با وجود خیلی مشکلات و تحریمها و گرونیهای دولت قبلی انصافا خوب خودشو کشید بالا
كلاهبرداري در روز روشن!!!!!!!!!!!!
طاها
Iran, Islamic Republic of
جدا که شرم آوره ......همراه اول هم خیلی بهتر ازین ها نیست..../ولی من جدا با این اطلاعرسانی زیبا و صادقانه ی شما کلا منصرف شدم از اعتماد به جماعت رایتل..../سپاسگزارم
صادقی
برای سیم کارت دائمی من ۱۵۰ هزار تومان قبض اومد با همین بهانه ...
محمد
با سلام مثل همیشه از جناب آقای دکتر زاکانی تقاضا داریم که اگر در این زمینه می توانند دست به اقدامی بزنند دریغ نکنند . شما صدای جبهه مومن انقلابی نظام هستید . ما از شما انتظار داریم . با تشکر
فریبا
سلام من یه سیم کارت اعتباری رایتل خریدم هرچه پوک وپین سیم کارت رومیزنم اصلا سیم کارت بالا نمیاد الان بایدچیکار کنم .باتشکر
ali
اقا من یه بسته انتخاب کردم بعد وقتی از نت استفاده میکنم از اعتبار اصلی من کم میشه نه از حجم بسته