جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

توصيه خاص رهبرانقلاب به نیروی‌زمینی‌ارتش

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 417898
ما در قبل، آنچه از سلاح داشتيم همه و همه به روش مهندسي معكوس ساخته مي‌شد، اما اين سلاح براي نخستين بار در كشور طراحي شد.
به گزارش جهان، فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ۲۹ فروردين تاريخ تولد ارتش جمهوري اسلامي ايران است كه ارتش به ملت پيوند زده شد.

سرتيپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با پارس اظهار داشت: در قبل از انقلاب وظيفه ارتش حفظ تاج و تخت شاهنشاهي و در منطقه وظيفه‌ اش ژاندارمي آمريكا بود. بعد از پيروزي انقلاب، ارتش در كنار مردم ارتش به خدمت انقلاب نوپا آمد و كارهاي بزرگي انجام داد.

وي افزود: ارتش نخستين نيرويي بود كه به‌صورت منسجم به كردستان رفت و سينه به سينه در مقابل ضدانقلاب ايستاد.

سرتيپ پوردستان در مورد تجهيزاتي كه امروز رونمايي مي شود گفت: امروز به مناسبت روز ارتش، نوع جديدي از نفربرهاي توپ‌ دار رونمايي مي شود. همچنين براي نخستين بار در دنيا سلاح تك ‌تيرانداز ۲۳ ميلي‌ متري را نيز رونمايي خواهيم كرد.

وي افزود: ما در قبل، آنچه از سلاح داشتيم همه و همه به روش مهندسي معكوس ساخته مي‌شد، اما اين سلاح براي نخستين بار در كشور طراحي شد.

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در مورد رويه هاي جديد در تربيت و آموزش سربازان گفت: در تمامي ملاقات‌هايي كه بنده با فرمانده معظم كل قوا داشتم يك نكته مشترك وجود داشت و آن توجه به سربازان است.

سرتيپ پوردستان افزود: در نخستين شرفيابي خدمت ايشان به من اعلام شده بود كه ۱۵دقيقه فرصت دارم. من گزارشم را ارايه دادم و چون ايشان را مشتاق يافتم به گزارشم ادامه دادم. وقتي گزارشم تمام شد و صداي اذان برخاست حضرت آقا به من گفتند من عادت ندارم در موقع نماز صحبت كنم اما در مورد سربازان صحبت مفصلي انجام دادند و همين فصلي را روي ما گشود كه سربازان بايد اين احساس را داشته باشند كه در يك محيط فرهنگي زندگي مي‌كنند و آن شأني كه سرباز در دين ما دارد نمود عيني پيدا كند.

وي اضافه كرد: براي رسيدن به اين هدف، تلاش كرديم مسوليت آموزش را افراد متدين بر عهده داشته باشند، محيط پادگانها خوشايند باشد و از همه مهمتر نظارتها مستمر و بيشتر شده است.

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران درخصوص بومي سازي استفاده از سربازان گفت: بومي‌سازي است به طور جدي در نيروي زميني ارتش در حال انجام است. افزايش حقوق سربازان نيز متأسفانه حمايت نشد اما در سال‌ جاري با كمكي كه از طرف دولت انجام خواهد شد اميدواريم اين مهم هم به انجام برسد.

سرتيپ پوردستان افزود: امروز به مراكز آموزشي توجه زيادي شده است و آموزش‌هاي سنتي را كنار گذاشته‌ ايم و حتي تجهيزات رايانه‌ اي را تدارك ديده ‌ايم كه آموزش‌هاي لازم را به‌صورت جزء به‌ جزء فراهم مي ‌كند. بسياري از اين آموزش‌ ها سعي شده است در مكاني پوشيده انجام شوند. علاوه بر اينها عمده تجهيزات را شبيه ‌سازي كرد ه‌ايم تا استفاده از تجهيزات و سلاح‌ هاي سنگين را در داخل پادگان براي بارها تكرار كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *