شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۸
۷
اولین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور- مازندران

در اولین المپیاد ورزشی کارگران چه گذشت

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 410390
در پایان مسابقات اولین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور در استان مازندران تیم های تهران، مازندران و اصفهان به ترتیب در رده اول تا سوم قرار گرفتند.
در اولین المپیاد ورزشی کارگران چه گذشت
سرویس ورزشی جهان - نخستین دوره مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور که با شرکت ۱۹۰۰ ورزشکار مرد و زن از سراسر کشور و در ۲۴ رشته(۱۹ رشته مخصوص آقایان و ۵ رشته مخصوص بانوان) در ۱۴ شهرستان استان مازندران که از از روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه در جریان بود با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید.
تیم تهران با کسب ۱۹ طلا، ۱۱ نقره و ۱۱ برنز قهرمان اولین دوره مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور شد.

تیم استان مازندران با کسب ۱۷ طلا، ۱۸ نقره و ۱۳ برنز و مجموع ۴۸ مدال نایب قهرمان شد و استان اصفهان با کسب ۹ طلا، ۷ نقره و ۱۱ برنز و مجموع ۲۷ مدال مقام سوم این دوره از المپیاد را از آن خود نمود.

گفتنی ست که استان های آذریجان غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان در این دوره از المپیاد موفق به کسب عنوانی نشدند.
قهرمانی مسابقات والیبال بانوان المپیاد کارگری کشور به پیکان تهران رسید و تیم والیبال بانوان پیکان تهران با برتری مقابل رامک فارس کاپ قهرمانی المپیاد کارگری کشور را از آن خود کرد و اصفهان سوم و مازندران به کسب مقانم چهارمی بسنده کرد.

در رشته تنیس روسی میز که ۶۰ ورزشکار به صورت دوره ای در مرحله اول و تک حذفی در مراحل بعد با هم رقابت کردند، در پایان این رقابت ها، "رامین شریفی " از گلستان به مقام قهرمانی رسید، "کامران عمویی " از گیلان دوم شد و "روح اله شیشیه گرها" از قزوین و "علی رحیل زاده" از خراسان رضوی به مقام سوم مشترک این رشته دست یافتند.

جالب این که در پایان روز اول اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور، تیم مازندران در صدر جدول رده بندی توزیع مدال ها قرار داشت.

در رشته شنا نیز با شرکت ۱۲۰ شناگر از ۲۴ استان کشور برگزار شد، در رشته ۱۰۰ متر آزاد رده سنی زیر ۳۹ سال، "فتاح اسدپور "‌از مازندران، در رشته ۱۰۰ متر آزاد رده سنی بالای ۴۰ سال، " ساسان کریمی "‌از خوزستان، در ماده ۱۰۰ متر قورباغه رده سنی زیر ۳۹ سال، "‌علی امینی نجفی "‌از تهران، در ماده ۱۰۰ متر قورباغه رده سنی بالای ۴۰ سال، "‌پیمان کپچالی "‌از آذربایجان شرقی قهرمان شدند.

در مسابقات المپیاد کارگران کشور، خراسان رضوی مدال طلا مسابقات دومیدانی را از آن خود کرد.

در رده‌بندی تیمی، خراسان رضوی با چهار مدال طلا اول، لرستان با کسب دو مدال طلا دوم و تهران با یک مدال طلا مقام سوم کشور را کسب کرد.

در رشته دوومیدانی در ۶۰ متر سرعت، بهروز سیستانی از خراسان رضوی، ۶۰ متر مانع، سیاوش سپهوند از لرستان، ۴۰۰ متر، سجاد زارع از لرستان، ۱۵۰۰ متر، رضا آریانیک از خراسان رضوی، ۳۰۰۰ متر، رضا آرییانیک از خراسان رضوی، پرتاب وزنه، علیرضا مهرصفوتی از تهران، پرش طول، بهروز سیستانی از خراسان رضوی، قهرمان شد.

در بخش تیمی، خراسان رضوی با ۴ طلا و ۱ نقره، لرستان با ۲ طلا و ۱ نقره و تهران با ۱ طلا به ترتیب اول تا سوم و تیم های سمنان، هرمزگان، خ شمالی، مرکزی هر کدام با یک نقره و آ. ش با ۲ برنز به ترتیب پشت سر هم قرار گرفتند.

دردوی ۳۰۰۰ مترحسین کیهانی باحدنصاب ۸:۱۹:۵۴، دردوی ۱۵۰۰ مترحسین کیهانی باحدنصاب ۳:۵۰:۱۴، برتر شدند.
در رقابت های فوتسال اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور با قهرمانی تیم تهران و نایب قهرمانی تیم هرمزگان در جویبار به کار خود پایان داد و در دیدار نهایی این رقابت ها، تیم تهران با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل هرمزگان به برتری رسید و مدال طلای این رقابت ها را به گردن آویخت.

در شطرنج که به میزبانی تنکابن برگزار شد، عابد امینی از تیم مازندران بالاتر سایر حریفان به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یافت، حسین بریخ ازتیم البرز در جایگاه دوم ایستاد و مهدی حسینعلی از تیم زنجان و غلامرضا پارسا در جایگاه سوم قرار گرفت.
در رقابت های شطرنج اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور ۲۰ شطرنج باز از ۲۰ استان کشور حضور داشتند.

تیم تهران قهرمان فوتسال المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور شد
رقابت های فوتسال اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور با قهرمانی تیم تهران و نایب قهرمانی تیم هرمزگان در جویبار به کار خود پایان داد.رقابت های فوتسال اولین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور با قهرمانی تیم تهران و نایب قهرمانی تیم هرمزگان در جویبار به کار خود پایان داد .در دیدار نهایی این رقابت ها ، تیم تهران با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل هرمزگان به برتری رسید و مدال طلای این رقابت ها را به گردن آویخت .
در مسابقه رده بندی این رقابت ها ، تیم مازندران به مصاف تیم فارس رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را مغلوب کرد و در جایگاه سوم این رقابت ها ایستاد .
در رقابت های فوتسال این رقابت ها ، تیم های هرمزگان ، تهران ، مازندران و فارس حضور داشتند که به مدت ۲ روز در جویبار با هم رقابت کردند

مازندران قهرمان مسابقات هندبال المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور شد
تیم هندبال مازندران توانست با غلبه بر نماینده لرستان در فینال المپیاد ورزشی کارگران کشور به مقام قهرمانی دست یابد.فینال رقابت‌های هندبال نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور امشب با رویارویی دو تیم مازندران و لرستان در سالن ورزشی ۲ هزار نفری پیامبر اعظم (ص) این شهر به کار خود پایان داد.هندبالیست‌های مازندران در این دیدار حساس و نفس‌گیر که در نیمه دوم بر حساسیت و نزدیکی آن بیش از گذشته افزوده شد بر نماینده لرستان غلبه کرده و کاپ قهرمانی مسابقات را در خانه نگه داشتند.در دو ثانیه پایانی این مسابقه در حالی که نتیجه دیدار با توقف در امتیاز ۲۳ به تساوی کشیده شد بازیکن لرستانی بر روی مهاجم مازندرانی مرتکب خطای پنالتی شد که با گل کردن این ضربه مازندرانی‌ها با امتیاز ۲۴ بر ۲۳ پیروز میدان شدند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، رئیس هیئت هندبال مازندران، پیشکسوتان ورزشی کشور و معاون مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از میهمانان ویژه این دیدار حساس بودند.
در پایان این مسابقات کاپ قهرمانی، احکام و هدایای نقدی به مسئولان تیم‌های اول تا سوم اهدا شد.

گلستان قهرمان اسکواش المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور شد
تیم اسکواش گلستان قهرمان اسکواش نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور شد.در این مسابقات پس از تیم گلستان، تیم‌های مازندران و اصفهان در رتبه‌های دوم و سوم این رقابت‌ها ایستادند.اشکان اتحادی، محمد مصدق و شعیب فروتن اسکواش‌بازان تیم گلستان در این رقابت‌ها بودند که موفق شدند بالاتر از دیگر شرکت‌کنندگان بر سکوی قهرمانی این مسابقات بایستند.در ترکیب تیم مازندران نیز حسین محمدزاده، حسین اسماعیلی، هادی حافظی و رضا مومنی حضور داشتند.در این رقابت‌ها ۲۴ ورزشکار از استان‌های اصفهان، گلستان، آذربایجان شرقی و مازندران حضور داشتند که به صورت دوره‌ای با یکدیگر مسابقه دادند.با وجود برگزاری هفته پایانی مسابقات لیگ برتر اسکواش کشور، بازیکنان سرشناس لیگ برتری حضور در این رقابت‌ها را به لیگ برتر ترجیح دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کارگر
خدا پدرتون رو بیامرزه لااقل یک جا به ورزش کارگران اهمیت داد
ابطحی
کار قشنگی بود
ماهری
مسابقات جالبی بود هر چند برای اولین بار برگزار شد و کمبودهایی هم داشت ولی در مجموع قابل قبول بود
تارا
این المپیاد برای استعداد یابی هم خوبه
محسن
از المپیاد دانش اموزان چه خبر - اصلا وجود داره...
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
سلام. ببخشید ، در این مسابقات استان مازندران مقام قهرمانی را بدست آورد. اما شما به اشتباه نوشتید تهران اول شد. لطفا در انتشار خبرها دقت کافی داشته باشید تا مردم از واقعیت ها باخبر باشند.... با تشکر

جهان نیوز: دوست عزیز این خبر از سوی برگرار کننده مسابقات و همچنین از سوی روابط عمومی فدراسیون کارگری در اختیار ما قرار گرفت و با قهرمانی تهران به پایان رسید . با تشکر از نظرات شما
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
سلام مجدد. با تشکر از شما، اما لطفا یک بار دیگه پیگیری کنید تا واقعیت از سوی این سازمانها معلوم بشه... منابع خبری (تلویزیون، سایت شمال نیوز) از قهرمانی مازندران سخن گفتن... با تشکر...