پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴۶

بی‌اعتنایی صالحی به هشدار دادستان

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 171954

انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاون مالی اداری وزیر امورخارجه با انتقاد جدی و گسترده نمایندگان مجلس مواجه شد. برخی نمایندگان روز گذشته پیش بینی کرده بودند که بی توجهی صالحی به سابقه ملک زاده موجب استیضاح وی در مجلس می شود. در همین رابطه صبح امروز نامه استیضاح وزیر امور خارجه که تا این لحظه بیش از ۲۲ امضا به همراه داشته است به رئیس مجلس ارائه شد.

به گزارش جهان به نقل از الف متن تقاضای استضاح صالحی بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر لاريجاني
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي

به استناد ماده ۲۲۰ قانون آئین نامه داخلی ما امضاء کنندگان، متقاضی استیضاح وزیر امور خارجه، جناب آقای دکتر صالحی هستیم.

دلیل استیضاح:
نصب محمد شریف ملک زاده کارمند انتقالی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون اداری و مالی وزارتخانه بدون توجه به سوابق مسأله دار وی که مصالح خارجی نظام را به خطر می اندازد.

گرچه انتخاب معاون از اختیارات وزیر است، ولی هیچ وزیری حق ندارد فردی را به معاونت نصب کند که اکثریت همکارانش در مدیریت قبلی اش بازداشت شده و خود وی نیز با اتهامات متعدد مالی و غیرمالی در شرف بازداشت است. این امر را دادستان محترم تهران به وزیر امور خارجه هشدار داده است، ولی وی اعتنایی نکرده است. با توجه به نقشی که وزارت امور خارجه در تأمین منافع ملی دارد و تمایل و تلاشی که سازمان های جاسوسی برای نفوذ در این وزارتخانه دارند، و نیز جایگاه مهم معاون اداری و مالی در چیدمان نیروی انسانی در سفارتخانه ها دارد، اهمیت موضوع دو چندان می گردد.

اسامی برخی از امضا کنندگان استیضاح:
جهانگیرزاده ؛ ارومیه
قاضی پور ؛ ارومیه
یوسف نژاد ؛ ساری
توکلی ؛ تهران
رسایی ؛ تهران
باهنر ؛ تهران
کاتوزیان ؛ تهران
مطهری ؛ تهران
الهیان ؛ تهران
مصباحی مقدم ؛ تهران
حسینیان ؛ تهران
کامران ؛ اصفهان
فولادگر ؛ اصفهان
احمدعلی مقیمی ؛ بهشر، نکا، گلوگاه
محمد دهقان ؛ طرقبه و چناران
محسنی ثانی ؛ سبزوار
سقایی ؛ نیریز و استهبان
آشتیانی ؛ قم
ادیانی ؛ قائم شهر
رجایی ؛ اراک
دهدشتی ؛ آبادان

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسد اگر قوه قضاییه بموقع و بدور از جو سازیها وفشار دولت به اتهامات این افراد وابسته به جریان انحرافی رسیدگی وحکم صادر نماید کار به اینجا نخواهد رسید نمیدانم مصلحت اندیشی تا کی و به چه قیمتی؟!
Iran, Islamic Republic of
ای ول مجلس
Iran, Islamic Republic of
انشا الله اينبار مجلس مصلحت انديشي وانفعالي به مانند گذشته با اين موضوع وامثال آن برخورد نكند وبه وظيفه قانوني خود عمل نمايد .
Iran, Islamic Republic of
همش سياسي بازي ... واقعا متاسفم. اينها واقعا نمايندگان ملتند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
از این اقدام انقلابی مجلس حمایت می کنیم.
اتفاقاً سريع بهش مسئوليت دادن که بازداشتش رو عقب بندازن
Iran, Islamic Republic of
بزنين تو دهن جريان انحرافي ضد ولايت فقيه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نمایندگاه مردم انشاالله در همه امور همین گونه عمل شود .
احسنت ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
انشاالله
دم همتون گرم دم اونایی هم که امضا نکردن سرد باشه !! واقعا که شما هم نماینده هستید!!
United States
شرم آوره اگه سندی دال بر فساد این فرد دارن چرا رو نمی‌کنند؟ اگه این آقا متهمه چرا دستگیرش نمی‌کنند؟ این چه دلیل مضحکی است که چون بیشتر همکارانش در مدیریت قبلی اش بازداشت شدند!! و یا اینکه خودش مشکوکه پس وزیرحق انتخاب این فرد رو نداره!!!!...مسخره ست!!!
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه پناهندگان در دوران متکی بودند و دیپلمات های سبز در دوران دوست شفیق خودتان بوده اند حالا دیگران باید پاسخ بدهند؟؟ معلوم است همه چیز برای مجلسیان دستاویز است تا اهداف باندی خویش و نه مصالح کشور را رقم بزنند
Iran, Islamic Republic of
به امید و یاری خدا و با رهنود های رهبر عزیر جلوی این جریان گرفته میشه
ممنون از مجلس
مجلس در راس امور است
یعنی این
Iran, Islamic Republic of
چرا قوه قضائيه مدرك رو نميكند
يا ندارند و يا اين كارها همه بازي دم انتخابات است
ببینیم مجلس چه میکنه؟
میتونه حریف باند منحرف بشه؟
ذیل نامه استعفا امضا شده جهت استیضاح از اسامی نمایندگانی که استانداران آن استان آن نامه معروف را امضا نموده اند خبری نیست مثلا نمایندگان استان های خراسان جنوبی و فارس و این مطلب این نظریه را بیش از پیش تقویت می کند که برخی نمایندگان که تعداد آنها کم نیز نیست وامدار جریان انحرافی شده اند.
Iran, Islamic Republic of
این صالحی بیچاره که هیچکارست ولی من هم با استیضاح موافقم چون همون هایی که متکی رو از وزارت خارج کردن دارند افرادشون رو وارد این نهاد مهم میکنند ما با تغییر مخالف نیستیم ولی با ورود کسی که به قول دوستان در شرف دستگیری است کاملا مخالفیم
Iran, Islamic Republic of
حالا به فرض صالحی رو هم استیضاح کردین به نظرتون چیزی عوض میشه؟ایندفعه میان وزیر رو از طیف خودشون معرفی میکنن و اگه مجلس هم رای نده به اون وزیر باز احمدی نژاد میره گوشه خونه اش میشینه و قهر میکنه!!! این کارها پاک کردن صورت مسئله اس. اگه واقعا دنبال ریشه کن کردن این جریان و افرادش هستین بیاین مرد و مردونه پشت سر دکتر علی مطهری وایسین و رییس جمهور رو بکشین مجلس و بازخواستش کنید اونم سفت و سخت.
Norway
واقعا خون ما به جوش اومده.الآن زمان خوبی هست که جلوی جریان انحرافی گرفته بشه و اسناد منتشر بشه.
Iran, Islamic Republic of
قبلا برای شما نوشتیم که آقای صالحی برای وزارت خارجه مناسب نیست به دلایل مختلف و ذکر کردیم و بر شمردیم گوش شنوائی نبود. بعد از مدتی منتظر تغییرات و سیاست گذاری مدیریتی و غیره شدیم ولی خبری نشد و باز گفتیم آقای صالحی عملا هیچ کاری در این مدت نکرده و وضعیت وزارت خارجه بدتر از گذشته شده و باز توجهی نکردید. حالا ای وجدان های بیدار باز هم خاموش خواهید بود
Iran, Islamic Republic of
چقدر دیر!نشان بدهید که هنوز مردم می توانند روی نمایندگان شان حساب کنند.ید الله با شماست.
Iran, Islamic Republic of
اقلیت مجلس چرا سکوت کرده اند؟
United States
درود بر مجلس با این اقدام انقلابی و خداپسندانه.
United States
هر موقع تونستن جرم معاون رییس جمهور محترم رو ثابت کنین، جرم معاون وزیر امور خارجه رو هم می تو نین ثابت کنید.زنده باد دولت خدمت گذار. مجلس حدود قانونی خودشو بدونه و با این کار غیر قانونی یعنی قصاص قبل از جرم جایگاه خودشو پایین نیاره و در امور دولت و قوه قضاییه دخالت نکنه.
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم از واژه ی انتصاب به جای نصب استفاده می شد بهتر بود.معمولا نصب برای شئ بکار میرود .
Iran, Islamic Republic of
البته فکر کنم تا هفته ی بعد این امضاء ها به 5 تا برسه
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه سياه مجلس....
United Kingdom
بالاخره یا آقای ملک زاده متخلف اقتصادی است و تا کنون در سمت های بالای نظام بوده اند که باید گفت بدا به حال قوه قضائیه که اینچنین فقط به تخم مرغ دزدها چسبیده است و کاری به شتر دزد ندارد.
اگر هم آقای ملک زاده مجرم نیست و اینها بازیهای سیاسی اهالی مجلس است باید گفت بدا به حال مجلسی که نمایندگانش اینچنین عرض و آبرو را فدای قدرت طلبی می کنند.
در دو حال این قضیه تف سربالاست. حداقل اعلام رسمی نکنید و بین خودتان حل کنید تا دل ملت خون نشود.
Iran, Islamic Republic of
اگر اقاي ملك زاده با همين سوابق از جناح خودتان بود ، باز هم وزير استيضاح ميشد ؟
Iran, Islamic Republic of
اسامي نمايندگان امضا كننده استيضاح رو كه ديدم تعجب كردم!!! اين اقايون كه به نوعي با اقاي رييس جمهور مشكل دارن و از جناح مخالفان سر سخت احمدي نژاد هستن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالا سه روز دیگه همه پس میگیرند امضاشونوا مصلحت نیست.بگذارین جریان انحرافی همه جا رخنه کنه.بخدا خیانته اگه سهل انگاری بشه ما که حلالتون نمیکنیم
Saudi Arabia
به به قربون فكر سياسي شما برم شما فكر كرديد بنده خدا صالحي دست خودش است من ايشان را از نزديك مي شناسم فرد شريف و محترمي است ولي ايشان بنده خدا روحش هم خبر ندارد و بنده خدا فردي علمي و كاري است و در موضوع هسته اي به بهترين شكل داشت كار مي كرد آمدن خرابش كنند چون فرد سياسي نيست و روز اول من اين را گفتم به دوستان كه ايشان را مي خواهند خراب كنند و بدليل اينكه متكي جلوي بعضي از حرفهاي آقايون مي ايستاد عوضش كردند و اين بنده خدا را آوردند كه هر چه خواستند انجام دهند آقايون مجلسي تو را بخدا جلوي اين جريان انحرافي را بگيرد و همه اينها زير سر ...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد و وزیرانش دیگر از چند طرف باید تحت فشار باشند. واقعا رئیس جمهور در این مملکت هیچکاره است. راستش در زمان خاتمی دلیل اصرار بر طرح افزایش اختیارات رئیس جمهوری را متوجه نمی شدم. حالا دارم می بینم یعنی چی...
مجلس وارد بازی کودکاته ولج و لجبازی با دولت به جای حل وفصل مشکلات عمومی کشور شده است
Iran, Islamic Republic of
همين اقايون احمدي نژادرو متهم كردند كه در مناظره هابدون سند ومدرك به برخی اقايون تهمت زده ولي الان خودشون ...
United States
قوه قضایه شجاعتش در مقابل مخالفین فائزه ظهور می کند ولی در مقابل دیگران چه ملک زاده باشد چه خاندان هاشمی ها قدرتی ندارد تا موقعی که در کشورما اینگونه باشد که فرزندان اقازاده ها مصونیت دارند و حتی علی مطهری ها ازادانه به دیگران فحاشی کنند که کسی نتوان با او برخورد کند همین است که امثال رحیمی و ملکزاده بوجود خواهند امد و روزی می رسد که تمام متهمین به فساد از تمام جناح ها با هم متحد می شوند
مشکل ما این است که قوه قضایه مرد و مردانه با فساد برخورد نمی کند فساد در تمام جناح ها هست یکی بیشتر یکی کمتر
Iran, Islamic Republic of
اين يعني آزادي
تا وزير نظري برخلاف ما داشته باشد بايد فورا استيضاح شود
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا آخر الزمانه همه قرآن به سر نیزه کردن، به خدا قسم می خورم که اگه امام زمان (عج) هم بیاد از آنجایی که تو این مملکت هر کس دنبال منفعت خودشه، بدترین جایی که می تونه باهاش مواجه بشه همین ایران خودمونه.
Iran, Islamic Republic of
اگر استیضاح رای بیاره ملک زاده سرپرست وزارت امور خارجه خواهد شد!
چرا قوه قضاییه وارد عمل نمیشه؟ اگر این آدم مقصره بگیره محاکمه اش کنه اگر هم نه تبریه بشه خلاص
رئیس جمهور عزیز گفتند که اگر از من و خانواده من و مسئولان خطایی سر زد محاکمه کنید پس اگر چیزی هست قوه قضائیه اقدام کند اگر می توانید قوه قضائیه را استیضاح کنید
Iran, Islamic Republic of
تاسف بر این مجلس ...!
استیضاح حرکتی اشتباه است چون اون وقت ممکنه آقای ملک زاده بشود سرپرست وزارت خارجه !!!
Iran, Islamic Republic of
ملک زاده اگر تخلف گسترده داشته است چرا بعد از این همه مدت که در سیستم اداری مشغول بوده محکوم و یا اخراج و فردی خطرناک برای نظام تلقی نمی شده و اکنون پرونده اش قطور است و این آقایانی که از پرونده ایشان خبر داشتند چرا تاکنون سکوت اختیار کرده اند؟
چرا تاکنون قوه قضاییه چیزی رسما اعلام نکرده است؟سیاسی کاری هم حدی داره
Iran, Islamic Republic of
برام جالبه كه 6 مدير نفتي رو ميگيرن دادستان مي گه به دليل قانوني نمي تونم اتهام و اشخاص رو معرفي كنم. بحث مفاسد اقتصادي مي شه مي گن بنابر قانون نمي تونيم اتهام اشخاص رو معرفي كنيم. اما پاي دولت كه مي رسد از رحيمي و مشايي و .... بگير بيا تا اين بنده خدا انواع اقسام اتهام زده مي شود دادگاهي برگزار نمي شود ولي اتهامات مطابق با واقع و خلاف محرز شناخته مي شود. اينجا قانون حفظ حرمت متهم قبل از اثبات در محكمه صالحه وجود ندارد. اگر مسلمان نيستيد لا اقل آزاده باشيد. لا اقل به قانوني كه خودتان تصويب كرديد پايبند باشيد؟؟؟؟