جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آخرین وضعیت "مسکن ویژه" پس از خلف وعده ۱۵ ماهه

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 381753
با آغاز پاییز شمارش معکوس برای افتتاح پروژه‌های مسکن ویژه تهران آغاز شده و متقاضیان این طرح انتظار دارند پس از خلف وعده‌ای ۱۵ ماهه سرانجام در فصل برگریزان بتوانند کلید واحد خود را تحویل بگیرند.
آخرین وضعیت "مسکن ویژه" پس از خلف وعده ۱۵ ماهه
به گزارش جهان، اوایل سال ۹۰ عملیات ساخت و ساز حدود ۲۵۰۰ واحد مسکن ویژه تهران در تهرانسر آغاز شد بدون آن‌که متقاضی به همین تعداد در سایت مسکن ویژه تهران ثبت‌نام کرده باشند. عدم استقبال مردم از این طرح باعث شد تا مهلت ثبت‌نام چندین و چند بار تمدید شود در نهایت نیز به‌ طور قطعی ساخت ۲۵۶۰ واحد در دستور کار قرار گرفت.

دو سال پس از کلنگ‌زنی طرح مذکور مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از واگذاری واحدهای مسکن ویژه به‌صورت محله‌ای در خردادماه سال گذشته خبر داده و گفته بود:«واگذاری واحدهای مسکونی از خرداد امسال آغاز و در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ادامه خواهد داشت، اما واگذاری اصلی در سه ماه‌ فصل پاییز انجام می‌شود. پیمانکاران مسکن ویژه حدود سه ماه از برنامه زمانبندی عقب هستند و در نهایت آنها تا پایان امسال وقت دارند که واحدهای مسکونی را تحویل دهند.»

این در حالی بود که که افزایش تورم در سال ۹۱ و تاثیر آن بر روی قیمت نهاده‌های ساختمانی شرایطی را به وجود آورد تا پیمانکاران سرعت ساخت و ساز خود را برای تعدیل قیمت‌ها کاهش دهند. مقاومت اولیه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در برابر خواسته‌ پیمانکاران به قیمت توقف ساخت پروژه‌های مسکن ویژه تمام شد، گرچه در ادامه از میزان مقاومت برای تعدیل قیمت‌ها کاسته شد، اما به دلیل کُندی و توقف ساخت و ساز وعده واگذاری واحدهای این طرح در خردادماه ۹۲ محقق نشد.

در حالی همچنان افتتاح واحدها در هاله‌ای از ابهام قرار داشت که "واحدی" نیمه تابستان ۹۲ از خلع ید دو پیمانکار به دلیل درخواست‌های غیرموجه خبر داد و با تأکید بر این‌که پیمانکاران توانمندی انتخاب خواهند شد، وعده داد: از آذرماه ۹۲ یک سری از واحدهای مسکن ویژه تهرانسر آماده و به متقاضیان واگذار می‌شود و کل واحدها نیمه اول سال ۹۳ تکمیل و تحویل خواهد شد.»

اما نه در آذرماه واحدی، واحدی را به متقاضیان واگذار کرد و نه در ماه‌های بعدی سال ۹۲. دیروز نیمه اول سال ۹۳ نیز تمام شد اما بازهم خبری از واگذاری واحدی به ثبت‌نام کنندگان طرح مسکن ویژه تهران نشد.

واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اواسط مردادماه امسال ضمن اعلام برگزاری فراخوان سرمایه گذار برای اجرای فاز ۲ مسکن ویژه تهران از تکمیل و تحویل ۵۴۰ واحد مسکن ویژه در آبانماه (نیمه پاییز) خبر داده و گفته بود:‌ طبق برنامه ریزی صورت گرفته کل واحدهای این طرح (مسکن ویژه) تا خردادماه سال آینده به اتمام می رسد.

امروز اولین روز پاییز است و ۴۵ روز دیگر موعد آخرین وعده واحدی فرا می‌رسد، این بار متقاضیان مسکن ویژه انتظار دارند واحد خود را بر اساس وعده داده شده تحویل بگیرند. البته باید به نظاره نشست و منتظر ماند که ۱۵ آبان سرانجام ظلسم ۱۵ ماه خلف وعده شکسته می‌شود یا باز هم وعده‌ای جدید برای زمان واگذاری واحدهای مسکن ویژه تهران داده خواهد شد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *