شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۰

موج تازه حمله به شخصیت شهردار تهران

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 371358
شهردار تهران چند روزی است که از سوی رسانه های فارسی زبان بیگانه و برخی رسانه های داخلی مورد ملامت قرار گرفته است و بهانه آن هم دفاع تمام قد ایشان از موضوع حفظ حرمت بانوان کارمند است که در ادبیات منتقدین به تفکیک جنسیتی و دیوارکشی بین زن و مرد شهره یافته است.
به گزارش جهان، همشهری نوشت: تعبير تفكيك جنسيتي و ديواركشي به اين موضوع از آن جهت بيراه است كه دستور تفكيك جنسيتي در محيط كار يعني جداسازي مطلق مردان از زنان تحت هر شرايطي و در اين حالت يعني تمامي حدود ۶۰ هزار شاغلين در شهرداري بايد كاملا از نظر جنسيتي تفكيك شده و زنان و مردان در محيط جداگانه و ديواركشي شده به فعاليت روزمره اشتغال داشته باشند كه هرگز در سخنان شهردار چنين بياني وجود ندارد.

شايد براي عده اي از انتشار چنين شايعه اي و قلب و وارونه جلوه دادن منظور شهردار ناني در بيايد و نفع سياسي نفهته باشد اما به يقين شهروندان منصف تاييد مي‌كنند كه ميان تصميم اتخاذشده در شهرداري تهران با موضوع تفكيك جنسيتي مطلق فاصله بسيار است. اما حالا بررسي كنيم كه شهردار تهران چه گفته است:"حرف ما اين است كه تاجايي كه امكان دارد نبايد اجازه دهيم يك خانم در طول زمان معاشرت بيشتري با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زيرا اين موضوع كانون خانواده را تحت تاثير منفي قرار مي دهد....

حرفي كه در شهرداري تهران زده‌ايم اين بوده است كه اگر در يك اتاق، يك مجموعه كاري كه با هم همكاري مي كنند و سه يا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر ديگر خانم هستند و... همه در يك رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعاليت مي كنند، مي‌توان كاري كرد كه آن چهار خانم در يك اتاق و چهار آقا در اتاق ديگري كار كنند" از كدام بخش اين سخنان برداشت مي‌شود كه منظور قاليباف ديواركشي بوده است؟

اولا موضوع سخن در مواردي است كه چنين امكاني وجود دارد بنابراين اگر اقتضاي كار افراد براي چنين تصميمي امكان پذير نباشد اين موضوع منتفي است. ثانيا چه كسي ناراحت مي‌شود از اينكه خانم‌ها و آقايان درمحيط راحت‌تر و با آرامش بيشتري كار كنند؟ اگر از كاركنان خانم و آقا و خانواده‌هاي ايشان نظرسنجي شود به نظر شما چند درصد با اين تصميم مخالفت مي‌ورزند و اصرار مي‌كنند كه نه حتما بايد بنده و يا همسربنده در تعامل مستقيم با جنس مخالف كار كنيم؟!

آيا كرامت و حقوق زن صرفا با مهيا نمودن بستر فعاليت شغلي در كنار نامحرم حفظ مي‌شود؟!

به نظر مي‌رسد اين هياهوي رسانه‌اي بيش از آنكه در جهت حمايت از حقوق شاغلين باشد بيشتر بوي تسويه حساب‌هاي سياسي را به مشام مي‌رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه فساد و دزدی و رشوه خواری در شهرداری عادی و علنی شده و امثال این شخص برای فرار از هر گونه سوال و غیره با مطرح کردن این موضوعات فرار به جلو میکنند .
اميد
Iran, Islamic Republic of
......تهمت و افترا زدن كاري راحت و آسوده است ولي عمل كردن سخت و مشكل .
حسن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به نظر می‌رسد بیش از آن‌که تسویه حساب سیاسی باشد، نگرانی از تحولات فرهنگی جدی باشد. یعنی تمام تلاشی که کرده‌اند تا فرهنگ غربی و اختلاط را در کشور ایجاد کنند، با این تصمیم انقلابی الگوساز، نقش بر آب خواهند دید.
غرب، به‌دنبال تفکیک جنسیتی دانشگاه‌های خود، برای افزایش بهره‌وری تحصیلی است، و اصلاح‌طلبان این‌جا، به‌دنبال مختلط کردن هرچه بیشتر همه محیط‌ها...
علی
Iran, Islamic Republic of
اصل این مساله یعنی جدا سازی مساله ای است که در بسیاری از ادارات اجرا می شود و اینکه شهردار محترم هم به این مساله در شهرداری توجه کرده بسیار خوب است .ولی اینکه عده ای به این مساله عکس العمل نشان داده اند نشان از لاابالیگری این افراد است .
علی
Iran, Islamic Republic of
اینکه برخی به این سخنان عکس العمل نشان داده اند اول باید دید چه جور آدمی هستند . مگه در روزنامه آفتاب یزد به تکرار 200 باره یک تصویر در مسابقه والیبال ایران اشاره نکرده است . آیا وقعا نویسنده مقاله نمی داند چرا صدا و سیما این تصویر را این همه تکرار کرد . خوب این نشان می دهد که این افراد دنبال فساد هستند.
احمد
کار درست و خدائی کردن هزینه دارد و از این عکس العملهای شیطانی نباید هراسی داشت . خیلی از کسانی که مرد زن گرفتن نیستند دنبال استفاده از بازار آزاد هستند هر چه زنان باز تر و ساپورت پوشتر و بگو بخند تر بهتر . این معنای آزادی از دید آنهاست . نه مهریه زیاد می خواهند بدهند و نه ترس زندان رفتن دارند و نه خرجی و مسکن و .... چیزها ی دیگر می خواهند !!!
انقدر از ارزشهامون به بهانه اینکه"الان دیگه همه چی پیشرفت کرده" " بابا دوتا لاخه مو که این حرفا رو نداره " و صدها چرندیات مسامحه گونه عقب نشینی کردیم که سنگرهامونو دارن یکی یکی میگیرن
کی میخایم بیدار شیم بابا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید
اینا میخوان قالیباف رو از شهرداری دربیارن نمیدونن چیکار کنن
از هر حربه ای استفاده میکنن
امروز هر زن و مرد کارمند و با وجدانی می داند اختلاط های محیط اداری چه بلایی بر سر برخی خانواده ها آورده است.
هر کارمندی مطمئنا یک خاطره از به باد رفتن یک خانواده داد!
من که می بینم و از عمق جان تاسف می خورم.
اگر فضای گناه نباشد ممکن است عده ی بیشتری بتوانند خودشان را حفظ کنند.
خدا حفظش کنه