پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱
در گلایه از سیاست‌های شبکه تهران ارسال شد؛

نامه انتقادی نمایندگان مجلس به سرافراز

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 421352
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، طی نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما از نحوه سیاستگذاری های شبکه تهران در پرداختن به مسائل شهری و مسائل استان تهران انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید حسین نقوی حسینی، رئیس مجمع نمایندگان تهران طی نامه ای از سوی این مجمع به محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به انتقاد از سیاست های شبکه تهران پرداخت.

متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سرافراز

رئیس محترم صداوسیما جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند استان تهران به‌عنوان پایتخت جمهوری اسلامی و مهمترین استان استراتژیک، یک‌پنجم جمعیت کشور را در خود جای داده است. از این میزان یک‌سوم یعنی ۴ میلیون نفر جمعیت در شهرستان‌های استان (ورامین، پیشوا، قرچک، رباط‌کریم، پاکدشت، فیروزکوه، دماوند، شهریار، شهرقدس، ملارد، بهارستان و پرند) زندگی می‌کنند و متاسفانه این شهرستان‌ها سهم بسیار ناچیزی از آنتن صداوسیما را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به اینکه شبکه تهران در راستای پاسخگویی به نیازهای شهری، اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی استان تهران تاسیس شده ولی سهم شهرستان‌های استان از آن شبکه در حد صفر است. این شبکه تنها دو بخش خبری ۱۸:۳۰ و ۲۴ دارد که در بخش خبری ۱۸:۳۰ سهم شهرستان‌ها بسیار ناچیز بوده و در بخش خبری ۲۴ هم بیشتر اخبار ملی و خارجی انعکاس پیدا می‌کند. در بخش تولید هم تنها برنامه مختص شهرستان‌های استان برنامه "در استان" است که برنامه‌ای با رویکرد مشارکتی است و برای تولید برنامه‌های خود از شهرستان‌های استان، برآورد تولید دریافت می‌کند که با توجه به امکانات و منابع درآمدی شهرستان‌ها، استفاده این برنامه تولیدی آنهم به میزان یک ساعت در شبانه‌روز نه در حد توان و نه در خور شأن شهرستان‌های استان تهران است. صرف‌نظر از اینکه برنامه‌های مربوط به شهرستان‌ها دارای ابعاد منفی شدید از قبیل قتل، قاچاق و... است.

این در حالی است که برخی از شهرستان‌های کشور همچون شهرستان مهاباد با ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و یا شهرستان آبادان با ۲۱۷ هزار نفر جمعیت که به مراتب جمعیت و اهمیت استراتژیکی کمتری نسبت به شهرستان‌های استان تهران دارند برای خود یک شبکه استانی دارند در حالی که شهرستان‌های استان تهران با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفر از این ظرفیت و فرصت بی‌بهره است.

لذا از جنابعالی درخواست می‌گردد با توجه به اینکه استانداری و مسئولان محترم شهرستان‌های استان تهران آمادگی کاملی برای راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران را دارند، مستدعیست در مرحله نخست همانند سایر شبکه‌های استانی مجموعه‌های خبری شبکه تهران از دو بخش ۱۸:۳۰ و ۲۴ به سه بخش (یکی مختص شهرستان‌های استان تهران) افزایش داده شود، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این ظرفیت در دفاتر خبری صداوسیما در شهرستان‌های استان تهران که با هماهنگی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان تهران راه‌اندازی شده است، وجود دارد و هیچ تحمیل بودجه‌ای نخواهد داشت و در مرحله دوم برنامه تولیدی مختص استان نیز حداقل ۴ ساعت در شبانه‌روز به برنامه‌های اجتماعی، ورزشی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان‌های استان اختصاص یابد و در مرحله اساسی و نهایی "شبکه شهرستان‌های استان تهران" تشکیل شود.

با تشکر

سید حسین نقوی حسینی

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رحیمی
United States
دراین چندماه ریاست آقای سرافراز وضعیت صدا وسیما بدتر از قبل شده است