چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

استفاده ازجنگ یمن برای‌سرکوب بحرینی‌ها

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 421055
دولت بحرين با سوء استفاده از توجه و تمركز افكار عمومي و رسانه ها به تجاوزگري نظامي به يمن، فشار بر مخالفان را بیش از گذشته افزايش داده تا صداي اعتراض آنها را خاموش كند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، سایت بحرینی "منامه پست" با اشاره به تشدید سرکوبها در این کشور در سایه توجه جهان به حملات ائتلاف عربستان به یمن تأکید کرد، دولت بحرين در ماه آوريل گذشته تلاش كرد تا صداي اعتراض مخالفان را خاموش كرده و آنها را به سكوت وادارد.

در همين راستا، نبيل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و فاضل عباس دبيركل جمعيت وحدت گرا بازداشت و مدت بازداشت شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق اين كشور نيز تا بیستم مه تمديد شد.

احزاب و جريان هاي مخالف در بحرين اعلام كرده اند كه بيش از ۸۰ درخواست برای برگزاري تظاهرات در طول چهار ماه گذشته رد شده است و در هفته آخر ماه آوريل گذشته، دادگاه هاي بحرين در مجموع ۳۵ نفر از بازداشت شدگان را به ۲۷۶ سال زندان محكوم كردند. اين دادگاه ها همچنين يكي از متهمان پرونده موسوم به "قتل يك پليس در منطقه العكر"را به اعدام محكوم كردند.

سازمان آمریکایی حقوق بشری "فريدم هاوس" (خانه آزادی) در گزارش خود آورده است: بحرين دومين كشور از نظر وخامت اوضاع در زمينه آزادي مطبوعات به شمار مي رود.

"فريدم هاوس" یک ارگان غیردولتی در آمریکا است که در زمینهٔ تحقیقات و پشتیبانی از دموکراسی، آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر فعالیت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *