جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گردشگران مازندران از چه گلایه‌مندند؟

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 383355
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران گفت: تعداد ورود گردشگران به استان بیش از ظرفیت‌های زیرساختی و روساختی استان است.
به گزارش جهان، باقری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مازندران، افزود: این مسئله موجب ترافیک جاده‌ای، محدودیت در اسکان اماکن اقامتی و نوسان در مقدار و قیمت برخی اقلام خوراکی در بعضی شهرها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از اول فروردین تا ۳۱ شهریور امسال بیش از ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر به صورت شب اقامت در مازندران حضور داشتند که از این تعداد ۲۰ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر شب اقامت مربوط به تابستان ۹۳ بوده است. این مسافران در مراکز اقامتی همچون هتل، هتل آپارتمان، کمپینک‌ها، مدارس، ویلاها و منازل استیجاری و زائرسراها سکونت داشتند.

باقری افزود: مدت اقامت گردشگران از سه شب در سال ۹۲ به ۴ شب در سال ۹۳ رسید. مناسب بودن آب و هوا، وجود نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های موسیقی سنتی و پاپ و وجود فروشگاه‌های متعدد پوشاک و سوغات در این افزایش اقامت گردشگران موثر بوده است. مازندران رتبه اول کشور را در تعداد گردشگر دارد و این ناشی از وجود آب و هوای مناسب در مناطق ییلاقات و وجود شهرها و روستاهای گردشگری است.

وی تصریح کرد: در سال جاری تعداد طرح‌های دریا از ۸۵ به ۹۶ طرح افزایش یافته است. مازندران در سال ۹۳ توانسته در مجموع رضایت گردشگران را جلب کند و شکایت صورت گرفته توسط گردشگران در نوع کیفیت خدمات بوده که به متصدیان تاسیسات گردشگری انعکاس داده شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران، نبود سرویس بهداشتی استاندارد در مسیرهای ورودی شهرها را یکی از مشکلات بخش گردشگری استان دانست و اظهار کرد: از سوی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور مقرر شد در مسیر کندوان با هماهنگی منابع طبیعی سرویس بهداشتی، ساخته و در اختیار مردم قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *