جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

میزان جریمه اساتید متخلف مشخص شد

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب: 392959
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: با توجه به مشاهده برخی تخلفات از سوی اساتید دانشگاهی مبنی بر تقلب‌های علمی میزان جریمه اساتید متخلف مشخص شد.
به گزارش جهان؛ وحید احمدی، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بسیاری از مقالات دانشجویان در دانشگاه‌های کشور بدون هیچ‌گونه اجازه‌ای به اسم اساتید منتشر می‌شود، گفت: اگر استادی بدون هماهنگی دانشجو مقاله را منتشر کند، تخلف است، یعنی در واقع آن دانشجو می‌تواند از استاد خود شکایت کند، چنانچه چنین مواردی را تاکنون داشته‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون یکی از دانشجویان از یکی از دانشگاه‌های کشور چنین اعتراضی را بیان کرده که مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت حق به جانب دانشجو شده است.

احمدی تصریح کرد: بنابراین تخلف، تخلف است. البته چنین مواردی در دانشگاه‌های بزرگ و دولتی کشور زیاد مشاهده نشده است، چرا که این دانشگاه‌ها استانداردها را رعایت می‌کنند و هر استاد به دلیل دارا بودن وجه علمی حاضر نیست چنین خرابکاری‌هایی را انجام دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه در صورت بروز چنین تخلفاتی چه برخوردی با چنین اساتیدی می‌شود، اظهار داشت: لایحه‌ای برای برخورد و مقابله با چنین تخلفاتی آماده شده است که هم‌اکنون در کمیسیون دولت قرار گرفته است. همچنین آئین‌نامه‌ای هم‌اکنون در شرف نهایی شدن است که با همین قوانین موجود به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته برای هر یک از جرم‌ها و تخلفات جریمه‌هایی تعیین شده است که بر اساس تخلفات جریمه‌ای برای اساتید در نظر گرفته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *