سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

سه ویژگی بودجه آب و برق سال 94

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 392355
معاون وزیر نیرو با تشریح سه ویژگی بودجه آب و برقی دولت در سال 94 از اصلاح تعرفه آب و برق به عنوان یکی از مهمترین پیشنهادهای وزارت نیرو به دولت برای سال 94 خبر داد و اعلام کرد: اعتبارات ویژه‌ای برای حفاظت از ذخایر زیرزمینی آب کشور در قالب قانون بودجه سال 94 پیش بینی شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر،علیرضا دائمی در تشریح مهمترین ویژگی های بودجه وزارت نیرو برای سال آینده گفت: هم اکنون مراحل نهایی تدوین بودجه صنایع آب و برق کشور در وزارت نیرو در حال انجام است و به زودی پیش نویس و لایحه نهایی برای تصویب به هیات دولت ارسال می‌شود.
 
معاون برنامه ریزی وزیر نیرو با اعلام اینکه یکی از مهمترین ویژگی های بودجه سال آینده صنایع آب و برق کشور افزایش راندمان، بهره وری و کاهش اتلاف انرژی به ویژه در سطح شبکه تولید، انتقال و توزیع برق کشور است، تصریح کرد: کاهش اتلاف برق و انرژی از 15 درصد فعلی به 10 درصد مهمترین شاخص برقی بودجه وزارت نیرو برای سال آینده خواهد بود.
 
این مقام مسئول همچنین با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو به مدیریت آب‌های زیر زمینی در قالب قانون بودجه سال آینده، اظهار داشت: بر این اساس پیشنهادهایی به منظور افزایش سطح اعتبارات و منابع مالی و اعتباری به منظور حفاظت و صیانت از آبهای زیر زمینی به دولت ارائه شده است.
 
دائمی با اشاره به میثاق نامه امضا شده بین مدیران و مسئولان شرکت‌های توزیع، شرکت‌های برق منطقه ای و توانیر با وزیر نیرو به منظور اصلاح شبکه و کاهش اتلاف انرژی در شبکه تولید انتقالات و توزیع برق کشور، تاکید کرد: از این رو اعتبارات ویژه‌ای هم برای کاهش اتلاف انرژی و افزایش بهره وری با اجرای طرح‌های مختلفی همچون تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی در اولویت قرار گرفته است.
 
معاون برنامه ریزی وزیر نیرو، سومین ویژگی بودجه آب و برق کشور در سال 94 را احیای اقتصاد صنایع آب و برق کشور عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین عوامل موثر در احیای اقتصاد صنایع آب و برق کشور اصلاح تعرفه‌ها و قیمت تمام شده آب و برق کشور است.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به برنامه ویژه وزارت نیرو برای پرداخت بدهی های معوق صنایع آب و برق به پیمانکاران بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، خاطرنشان کرد: در سال جاری هم با اجرای تدابیر ویژه ای بخشی از بدهی‌های آبی و برقی به پیمانکاران پرداخت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *