پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

بوئینگ خواستار معامله بیشتر با ایران شد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 392454
شرکت بوئینگ قصد دارد از دولت آمریکا برای فروش تجهیزات هوانوردی بیشتر به ایران مجوز بگیرد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از پایگاه خبری ورلد تریبیون خبر داد، شرکت بوئینگ قصد دارد از دولت آمریکا برای فروش تجهیزات هوانوردی بیشتر به ایران مجوز بگیرد.

مدیران بوئینگ گفتند، این شرکت برای کسب مجوز تداوم فروش های اولیه ای که در آوریل ۲۰۱۴ به تهران داشت، مجددا به دولت اوباما مراجعه خواهد کرد. آنها افزودند، بوئینگ این اقدام را پس از هرگونه تمدید توافق موقت هسته ای فعلی بین ایران و ۱+۵ انجام خواهد داد.

مارتین بنتروت، معاون اول شرکت بوئینگ گفت: «ما به شدت حامی فعالیت در چهارچوب ضوابط هستیم و اگر بتوانیم مجوزمان را برای حمایت از مشتریانمان توسعه دهیم، آنگاه طرحی برای انجام این کار خواهیم داشت.»

بنتروت که مسئول فروش های بین المللی بوئینگ است در اواسط ماه نوامبر و در حاشیه نشست سازمان شرکت های حمل و نقل هوایی عربی در دوبی این سخنان را بیان کرد. وی گفت، بونیئگ همچنان در خصوص آنچه می تواند به ایران بفروشد با محدودیت مواجه است.

«آنها از هواپیماهایی استفاده می کنند که بسیار قدیمی هستند و بنابراین دسترسی داشتن به قطعات یدکی این هواپیماها بسیار مهم است.»

بوئینگ نخستین شرکت هواپیماسازی در آمریکاست که پس از سال ۱۹۷۹ به ایران قطعات هواپیما می فروشد. در ماه اکتبر، این شرکت اعلام کرد که ۱۲۰ هزار دلار از محصولات خود را به ایران فروخته است و احتمال معاملات بیشتر وجود دارد.

بنتروت با اشاره به تهران افزود: «ما نتوانسته ایم وارد بحث های مفصل بشویم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *