جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱

تغییر رؤسای دانشکده‌های دانشگاه شیراز در کمتر از ۶ ماه

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 372050
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به شعار اعتدال در دولت یازدهم، گفت: تغییر رؤسای دانشکده‌های دانشگاه شیراز در کمتر از شش ماه تناسبی با شعار اعتدال ندارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ رضا نجابت در دیدار نمایندگان تشکل‌ها، فعالان و نخبگان دانشجویی دانشگاه های شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، اظهار کرد: فرمایش و اوامر آیت‌الله ایمانی در استان را مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری در کشور بر خود فرض دانسته و مخالفت با شما شرعا و منطقا جایز نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه برای خدمت و تعالی کشور است، افزود: در برخی مواقع این ادعا مشاهده نمی‌شود و شاهد فضای مسموم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شیراز هستیم.

نجابت با اشاره به شعار اعتدال در دولت یازدهم، فضای دانشگاه شیراز را نامتناسب با این شعار معرفی و خاطرنشان کرد: برخی مسئولان دانشگاه شیراز را با باشگاه سیاسی استباه گرفته‌اند و سیاسی کاری می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به بیانیه‌ای به امضای ۱۵ نفر از اساتید دانشگاه شیراز چون مجید ارشاد، ریاست فعلی، سید علی اکبر صفوی، قائم مقام و سیده زهره عظیمی‌فرد، مدیر فعلی روابط عمومی دانشگاه شیراز، این اقدام را نمونه‌ای از سیاسی کاری در دانشگاه شیراز معرفی و تصریح کرد: امضا کنندگان این بیانیه از سکانی هستند که امروز در سمت‌های مدیریتی دانشگاه قرار دارند.

نجابت با اشاره به عزل و نصب‌های انجام شده در دانشگاه شیراز، اظهار کرد: با عزل و نصب‌های اتوبوسی در دانشگاه و در مدت کمتر از شش ماه، رؤسای تمای دانشکده‌های دانشگاه شیراز به جز یکی تغییر کرده‌اند.

وی به تغییر رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این انتصاب به معنای مدیریت دانشکده الهیات از سوی فتنه‌گاه قبا است، گفت: از سویی شاهد حضور فتنه‌گران و تشکل‌های دولت ساخته در دانشگاه شیراز هستیم و از سوی دیگر سه دانشجویی ارزشی که معترض به حضور فتنه‌گران هستند به کمیته انضباطی فراخوانده می‌شوند.

نجابت به تندروی‌های قائم مقام دانشگاه شیراز نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات قائم مقام دانشگاه شیراز سبب ایجاد تشنج و التهاب در فضای دانشگاه می‌شود و قطعا جریان حزب‌الله در برابر تندروی‌ها بی‌تفاوت نخواهد بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شیراز اشاره و اظهار کرد: در این دانشگاه نیز تشکلی در حال تأسیس است که قبله آمال خود را محکومی قضایی قرار داده‌اند.

نجابت با اشاره به حمایت تشکل متبوعش از دولت اعتدال با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از دولت، تصریح کرد: به اسم اعتدال، جریان‌های مؤمن در دانشگاه تحت فشار هستند.

وی به وضعیت سیاسی استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به ادعای استاندار ۹۵ درصد انتصابات استان از اصلاح طلبان است، گفت: اگر چه بخش غالب انتصابات از اصلاح طلبان است اما جریان تندرو اصلاح طلبان استاندار را نیز مورد انتقاد قرار می‌دهند و قطعا فعالیت این جریان نیز همانند همه جریانات تمامیت خواه به نفع جامعه نیست.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به جریاناتی که عنوان ارزشی را یدک می‌کشند اما به فکر مردم نیستند و با صرف مبالغ کلان به فکر حقوق و عضویت در هیئت امنا و نیز دستیابی به وزارت امور خارجه هستند، گفت: امیدواریم جنبش دانشجویی با کارهای دقیق و نه ویترینی در ارتقا و بهینه کردن تولید کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عجب رویی دارید شما؟!!!
اون زمون که احمدی نژاد اتوبوسی که چه عرض کنم قطاری عوض می کرد همه راضی بودید اما حالا نارحت شدید؟!
این خواست مردم است مردم در خرداد 92 به روحانی رای دادند که این اتفاقات و این تغییرا بیفتد اگر عوض نمی شدند ما شاکی بودیم.
البته شما گروه های فشار چه قدرت دستتون باشه چه نباشه از یه مصونیت برخوردار هستید کارتون هم نمیشه کرد پشتتون قرصه باید مثل فرجی دانا جلتون ایستاد این تنها راهشه