جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی

بدهی بنیاد شهید پرداخت می‌‌شود

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 442755
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بدهی بنیاد شهید به بیمه ایران، گفت: امیدوارم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این زمینه هماهنگی لازم را به عمل آورد تا هرچه سریع تر این مطالبات به بیمه ایران پرداخت شود.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، علی طیب نیا در جریان برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به اینکه مدیریت جدید بیمه ایران درمدتی که مسوولیت این شرکت را برعهده داشته، تغییرو تحولات جدی را در این شرکت ایجاد کرده است، اظهارداشت: با شفاف‌سازی که در این شرکت صورت گرفته است بیمه ایران به سمت یک شرکت کارآمد سوق داده شده که یکی از نشانه‌های آن سوددهی این مجموعه است.

وی افزود: اگرچه سود این شرکت کم بوده و ضریب ترکیبی درعملیات بیمه گری بیمه ایران زیان نشان می دهد اما از طریق بازدهی دارایی این ضرر جبران شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به زیان ۱۵۰۰ میلیاردی سنوات قبل، عملکرد بیمه ایران در سال ۹۳ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شفاف سازی مالی دراین شرکت به خوبی انجام و درراستای این مهم تعدادی از داده های نامناسب حذف شده است که جای تقدیر دارد.

طیب نیا درادامه به کاهش سهم بازار بیمه ایران در ماه های اول سال جاری اشاره و درباره دلایل این موضوع نیز تصریح کرد: دلیل اصلی این کاهش حذف قراردادهای زیان‌ده است که دراین مجموعه گرفته شده است.

به اعتقاد وی بیمه درایران با قدمت ۸۰ ساله هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و درهمین ارتباط موقعیت بیمه ایران به عنوان نخستین شرکت بیمه ای کشور باید بهبود یابد البته با توجه به وضعیت بیمه در کشورهای دیگر تا رسیدن به جایگاه واقعی و مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم.

رییس مجمع بیمه ایران درباره قرارگرفتن بیمه درسبد خانوارها نیز اظهارداشت: بیمه درسبد هزینه خانوارها هنوز در جایگاه اصلی خود قرارنگرفته است و باید تلاش شود درسبد هزینه خانوارها به هزینه دائمی تبدیل شود.

طیب نیا درخصوص وظایف بیمه ایران درصنعت بیمه کشور اظهارداشت: هدف اصلی بیمه ایران توسعه صنعت بیمه درکشور است و بیمه ایران باید نقش توسعه صنعت بیمه درکشور را عهده دار باشد.

وی درادامه با انتقاد از کسانی که فقط به سود آوری بیمه ایران توجه می کنند تصریح کرد: این مجموعه براساس قانون دولتی باقی ماند تا نقش راهبری صنعت بیمه و توسعه آن را برعهده گیرد برهمین اساس اگر این مجموعه فقط به دنبال سود آوری باشد دیگر دلیلی برای تداوم فعالیت آن به عنوان بیمه دولتی وجود ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: همچنین باید ملاک قضاوت راجع به عملکرد مسوولان بیمه ایران تغییر کند چرا که وظیفه اصلی این شرکت گسترش صنعت بیمه است.

به اعتقاد وی بسیاری از انواع بیمه نامه که درسایر کشورها جز بیمه های اصلی است هنوز در ایران تدوین نشده و وجود ندارد همچنین ریسک هایی درایران موجود است که پوشش داده نمی شود برهمین اساس لازم است مسوولان صنعت بیمه به ویژه بیمه ایران برای این خطرات پوشش لازم را درنظربگیرند.

به گفته وی بیمه ایران پیشرو صنعت بیمه درکشور است و بهتراست کارشناسان این شرکت به دنبال خلق بیمه نامه های جدید باشد.

طیب نیا همچنین با قدردانی ازتلاش های صورت گرفته درخصوص بیمه نامه های زندگی در بیمه ایران، ادامه داد: عرضه بیمه نامه زندگی دربیمه ایران به خوبی دنبال می شود و امیدوارم با تلاش هایی که دراین خصوص صورت می گیرد این بیمه نامه هرچه زودتر فراگیر شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص وضعیت صورت های مالی بیمه ایران نیز گفت: وضعیت صورت های مالی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده و روند مالی شرکت نیز روند مناسبی است.

وی درباره مطالبات معوق این مجموعه به خصوص مطالبات از وزارت آموزش وپرورش و بنیاد شهید و امورایثارگران نیز اظهارداشت: جلساتی با روسای این دو مجموعه برگزار و آنان ضمن قدردانی از خدمات بیمه ایران آمادگی خود برای پرداخت بدهی به بیمه ایران را اعلام کرده اند.

طیب نیا تصریح کرد: البته نگرانی از وصول مطالبات از این دومجموعه نداشتیم چرا که بدهی شرکت های دولتی قابل وصول است با این همه امیدوارم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این خصوص هماهنگی های لازم را به عمل آورد تا هرچه سریع تر این مطالبات به بیمه ایران پرداخت شود.

وی با تقدیر دوباره از عملکرد مدیران این مجموعه افزود: در گذشته قراردادهایی در این شرکت منعقد می‌شد که ضریب خسارت آن ۲۴۰ درصد بود. خوشبختانه هم اکنون تمامی این موارد جمع و مخالفت‌هایی که با این مجموعه صورت می گیرد ناشی از عملکرد مناسب مدیران این مجموعه در این رابطه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگر سخنان خود گرفتن ذخایر در بیمه ایران را منطقی و درست خواند وادامه داد: اگر ذخایر در شرکت‌های بیمه ای به درستی گرفته نشود شرکت‌ها با مشکل جدی روبه رو می شوند.

طیب نیا درهمین راستا از مسئولان بیمه مرکزی درخواست کرد به ذخایر گرفته شده ازسوی شرکت های بیمه ای توجه و نظارت بیشتری داشته باشد تا مشکل بیمه توسعه که آسیب جدی به این صنعت وارد کرد، تکرار نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درادامه از استقرارسیستم یکپارچه بیمه گری دربیمه ایران با رعایت مقررات موجود دفاع کرد و گفت: استقرار این سیستم چابک‌سازی را به همراه خواهد داشت و این رویه باید درسایر شرکت‌های بیمه ای نیزاجرایی و عملیاتی شود.

وی درباره سرمایه گذاری دراین مجموعه نیز گفت: حوزه سرمایه گذاری حوزه گسترده ای است و سرمایه گذاری های این شرکت باید افزایش پیدا کند.

به گفته وی بیمه ها درامور سرمایه گذاری حضور موثر دارند و حجم بالای سرمایه گذاری ها درجهان متعلق به صنعت بیمه است از این رو درمدیریت سرمایه گذاری بیمه ها باید مدیریت موثر وکارآمد باید مورد توجه قرارگیرد.

علاوه بر وزیر اقتصاد، محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی، حمید پور محمدی به نمایندگی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، محمد پاریزی معاون امور بانکی وبیمه وزارت اقتصاد به همراه مدیران ارشد بیمه ایران درمجمع عمومی عادی سالانه بیمه ایران شرکت داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *